Fiat Punto 0.9 TwinAir Sport (2012)

autoreview

Fiat Punto
Fiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat Punto

Signalement

UitvoeringPunto 0.9 TwinAir Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf130.282 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

We houden het kort,,.

... want ook deze auto is inmiddels niet meer in mijn bezit.

PLUSPUNTEN:
- Ruim voor zijn klasse
- Stuurt Goed
- Comfortabele zitting
- Prima onderstel
- Prima trim als Sportuitvoering
- Die achterlichtunits

MINPUNTEN:
- Verbruik
- Onderhoudsvriendelijkheid
- De ECO-stand moet uit, om leven in de brouwerij te brengen.
- Overzichtelijkheid

Zoals ik al zei is de Punto ingeruild op een Lancia Delta, waar ik ook een review over zal pennen.

Voor zijn klasse is het een ruime auto. Met de bank plat, kun je behoorlijk wat verstouwen. Als je aan het verhuizen bent, is dat toch mooi meegenomen. Zeker, aangezien de auto ook erg wendbaar is.

Hiervoor het ik eigenlijk alleen Driedeurs gereden. Het valt me op hoe vaak je die deuren gebruikt, als je ze eenmaal hebt.

Het onderstel nodigt uit tot sportief doorrijden. En dat is jammer, want met Eco-modus aan maken de prestaties het uiterlijk van de auto niet waar. Pas als die uit staat, krijg je de laatste 25% van het potentieel. Aangezien we hier praten over een auto van net iets meer dan 1000 kilo, kan de motor het wel prima aan, allemaal.

Maar een tweecilinder maakt standaard wel meer toeren. 4000 tpm tik je in no-time aan.
Tijdens mijn eigenaarschap haalde ik ongeveer 60% van de fabrieksopgave. Fiat heeft een zuinig blokje gebouwd, welke niet zuinig is (grinnik).

Helaas dringt het geluid heel erg binnen in het interieur. Maar gezien het gewicht en de klasse en de tijd waarin hij is gebouwd, is dat te verwachten.

Ik had het even over sportief rijden. Dat is mogelijk, want het onderstel is prima ontworpen. Ik heb recent in een minder krachtige 206 gereden en ik had onderstuur op een klaverblad, waar ik dat in de Punto op de zelfde snelheid nooit heb gehad. De Punto is echt een prima auto. Al moet je wel aandacht besteden aan de afwatering. Die is op sommige plekken gewoon echt niet in orde. En dat was al zo toen de Punto nog Grande was.

Kun je dat in orde houden of weten te maken? Dan is dit een auto die je zeker zou moeten proberen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.