Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Panda 1.0 Hybrid Sport |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2022 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 76.822 km |
| KM-stand laatst | 79.001 km |
de eerste 2000 km
- 78.925 km
Na 2000 km en 3 maanden mijn eerste ervaringen. Mijn vorige auto was een fiat panda 2 cilinder met 85 pk. Deze matgrijze Panda heeft een driecilinder met 70 pk en dat verschil merk je bij het versnellen. Het is een zesversnelling met kleine hybride accu. De panda kan niet zelfstandig op electra rijden, de accu helpt een beetje bij het versnellen, met name in de vijfde en zesde versnelling. Dit is zichtbaar door het zichtbaar afnemen van de blokjes in het display. Tijdens het gas loslaten zie je een wit accu symbool oplichten ten teken dat je de hybride accu oplaad. Door de schakelindicator te volgen, schakel je snel op en is de panda spaarzaam met zijn brandstof. Dit is een “sport” uitvoering met sport embleem op het spatbord, rode remklauwen, rode stiksels in het leren stuur en deels kunstleren stoelen en donkere hemelbekleding. In combinatie met de gunmetal doffe lak een goed geslaagde combinatie. Nog versterkt door de 16 inch wielen en platte banden. De panda is comfortabel voor zo’n kleine auto, maakt niet teveel motor geluiden. Een en ander de prijs in aanmerking genomen. Sturen en schakelen gaat licht en je merkt lichtjes dat vertraging wat sterker is tijdens het opladen van de hybride accu. De auto is tweede hands aangeschaft en komt vermoedelijk uit de lease, er zit namelijk een vreemd groen knopje met 0/1 stand op het dashboard. Recentelijk heb ik de accu vervangen (na 3.5 jaar) aangezien het start/stop systeem niet meer werkte. Bij doormeten gaf de accu nog 12 volt aan, waarbij de nieuwe accu 12.7 volt aangeeft. Een lage accuspanning zorgt ervoor dat de start/stop niet werkt. Als je bij het uitrollen de auto in zijn vrij zet, slaat de motor af bij 30 kilometer en kun je dus zuinig naar het verkeerslicht uitrollen. De auto geeft vervolgens tijdens het uitrollen aan welke versnelling je moet inschakelen om weer op de motor verder te rijden. Dit starten gebeurd niet met de startmotor maar door middel van een riem. Eenmaal aan gewend werkt dit perfect. De dimlicht lampjes heb ik vervangen door Phillips lampjes met een hogere licht opbrengst. Dit is zeker een aanrader, aangezien de standaard lampjes niet echt geweldig veel licht geven
Verwarmde stoelen en voorruit verwarming
- 79.001 km
De auto is tevens voorzien van elektrisch verwarmde voorstoelen en elektrische voorruit verwarming.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Fiat Panda
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Fiat Panda 1.0 Hybrid City Cross Airco - Bluetooth - Dakrails - Elektrische ramen voor - Mistlampen voor - Radio - Start/stop systemen - Stuur multifunctioneel
- 2020
- 66.422 km

Fiat Panda 1.0 Hybrid Cross
- 2024
- 4.150 km

Fiat Panda 1.0 Hybrid City Life 69PK Carplay Android Navigatie Airco All-Season Banden!
- 2022
- 60.720 km
Lees ook

Hyundai Ioniq 9 heeft pretenties en kan zich meten met een Volvo EX90

Deze Suzuki Swift kan nog heel wat jaren mee - Liefhebber gezocht

Bij dit jaarkilometrage ligt bij een auto als de Volkswagen Polo het omslagpunt voor een diesel

Rijdt deze tot camper omgebouwde Volvo 940 lijkwagen een camping op dan trekt menigeen lijkbleek weg












