Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)

autoreview

Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)
Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (2022)

Signalement

UitvoeringPanda 1.0 Hybrid Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf76.822 km
KM-stand laatst78.925 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste 2000 km

  • 78.925 km

Na 2000 km en 3 maanden mijn eerste ervaringen. Mijn vorige auto was een fiat panda 2 cilinder met 85 pk. Deze matgrijze Panda heeft een driecilinder met 70 pk en dat verschil merk je bij het versnellen. Het is een zesversnelling met kleine hybride accu. De panda kan niet zelfstandig op electra rijden, de accu helpt een beetje bij het versnellen, met name in de vijfde en zesde versnelling. Dit is zichtbaar door het zichtbaar afnemen van de blokjes in het display. Tijdens het gas loslaten zie je een wit accu symbool oplichten ten teken dat je de hybride accu oplaad. Door de schakelindicator te volgen, schakel je snel op en is de panda spaarzaam met zijn brandstof. Dit is een “sport” uitvoering met sport embleem op het spatbord, rode remklauwen, rode stiksels in het leren stuur en deels kunstleren stoelen en donkere hemelbekleding. In combinatie met de gunmetal doffe lak een goed geslaagde combinatie. Nog versterkt door de 16 inch wielen en platte banden. De panda is comfortabel voor zo’n kleine auto, maakt niet teveel motor geluiden. Een en ander de prijs in aanmerking genomen. Sturen en schakelen gaat licht en je merkt lichtjes dat vertraging wat sterker is tijdens het opladen van de hybride accu. De auto is tweede hands aangeschaft en komt vermoedelijk uit de lease, er zit namelijk een vreemd groen knopje met 0/1 stand op het dashboard. Recentelijk heb ik de accu vervangen (na 3.5 jaar) aangezien het start/stop systeem niet meer werkte. Bij doormeten gaf de accu nog 12 volt aan, waarbij de nieuwe accu 12.7 volt aangeeft. Een lage accuspanning zorgt ervoor dat de start/stop niet werkt. Als je bij het uitrollen de auto in zijn vrij zet, slaat de motor af bij 30 kilometer en kun je dus zuinig naar het verkeerslicht uitrollen. De auto geeft vervolgens tijdens het uitrollen aan welke versnelling je moet inschakelen om weer op de motor verder te rijden. Dit starten gebeurd niet met de startmotor maar door middel van een riem. Eenmaal aan gewend werkt dit perfect. De dimlicht lampjes heb ik vervangen door Phillips lampjes met een hogere licht opbrengst. Dit is zeker een aanrader, aangezien de standaard lampjes niet echt geweldig veel licht geven

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Fiat Panda

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.