Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Donkervoort
  • D8

Donkervoort D8-150 (2001)

autoreview

10
Donkervoort D8-150 (2001)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
29 mei 2013 om 15:48
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringD8-150
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf28.000 km
KM-stand laatst28.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een belevenis deze auto

  • 28.000 km
  • 29 mei 2013

Begin april een Donkervoort D8 met 150 PK Audi motor gekocht bij Albers Sportscars. Een originele NL auto opgevoerd door vorige eigenaar naar 180PK.

Ik heb al veel auto's gehad en ben een echte wegvervraaier als ik zo onbescheiden mag zijn want, van mooie auto's hou ik. De laatste week van april en mei dus lekker op pad gegaan. Nu zo'n 1.000km meegereden, op een paar km na alleen met het dak eraf gereden. Dat is toch wel het mooiste en meeste lekkere ervaring: de wind, het geluid en het gevoel echt in het verkeer bezig te zijn op enkele centimeters van het asfalt. Het mooie van zo'n Donkervoort is dat hij naast veel vermogen ook heerlijk veel koppel heeft. Kortom rustig toeren en nauwelijks schakelen is heel goed mogelijk, maar de drang naar meer blijft steeds komen. Maar.... schakel je terug of geef je flink gas knalt het in de uitlaat en dan klimt ie razendsnel boven de 4000 toeren en dan breekt de hel los. Wat een kracht komt er dan vrij en wat een heerlijke huil van de Audi motor.

Wat me verbaast is hoeveel leuke en positieve reacties je krijgt onderweg zoals duimen, foto's filmpjes, mensen zwaaien, etc. etc. Veel mensen beginnen een praatje met bij het tankstation of op een parkeerplaats. Erg leuk en wordt niet als een patser auto ervaren, het tegendeel zelfs.

Op nat wegdek is het echter oppassen met een Donk. Aangezien ik er alleen mee rijd als het droog is valt het mee en is de auto veilig en goed bestuurbaar. Ik was ook huiverig om hem in een bocht te zetten, inmiddels merk dat ook een D8 als een blok op de weg ligt en je het gek moet maken, wil je te ver gaan. Ik zoek niet de grenzen of het circuit op, maar merk dat een Donkervoort veel kan hebben. Rij dagelijks in een sportieve moderne Audi A5 SB, maar die kan toch echt niet tegen de wegligging van de Donkervoort op.

Comfort: Helemaal niet, uitstappen vergt enige oefening en erin ook, geen airco, stuurbekrachtiging of andere hulpmiddelen zoals ABS.

Prestaties: Enorm goede wegligging, rijbeleving en acceleratie. Wauwwwww!!

Min punten: mijn vrouw vindt het een speelgoed auto. Weinig bergruimte, erg laag bij de grond ivm drempels.

Betrouwbaarheid: Hij is bijna 13 jaar oud, maar geen kraakje of rammeltje ook niet over een drempel. Motorisch geen centje pijn (Audi TT motor), alles werkt en doet het. Goede WP onderstel eronder dat ook nog eens instelbaar is. Autobedrijf Albers was zo vol vertrouwen dat hij 6 maanden volledige garantie gaf. Inmiddels is dat ook een feit want kleine probleempjes worden snel en goed opgelost zoals turbo meter stuk, toerenteller werkte niet, waterpomp vervangen, etc. Prima opgelost.

Kosten: Weinig kan ik zeggen. Verzekering is ongeveer € 500,- per jaar AllRisk bij de KNAC, wegenbelasting € 12,- per maand en hij rijdt 1 op 12. Dus echt goedkoop. Hij wordt alleen gebruikt bij droge dagen en het liefst als de zon schijnt. Goed onderhoud, niet te wild mee doen, en het blijft je vriend voor jaren deze Donkervoort.

Toekomstplan/droom/stip op de horizon: De nieuwe GTO

Over een 2 maanden (hopelijk veel mooi weer) zal ik een update plaatsen!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    1
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Donkervoort D8? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Donkervoort D8
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Donkervoort D8 specificaties
  • Donkervoort D8 occasions
  • Donkervoort D8 video's
Advies en informatie
  • Donkervoort D8 tests
  • Donkervoort D8 gebruikersreviews
  • Donkervoort D8 index
PREMIUM
Donkervoort D8 GTO RS

Donkervoort D8 GTO RS

Nog extremer, nog sterker, nog lichter. De Donkervoort D8 GTO RS is niet alleen een van de...

Lees meer
 

Donkervoort D8 reviews

  • Gebruikersreview
    Donkervoort D8-150 (2001)

    Donkervoort D8-150 (2001)

    10
    • 29 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Donkervoort D8 Zetec (1993)

    Donkervoort D8 Zetec (1993)

    5
    • 27 januari 2005
meer reviews
Blits Bezit - Donkervoort D8

Blits Bezit - Donkervoort D8

47

Er is heel weinig dat Jasper Steffens niet weet over Donkervoort. De eigenaar van een knalgele...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Eerste rijtest
    Donkervoort D8 GTO RS

    Donkervoort D8 GTO RS

    28
    • 25 juni 2017
  • PREMIUM
    Donkervoort D8 GTO RS

    Donkervoort D8 GTO RS

    • 30 mei 2017
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO-RS toegelicht

    Donkervoort D8 GTO-RS toegelicht

    25
    • 7 december 2016
  • Nieuws
    Nederlandse knaller: Donkervoort D8 GTO-RS

    Nederlandse knaller: Donkervoort D8 GTO-RS

    74
    • 4 mei 2016
  • Nieuws
    Nóg sneller: Donkervoort D8 GTO Bilster Berg

    Nóg sneller: Donkervoort D8 GTO Bilster...

    16
    • 29 december 2014
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO mag de straat op

    Donkervoort D8 GTO mag de straat op

    26
    • 11 maart 2013
  • Nieuws
    Definitieve specificaties Donkervoort D8 GTO

    Definitieve specificaties Donkervoort D8...

    41
    • 8 oktober 2012
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe top: Donkervoort D8 GTO Individual Series

    Nieuwe top: Donkervoort D8 GTO Individual...

    9
    • 9 september 2021
  • Nieuws
    Donkervoort belooft nieuws op 9 september

    Donkervoort belooft nieuws op 9 september

    4
    • 16 juli 2021
  • Nieuws
    Donkervoort biedt D8 GTO JD-70-upgrades los aan

    Donkervoort biedt D8 GTO JD-70-upgrades...

    3
    • 26 februari 2021
  • Nieuws
    Tom Boonen opent Belgische Donkervoort-dealer

    Tom Boonen opent Belgische Donkervoort-dealer

    10
    • 19 februari 2021
  • Nieuws
    Joop Donkervoort treedt terug

    Joop Donkervoort treedt terug

    26
    • 15 januari 2021
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO JD-70 R is ultieme feestviering

    Donkervoort D8 GTO JD-70 R is ultieme feestviering

    18
    • 27 oktober 2020
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO JD70 ook met 'Bare Naked Carbon'

    Donkervoort D8 GTO JD70 ook met 'Bare Naked...

    6
    • 28 juli 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden