Dongfeng Box (2024)

autoreview

Dongfeng Box (2024)

Signalement

Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nammi BOX een uitstekende EV

  • 700 km

We hebben nu 700km gereden met deze in Nederland nog onbekende EV. We kochten hem nagel nieuw bij de Mercedes dealer Gomes.
Het gemiddelde verbruik per 100km is nu 10.4kWh. Dat is verassend laag, en komt mogelijk mede door het, voor een EV, lichte gewicht van 1330kg, de vorm en mijn rustige rij stijl.
Dat is 90% op voornamelijk 60kmh binnenwegen door Noord-Holland en 10% snelweg.
De Dongfeng Nammi Box 42kWh LFP, is verassend luxueus uitgerust.
Standaard in deze launch edition zijn o.a.:
12.8" bediening scherm, met daarin alle bediening, alsmede Apple carplay en Android auto.
Achter het stuur een 5 inch info scherm.
Adaptive CC en ADAS level 2 met autonoom CC.
360 graden camera, bestuurderstoel verwarming en koeling, synth lederen bekleding van alle stoelen, dashboard en deuren.
De afwerking is overal strak en goed verzorgd.
Alles voelt solide, en zaken als deuren, motorkap en kofferbak sluiten met een mooi soliede geluid en gevoel.
De motorkap voelt zelfs te zwaar en "overbuild" aan, maar geeft een veilig gevoel van "massief en kwaliteit".
De deurhandels zijn verzonken in de carrosserie en komen, net als de spiegels, naar buiten wanneer je met de key dicht bij de EV staat (keyless entry)
In de sport stand is het accelereren tot 70kmh vlot te noemen, maar daarna is de fut er wel uit.
Hij trekt daarna rustig door naar 145kmh.
Genoeg om even in te halen, maar uiteraard is de 95pk motor niet genoeg om er een sport wagen van te maken.
De 160nm koppel zijn echter meer dan genoeg om heerlijk comfortabel en vlot te rijden.
De ruimte in de kofferbak is 326ltr en met neergeklapte achterbank is dat 945 ltr.
De eerste indrukken zijn te vinden in deze video.
https://youtu.be/qJ0GXToDMWc?feature=shared

Tussenstand na 5000 km

  • 5.000 km

Inmiddels hebben we ruim 5000km op de teller staan.
Voorlopig zijn we alleen maar positiever geworden.
We kunnen eigenlijk geen serieus negatief punt opnoemen.
De punten die we al wisten bij de aankoop, geen achter ruitenwisser, en de 1-fase 6.6kW AC thuislader waren bij aanschaf geen probleem en zijn dat ook niet geworden. Zeker, met 3-fase gaat laden sneller, en een extra ruitenwisser is fijn. Maar uiteraard moet die extreem lage prijs ergens vandaan komen.
Wat mij zeer goed bevalt is het mooi gebalanceerde stuur gedrag.
Heerlijk neutraal, niet overstuurd of onderstuurd en zeer voorspelbaar.
Op de lange stukken koersvast en het voelt allemaal gedegen en solide.
Geen kraakjes of piepjes van het interieur, zoals je soms bij auto's in het goedkopere segment tegen komt.
Geruisloos en stil zoeft alles over de weg. Deze EV "BOXt" als het ware ruim boven het B segment en kan zich qua luxe en comfort met gemak staande houden in het C segment.

16.000km ervaring

  • 16.000 km

Inmiddels ruim 16.000km gereden.
Hoofdzakelijk over de 60kmh en 80kmh wegen in Noord-Holland en slechts af en toe wat snelweg rond Amsterdam.
Tevens een rit van 2000km heen en weer naar Oostenrijk.
Uitstekend te doen en heel relaxed.
Meestal rijden we op de snelweg 100kmh en na 2,5 uur zoeken we een restaurantje op om wat te eten/drinken of toilet bezoek.
Dat komt goed uit, want Tesla superchargers (bijna altijd de goedkoopste) zijn meestal geplaatst bij Hotels en Restaurants.
Altijd een vrije laadpaal, stekker erin en foutloos laden, dat je kunt volgen op de app.
We hebben gemerkt, dat voordat je hebt besteld en de espresso met appeltaart bij je tafel wordt gebracht, de batterij al weer boven de 65% staat, en tegen de tijd dat je het op hebt is de batterij weer over de 90%.
Dus snel weer verder voor de volgende 2.5 uur.

Na 2 stops, 1 bij Horst en 1 richting Köln, kwamen we aan bij ons tussenstop hotel, (met gratis laden).
Dus volgende morgen vol weer onderweg voor nog eens 500km naar Oostenrijk. Terugweg exact het zelfde. In de bergen is het heerlijk sturen en veel regeneratief weer stroom terug. Leuk om te zien.

Wat een probleemloze reis met de Dongfeng BOX.
Tot heden hebben we geen enkele storing kunnen ontdekken. Alles werkt prima. De deuren sluiten mooi massief, als sluisdeuren.
Het comfort en de uitrusting is wat je kunt verwachten van een EV van minimaal €35.000.
Bij 15.000km hebben we de BOX, op ons eigen verzoek, bij de Mercedes dealer een servicebeurt laten geven, waarbij alles grondig is gecheckt.
Geen enkele fout gevonden.
Na de koffie en gevulde koek, kregen we de BOX schoon gewassen en als nieuw weer terug.
€155 totale kosten.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dongfeng Box

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.