Dongfeng Box (Nammi 01) | v.a. €21.990

Rutger DC

Asfaltkampioen
Sinds kort kan Nederland kennismaken met weer een nieuw Chinees automerk: Voyah. Voyah is het luxemerk van Dongfeng Motor, een van de meest roemruchte Chinese staatsautofabrikanten en wordt in Nederland geïmporteerd door Gomes, tevens Mercedes-Benz-dealer.

Voyah begint momenteel met de Free, Dream en Passion en zal later de Courage toevoegen, een nog niet gepresenteerd model. Gomes zal echter ook Dongfeng-modellen op de Nederlandse markt brengen. Welke modellen dit zijn, is nog niet bekend. Het zou de Dongfeng eπ-modellen kunnen zijn, zoals de eπ007 en eπ008, maar ook de SUV Haohan/L7/Sky EV01.

Dongfeng zal in september in ieder geval de Box op de Nederlandse markt lanceren, een wellicht veel interessanter model dan de zoveelste nieuwe elektrische SUV. In China wordt dit model verkocht als (Dongfeng) Nammi 01 (Nami).

Hier wat technische gegevens:

The Nammi 01 is available in two different lithium iron phosphate battery packs; one with a capacity of 31.45 kWh and range of 330 km (210 mi) and another with a capacity of 42.3 kWh and range of 430 km (270 mi), both of which are powered by a front-mounted permanent-magnet synchronous motor which has an output of 70 kW (94 hp) and 160 N⋅m (120 lb⋅ft) of torque.

ManufacturerDongfeng Nammi
Production2024–present
AssemblyChina
ClassSubcompact (B )
Body style5-door hatchback
PlatformDongfeng Quantum Architecture S3
Electric motorPermanent-magnet synchronous motor
Battery31.45 kWh lithium iron phosphate battery
42.3 kWh lithium iron phosphate battery
RangeStandard range: 330 km (210 mi) (CLTC)
Long range: 430 km (270 mi) (CLTC)
Wheelbase2,660 mm (104.7 in)
Length4,030 mm (158.7 in)
Width1,810 mm (71.3 in)
Height1,570 mm (61.8 in)


Volgens importeur Gomes komt vanaf 2025 een solid state-batterij beschikbaar. De Dongfeng Box zal het in Nederland waarschijnlijk opnemen tegen de BYD Seagull, die volgend jaar in aangepaste vorm naar Europa komt, de Citroën C3, nieuwe Fiat Panda en duidelijk kleinere Dacia Spring en Leapmotor T03. Volgend jaar komt MG ook met een elektrische hatchback, de MG2.

w1200_yichecar_202311141550993067292926157.jpg.webp


w1200_yichecar_202311141556993067300910847.jpg.webp


w1200_yichecar_202311141555993067300308139.jpg.webp


w1200_yichecar_202311141558993067300296220.jpg.webp


w1200_yichecar_202311141549993067290749012.jpg.webp


w1200_yichecar_2024030811087990858878321861.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202403282998160085814401078.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202403282955160085070152991.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202403282959160085200538920.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_20231229899379151778002946.JPG.webp


w1200_m82_yichecar_20231229907379151807999534.JPG.webp


w1200_m82_yichecar_20231229901379151780444689.JPG.webp


w1200_m82_yichecar_20231229893379151742903653.JPG.webp


w1200_m82_yichecar_20231229905379151792392115.JPG.webp


w1200_m82_yichecar_202401243894609804729464489.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202401243901609804816111104.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202403182713074182801909747.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_20231229984379164157994897.JPG.webp


w1200_m82_yichecar_20231229983379164149790674.JPG.webp


Fotogalerij:
 
Laatst bewerkt:
BOX-Wit-Style-V5.jpg


BOX Style edition​

Belangrijke features:
  • 12,8 inch touchscreen display
  • Automatische intelligente airconditioning
  • Wireless smartphone charging
  • Achteruitrijcamera
  • 32-kleuren Ambient Light-sfeerverlichting
  • Smart key met keyless entry
  • Rijassistentiesystemen

BOX-Blauw-Launch-V3.jpg


BOX Launch edition​

Extra features t.o.v. Style Edition:
  • 17-inch lichtmetalen velgen
  • 360-graden panorama camera
  • Bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar, met stoelventilatie, stoelverwarming, welcome functie en stoelgeheugen
  • Adaptieve cruise control
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Vehicle to load (V2L)
  • Hifi-systeem met 6 speakers

De Dongfeng Box heeft 5 jaar garantie. Leuk is dat de auto naast in wit en lichtblauw ook in de hierboven getoonde geel- en paarstint leverbaar is.
 
Voor slechts 1000 euro meer lijkt mij de keuze makkelijk. Wel grappig dat bij belangrijke features een scherm als 1e wordt genoemd, tijden veranderen.
 
De verkoop is inmiddels aangevangen en de auto doet het verrassend goed voor een hier toch onbekend merk. Er zijn er nu 51 geregistreerd waarvan 46 stuks deze maand.

Hier op Auto Zürich:

800px-Dongfeng_Nammi_Box_Auto_Zuerich_2024_DSC_6410.jpg


800px-Dongfeng_Nammi_Box_Auto_Zuerich_2024_DSC_6408.jpg


800px-Dongfeng_Nammi_Box_Auto_Zuerich_2024_DSC_6821.jpg


Foto's Wikimedia/Alexander Migl

Op EV Experience in Zandvoort:



 
Ik heb 'm eind vorige week zien rijden, volgens mij. Althans, ik dacht een Smart #1 te zien, van voren/iets opzij maar nu ik de test van de ANWB bekeken heb en hier de foto's dan denk ik dat het een Dongfeng Box was. :unsure:

Het is een interessant prijsniveau maar weet niet of je er in dagelijks gebruik nou gelukkig van wordt.
 
Inmiddels 2500km mee gereden en het bevalt ons 100%.
Alles voelt luxueus aan, er is zeer veel binnenruimte en de Nammi Box is degelijk gebouwd.
We rijden nu met temperaturen rond de 5 graden en veel regen en wind, maar het gemiddelde verbruik zit nog steeds rond de 12.5kWh per 100km, dus heel efficiënt.
Zoveel comfort en luxe hadden we in de Citroën ë-C3 MAX niet gekregen.
Die bestelling van de ë-C3 Max hebben we moeten cancelen, omdat bleek dat de importeur en dealers een naar en bedriegenlijk spel speelden. Er werd geadverteerd, dat de MAX standaard zou zijn voorzien van verwarmde stoelen, stuur en Mistlampen voor. Die bleken er helemaal niet op te zitten en zouden ook nooit geleverd worden, terwijl de klanten er wel voor moesten betalen. Schaamteloos gedrag, waar wij zeker niet mee akkoord konden gaan.
Dus moesten we een andere EV zoeken, bij een betrouwbare dealer.
Die vonden we bij Mercedes, de Dongfeng, die standaard niet alleen een verwarmde, maar ook gekoelde bestuurdersstoel heeft. Achteraf is het heel goed afgelopen. De subsidie kon worden overgezet en we hebben nu een betere EV en zelfs nog voor minder Euro's.
 
Inmiddels 2500km mee gereden en het bevalt ons 100%.
Alles voelt luxueus aan, er is zeer veel binnenruimte en de Nammi Box is degelijk gebouwd.
We rijden nu met temperaturen rond de 5 graden en veel regen en wind, maar het gemiddelde verbruik zit nog steeds rond de 12.5kWh per 100km, dus heel efficiënt.
Zoveel comfort en luxe hadden we in de Citroën ë-C3 MAX niet gekregen.
Die bestelling van de ë-C3 Max hebben we moeten cancelen, omdat bleek dat de importeur en dealers een naar en bedriegenlijk spel speelden. Er werd geadverteerd, dat de MAX standaard zou zijn voorzien van verwarmde stoelen, stuur en Mistlampen voor. Die bleken er helemaal niet op te zitten en zouden ook nooit geleverd worden, terwijl de klanten er wel voor moesten betalen. Schaamteloos gedrag, waar wij zeker niet mee akkoord konden gaan.
Dus moesten we een andere EV zoeken, bij een betrouwbare dealer.
Die vonden we bij Mercedes, de Dongfeng, die standaard niet alleen een verwarmde, maar ook gekoelde bestuurdersstoel heeft. Achteraf is het heel goed afgelopen. De subsidie kon worden overgezet en we hebben nu een betere EV en zelfs nog voor minder Euro's.
Hoeveel van die 2500km zijn snelweg kilometers geweest en hoe snel reed je dan? Met dit weer 12.5 kWh per 100 km is wel héél zuinig/efficiënt. Dat haalt een Tesla Model 3 SR+ niet eens en dat is één van de meest efficiënte elektrische auto's.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zou wel opmerkelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel van die 2500km zijn snelweg kilometers geweest en hoe snel reed je dan? Met dit weer 12.5 kWh per 100 km is wel héél zuinig/efficiënt. Dat haalt een Tesla Model 3 SR+ niet eens en dat is één van de meest efficiënte elektrische auto's.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zou wel opmerkelijk zijn.
Ik kom uit op 15 kW p 100 km bij koud weer (2-6 gr C), sukkelige snelweg km's. .
 
Hoeveel van die 2500km zijn snelweg kilometers geweest en hoe snel reed je dan? Met dit weer 12.5 kWh per 100 km is wel héél zuinig/efficiënt. Dat haalt een Tesla Model 3 SR+ niet eens en dat is één van de meest efficiënte elektrische auto's.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar het zou wel opmerkelijk zijn.

https://grizz.smugmug.com/Hobbies/Cars/i-CFmBFx2
Ik kom uit op 15 kW p 100 km bij koud weer (2-6 gr C), sukkelige snelweg km's. .
Inmiddels ruim 3200km gereden. Nog steeds gemiddeld onder de 12kW per 100km. We rijden bijna alles in NH.
Vanuit de regio Beemster naar DenHelder, Haarlem, Amsterdam, Enkhuizen en een keertje Rotterdam en Utrecht.
Ruw 85% op de provinciale wegen en 60km wegen (dat is hier bijna overal 60km) ongeveer 15% met snelwegen bij 100kmh. Op de snelwegen gaat het inderdaad rap naar de 15kWh per 100km. Maar omdat dit slechts 15% van ons rijd gedrag uitmaakt blijven we zelfs nu bij 2 graden boven 0 onder de 12kWh.
In de eerste maand, met gemiddeld vaak 12 graden in november, zaten we zelfs rond de 10.5kWh per 100km.
Onze eerste indruk video over de Dongfeng
 
Terug
Bovenaan