Dodge Caliber 1.8 SE (2006)

autoreview

Dodge Caliber 1.8 SE (2006)

Signalement

UitvoeringCaliber 1.8 SE
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf64.500 km
KM-stand laatst263.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Loopt stationair slecht

  • 76.000 km

ik heb een Caliber 1.8 SE uit 2006 op LPG met 76.000 kilometers.
In de afgelopen koude maanden waren bij een koude start de eerste kilometers een drama, zowel op benzine als op LPG. Bleef niet op toeren, pas na enkele kilometers was de motor opgewarmd en loopt hij normaal
De auto staat nu bij de garage (KIEN in Velp).
Net een telefoontje gekregen dat er een koprevisie nodig is, cilinder 4 had weinig compressie !!!
Kosten 2200 tot 2600 euro. Balen !!!
Geloof er niks van, want bij een warme motor loopt hij goed.
Heb nu al spijt van mijn aanschaf.
Heb altijd op LPG gereden met andere merken en nog nooit een koprevisie nodig gehad.
Iemand anders ervaringen hiermee ?

still going strong

  • 241.000 km

ik heb nog steeds deze Dodge Caliber in bezit. Ik heb toendertijd een cilinderkoprevisie laten doen bij Kien in Velp. Kostte wel even 2800 euro. De schokbrekers voor heb ik kort daarna zelf vervangen (eentje was lek). Bij 115.000 km was het gasklephuis defect. Inmiddels zijn we al op meer dan 241.000 kilometers gekomen. De laatste jaren is er weinig aan te merken geweest op de auto. Alleen vorig jaar weer een gasklephuis (deze lijken om de 110.000 km aan vervanging toe te zijn). En ik heb de achterste remblokjes vervangen (waren volgens mij zelfs nog de fabrieksblokjes). Hij kraakt wel wat, maar hij blijft maar rijden. En nog steeds een verbruik op LPG van 1 op 10-11 kilometer. Vrijwel geen olieverbruik, maar wel een klein beetje koelvloeistofverbruik sinds de cilinderkoprevisie. Maar dat is minimaal en nu al jaren zo. Ben al tijdje aan het rondkijken naar wat anders, maar de Caliber blijft een mooi model. En de andere vind ik allemaal op elkaar lijken en er is sowieso weinig meer te vinden op LPG.

The end

  • 263.000 km

Na ca 10 jaar gereden te hebben met deze Dodge Caliber gaat hij dan toch ingeruild worden. Tegen een Opel Mokka Bi-Fuel uit 2014. De laatste tijd had de Dodge wat problemen met het rijden op lpg en zijn er vele onderdelen (teveel) vervangen aan het lpg-gedeelte in de motorruimte. Achteraf was het waarschijnlijk alleen een slechte stroomdraad naar lpg-injector 4. Maar intussen ben je wel een aantal euros verder. Ook vind ik dat de Dodge een beetje "moe" leek te worden. Je merkt dat hij al wat jaartjes oud is en al vele kilometers heeft gedraaid. Ook beginnen er allemaal rammeltjes en geluidjes te komen. Verbazingwekkend met de slechte bouwkwaliteit van sommige onderdelen dat hij nog steeds de originele koppeling en uitlaat heeft !!. Het blijft een mooi model maar met de nodige problemen.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.