Dodge Avenger 2.7 V6 SXT (2008)

autoreview

Dodge Avenger 2.7 V6 SXT (2008)

Signalement

UitvoeringAvenger 2.7 V6 SXT
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst113.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De prijs gaf de doorslag!

  • 72.000 km

Goed, na te zijn verhuisd naar Chicago, was het tijd om voor vrouwlief een auto aan te schaffen. Zakelijk stond er al een auto klaar, Toyota Camry 3.5 V6 uit 2007.

Naar verschillende auto's en jaartallen gekeken, Jetta 2005, A4 2003, Sebring 2008 en de PT Cruiser, welke favoriet was bij vrouwlief. Niet gekocht want geen ABS! Toen zagen we deze staan, proefrit gemaakt (vrouwlief) en die vondt het OK (kan ik best inkomen nadat ze eerst met de Ypsilon 55 PK 4 jaar heeft rondgereden en nu met bijna 200 pk). De prijs van de auto, ruim onder de Euro 10.000!!!, ja in Amerika is auto rijden spotgoedkoop!

Gekocht en we hebben er nu 2000 km in gereden. Valt het mee of tegen: MEE, rij er zelfs liever in dan in de Camry. De automaat, let op een 4 bak op mijn auto, in Nederland zal dit een 6 bak zijn, is niet modern, schakeld wel rustig. Op gang komen is ook met bijna 200 pk en 1600 kg niet al te vlot, maar geen enkel probleem om eenvoudig in het verkeer mee te komen. Versnellen vanaf 40 km uur gaat geruisloos en snel, bij constante snelheid een heerlijkheid om in te rijden.

Het verbruik : laatste 245 mijl en 13.5 gallon : 395 km / 51.10 ltr : 1 op 7.7, tja dat is niet mis, maar wel 80% in de stad, dus acceptabel.

Het interieur materiaal is geen Golf of A3, maar het ontwerp is, voor mij, net zo mooi. Grootste nadeel is kinderen op de achterbank, het ontwerp van de achteramen hinderd een mooi uitzicht. Bekleding en het "plastic" is allemaal goed schoon te houden, voldoende bekerhouders totaal 6 stuks, neerklapbare achterbank, passagiersvoorstoel, dus ook het gipsplaatje van de Gamma kan mee. De kofferbak, mooi gemaakt met gasveren, maar het uitzicht op de standaard niet beklede achterklep is erg goedkoop.

De geluidsinstallatie: perfect, maar dat is in veel Amerikaanse autos nou eenmaal zo.

Wat heb ik inmiddels gedaan aan de auto:
Vloermatten in rubber
Achterklep bekleed, is nu wel beschikbaar en standaard
Spatlappen achter (niet belangrijk, maar staat netjes)
Electrisch verwarmbare zijspiegels gemonteerd
Uconnect, handsfree bellen, blue tooth, spraakherkenning (ook voor de radio en CD!)

Ben zeer tevreden met de auto, zeer veel waar voor je geld.

Onderhoud : Iedere 5000 km dien ik hier de olie te laten verversen: kosten 25 euro. Daar mag je niet over klagen.

UPDATE: WINTERBANDEN
De eerste sneeuwvlokken zijn gevallen en het werd tijd voor winterbanden. Uiteindelijk een setje Firestone Winterforce gekocht. Zeer agressief uitziende band, met enorm veel grip in de sneeuw. Band blijft comfortabel, geluidsniveau is door het profiel gestegen. Banden zijn om 16" stalen velgen gelegd, en heb aftermarket wieldoppen om het setje compleet te maken. Het bandenspannings controle systeem is niet werkzaam, waardoor iedere 15 minuten (op lange ritten) je een biepje hoord en het lampje gaat branden. Dit kan je uitzetten, kosten ca. 30 euro. Bij verwisselen naar zomerbanden dien je het systeem weer aan te laten zetten.

Prima band, en zelfs op lange ritten comfortabel, al is dan het toegenomen geluidsniveau wel aanwezig. Radio iets harder en klaar.

Update 01.05.2010
We zijn 7000 km verder en geen enkel probleem gehad. Verbruik op de snelweg is met 1 ltr op 11 km niet echt zuinig, de 1 ltr op 7 km in de stad met voornamelijk zeer korte ritten, 500 mtr!, en regelmatig stationaar voor 10 - 20 minuten per dag is daar ook debet aan.

Heb onlangs de 17" zomervelgen vervangen voor 18" exemplaren met Goodyear banden. De auto gaat nu scherper de bocht om, comfort is niet nadelig beinvloed.

Ondertussen ook de "oranje lampjes" in de voorlampen vervangen voor silver visions units, geeft net iets meer uitstraling. Dimlicht lampen zijn ook vervangen voor exemplaren die meer licht geven.

Verder geen klachten, de auto doet zijn werk.

Update 01.09.10
Van de zomer niet al te veel mee gereden maar wat we hebben gereden in totale comfort: de automatische airco werkt subliem. Durf het te vergelijken met de Golf V en A3 (beide climatronic). Zonnedak is ook erg lekker.

Verder spoiler gemonteerd, kunststof mat voor de kofferbak en een grote broer gekocht: Dodge Journey 3.5 V6 AWD.

Een jaar verder

  • 80.000 km

Goed, een jaar met de Avenger rond gereden. Langste rit was 700 mijl heen en 700 mijl terug. Voor de rest maximaal 30 mijl per dag.

Dus met die kleine stukjes dan slokt het aardig wat bezine. 1 op 7 is dan geen uitzondering.

Auto heeft zich goed gehouden, geen enkele keer heeft "thriller" ons in de steek gelaten. Simpelweg een genot om in te rijden. Vrouwlief is inmiddels zover dat ze de auto niet meer weg wil doen, ook niet bij een eventuele verhuizing terug naar Nederland. Ik ben daar blij om.

Afgelopen jaar wel wat kleine veranderingen gedaan, maar dit is meer optisch.

Eigenlijk kan ik iedereen deze auto aanraden.

Wat is er mis mee?

  • 86.000 km

Nou wat er mis mee is eigenlijk niets.

Zijn ook niet al te veel KM mee gereden de afgelopen 10 maanden. Accu is wel vervangen, van huis naar de busstop, 10 minuten wachten, starten en ........yep hij deed niets meer. Startkabels aangesloten, gestart en naar de dealer. Was nogal koud die dag (-20!) dus zelf de accu verwisselen was geen optie want hij zit voor her voorwiel gemonteerd, en van boven kan je er niet bij.

Verder moeten we wel wat aan de motorkap laten doen, deze heeft last van corrosie. Dit wordt onder garantie gerepareerd. Kunnen we ook meteen de schade op de bumper en het spatbord doen.

Auto heeft nu striping, een andere (grotere) throttle body voor meer en sneller vermogen bij lagere toerentallen en binnen een week of twee een andere uitlaat. Het is een hobby auto.............die het iedere dag moet doen.

Lekker blijven rollen

  • 106.000 km

Ja, en verder is er niet veelmte vertellen, iedere 5000 km olie verversen, even laten nakijken en weg gaan weer verder.

Is er dan niets mis met de auto, nee echt niet. Met de 12000 km per jaar die er nu in gereden word de zorgeloze auto.

En ja al het plastic, het is allemaal heel, makkelijk schoon te maken. Bekleding blijft mooi, geen roest, ondanks de strenge winters.

Still going strong

  • 113.000 km

Eigenlijk niets dan lof, auto rijd nu iets meer KM, rij er zelf 1-2 per maand in, even de boel opwarmen en los schudden.

Denk wel dat de remmen er aan zitten te komen, nog niet zeker of we dit origineel gaan doen, of geperforeerde schijven. Niet dat betere remmen nodig zijn, staat wel leuk, en het zou zo maar eens minder duur kunnen zijn dan orgineel.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens