Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)

Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)
Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)Daihatsu Cuore RTi-12V (2000)

UitvoeringCuore RTi-12V
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004

Ik heb voor Daihatsu gekozen omdat ik een kleine, zuinige en goekope auto in het gebruik wou hebben en het liefst een auto zonder gebreken. De Japanners staan erom bekend dat ze de minste gebreken vertonen.Ik ben dan ook zeer tevreden over mijn Cuore RTI Marathon.
In de Marathon-uitvoering is de auto extra opgeleukt, en is voorzien van de gewone standaard Cuore 3 cilinder motor. Deze motor is niet echt stil te noemen, maar ik weet het geluid te waarderen. Soms heb je het idee dat het karretje aangedreven wordt door een grasmaaier.

Betrouwbaar! Daar kun je U tegen zeggen. 1,5 maand stil staan omdat de auto echt voor boodschappen wordt gebruikt. Je hoeft de sleutel maar om te draaien en het de Cuore laat horen dat hij er weer zin aan heeft. De standaard 3 cilinder is lekker pittig! Bij menig verkeerslicht ben je ook als eerste weg.
Het vebruik met een zware voet is zo 1 op 16 maar met een wat minder zware voet is 1 op 19 best te halen.

Ik ben zeer tevreden ook over het interieur. Weinig rammeltjes en kraakjes. Jammer dat de hoedenplank achter wel vaak van zich laat horen. Het is ook goed toeven in dit autootje. Vier personen zitten best ruim voor een auto in deze klasse.

Comfort?! Wat is dat? Nou in de RTI uitvoering heb ik electrische ramen spiegels en deurvergrendeling met afstandsbediening! De stoelen zitten prima voor een auto uit deze klasse en alles werkt wat werken moet. De vering is vrij stug, zoals je van de meest kleine auto`s kan verwachten. Zo hobbel je nogal door alle straten. Het is in ieder geval niet slecht voor een auto in deze klasse. Het gas is erg gevoelig waar iedereen eerst best aan moet wennen. Tikje teveel op het gaspedaal en daar gaan we!

Wat ik jammer aan de auto vind is dat de achterbank niet 100% vlak kan en de gordels voor bestuurder en passagier vaak achter de stoelen blijven hangen en niet gauw hun plaats zonder een helpende hand terug vinden. Voor de rest niets anders dan lof! En in deze luxe Marathon uitvoering met alles erop en eraan heb je veel bekijks.

Alles werkt wat er moet werken en ik mag niet vergeten dat het om een kleine auto gaat en geen luxe limousine! Het gaat mij om de betrouwbaarheid van de auto!

- De auto heeft mij 1 keer laten staan. Eigen schuld. Ik had de per ongeluk een stekkertje aangeraakt tussen het contact en de motor. Het stekkertje zat toen niet goed vast waardoor de auto helemaal niets deed! Stekkertje er goed ingeschoven en hij gierde het weer uit van plezier!
- De gele marathon vernellingspookknop is als extra gemonteerd en liet steeds los doordat er ruimte zat tussen de knop en de steel. Simpel op te lossen door een verwarmingsbuis in de knop te slaan die perfect past op de steel. De knop heeft tot nu toe niet meer losgelaten.
- Nieuwe banden gekregen bij Profile. De auto moest 4 keer terug komen wegens fout uitlijnen, dus het stuur zat scheef in de auto. Dagen heeft het gekost. Het lag aan hun uitlijncomputer. 1 maal bij de dealer zeiden ze dat Profile veel eraan geprust heeft. De dealer heeft de auto weer opnieuw uitgelijnd. Probleem opgelost. Voor nieuwe banden voortaan maar naar de dealer.