Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2007)

autoreview

Daihatsu Cuore
Daihatsu CuoreDaihatsu CuoreDaihatsu CuoreDaihatsu CuoreDaihatsu Cuore - interieurDaihatsu Cuore - interieurDaihatsu Cuore - interieur

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V DVVT Nagano
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf29.000 km
KM-stand laatst35.500 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

hoewel klein is hij groots in ruimte en prestaties

  • 35.500 km

We vonden het eens tijd worden voor wat nieuwers. Echt nodig was het niet want de Valera rijdt nog steeds in ons dorp.
Wederom bij Zuithof in Bornerbroek (een ons vertrouwde garage van 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg) een grijze Cuore gekocht met weinig kilometers. Mijn echtgenote had al zo'n wagentje (eveneens bij Zuithof gekocht) en tot volle tevredenheid. Zo kan het gebeuren dat er twee grijze Cuores achter elkaar op onze oprit staan voor een aanschafprijs en met gebruikskosten (30 euro per maand belasting voor twee auto's) die minder zijn dan menigeen voor één auto betaalt.
Ik vind de auto geweldig. Stoel wat naar achteren, stuur iets naar beneden en een prima zitpositie. Zowel voor woon- werkverkeer als grotere afstanden een comfortabele metgezel met weinig motorlawaai. Misschien niet helemaal goed om door te gaan voor zuinigheidskampioen, maar opschakelen tussen 3000 en 3500 tpm bevalt mij het best. Een mooi roffelend geluid en trekt lekker door. Overigens 1 op 18 red ik altijd.
Het enige minpuntje - maar dat wist ik al en heb ik voor lief genomen - is zijwindgevoeligheid bij harde wind boven de 100 km/u. Het zij zo.
Parkeren wordt verslavend. Zou hij hier nog tussen passen? Welja, tot nu toe nog altijd. Daarbij gaat alles heerlijk licht, gas, rem, sturen, niks mis mee en glas, dus uitzicht, bij de vleet.
Het lijkt welhaast een ode aan de Cuore, zo is het ook bedoeld.
Ik heb alle vertrouwen in de kwaliteit van de Cuore en hoop er nog vele kilometers in te maken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.