Dacia Logan MCV 1.6 16V Lauréate (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Logan MCV 1.6 16V Lauréate |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 97.000 km |
ERVARINGEN
- 10.500 km
Exterieur:
De Dacia Logan MCV is een leuk, eigenzinnig model, dat overal aandacht trekt.
Rijgedrag/bediening:
De MCV ligt heel stabiel op de weg, ook in de bochten. De vering voelt comfortabel aan. Voor zo\'n grote auto is de zijwindgevoeligheid gering. De versnellingsbak schakelt uiterst soepel. Razendsnel optrekken moet je met deze auto niet proberen, maar hij kan onder alle omstandigheden prima meekomen.
Het geluidsniveau van de motor is bij snelheden tot ca. 80 km/u aangenaam laag. Op de snelweg maakt hij duidelijk meer lawaai, maar echt hinderlijk is dat niet.
Van bijgeluiden of resonanties is geen sprake.
De ventilator is vanaf stand 3 tamelijk luidruchtig. Vooral bij lagere snelheden, als de motor dus juist weinig geluid maakt, kan dat hinderlijk zijn.
De bediening van verwarming en ventilatie is lastig, doordat de knoppen heel laag zitten. Je moet de standen min of meer uit je hoofd leren om de apparatuur tijdens het rijden veilig te kunnen bedienen.
Zitcomfort:
De stoelen en banken zitten goed. De passagiers op de derde rij hebben voldoende beenruimte. Op langere ritten klagen zij er wel over, dat zij teveel met opgetrokken knieën moeten zitten.
Bagageruimte:
De binnenruimte is geweldig en via de achterdeuren goed bereikbaar. Daarnaast zijn er veel extra opbergvakken. Eén aandachtspunt: als je de volledige bagageruimte wilt benutten, moet je altijd de achterste bank verwijderen. Als je dat voor je vertrek bedenkt is het geen probleem, maar als je bij het Zweedse woonwarenhuis spontaan besluit om een kast te kopen en mee te nemen, dan zit/sta je met die bank ...! Dus bezint eer ge begint.
Conclusie:
Met inachtneming van de genoemde aandachtspunten is de Dacia Logan MCV een ruime, comfortabele en gebruiksvriendelijke auto met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
PROBLEMEN
- 10.500 km
Geen
Na ruim vijf jaar ...
- 97.000 km
Na ruim vijf jaar ben ik nog steeds zeer tevreden over de Dacia Logan MCV. De auto toont zich een betrouwbare partner in alle omstandigheden. Motorisch/technisch heeft zich tot op heden geen enkel noemenswaardig probleem voorgedaan. Het lakwerk en de kunststof onderdelen van het exterieur zien er nog uitstekend uit. Het interieur mag er dan volgens critici goedkoop uitzien, maar het heeft het intensieve gebruik prima doorstaan.
Is er dan helemaal niets negatiefs te melden?
Nou ja, de oorspronkelijke Debica banden zijn inmiddels vervangen. Daar ben ik niet rouwig om. Met name de achterbanden waren na 65.000 km volledig op. De nieuwe banden (Michelin) betekenen een aanzienlijke verbetering van het rijcomfort/-geluid.
Verder bleek er bij de laatste beurt een schakelaar (van de mistlampen, die ik zelden gebruik) kapot te zijn. Dat euvel kon onder de vijfjarige garantie worden verholpen.
Maar dat was het dan ook.
Inmiddels ben ik mij aan het oriënteren op een opvolger. Dat zou maar zo weer een Dacia kunnen zijn ...
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

De Dacia Jogger had ook MCV moeten heten

Dacia Logan MCV 1.6-16V – 2008 – 435.844 km - Klokje Rond

Dacia Logan MCV 1.6 Lauréate (2008)

Test: Citroën Xsara Picasso - Dacia Logan MCV - Renault Kangoo Family

Test: Dacia Logan MCV 1.6 - Skoda Roomster 1.4 16V
