Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive (2001)

autoreview

Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive (2001)

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 2.0 HDI Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ruime gezinsauto, kosten in gebruik beperkt

Deze Xsara Picasso met de 90pk HDI motor anageschaft vanwege de stijgende brandstofprijzen ter vervanging van de Mazda Premacy die ca 1:11 op benzine reed.
De Xsara Picasso is niet mijn favoriete model wat auto betreft: de achterkant loopt al vrij snel rond af: hier had Citroen wat winst kunnen maken, want de hoogte van de baggageruimte is hierdoor wat beperkt.

In 3 1/2 jaar tijd ruim 100.000 km gereden met deze auto. het gemiddelde verbuik bedroeg ca 1:18 met uitschieters van 15.3 en 1:23. De 90pk motor is voldoende in NL, maar bij inhalen op de autobahn of ritten in de bergen wat aan de krappe kant met volledige belading en dakkoffer. Banden gingen wel behoorlijk lang mee.

Goede punten: zuinige motor, comfortabele stoelen die goed in te stellen zijn, genoeg ruimte met allerlei leuke opbergvakjes in de vloer, onder stoel etc.

zwakke punten:
Astijl voorruit links geeft toch wel een soort van dodehoek gevoel.
radio cd speler en luidsprekers vervangen voor beter exemplaar. fabrieks cd speler las op gegeven moment niet alle gebrande cd´s af.
airco moest na verloop van tijd eens per jaar bijgevuld worden agv een zwak punt bij de koppeling in een van de leidingen (scheen vaker voor te komen).
contactslot vervangen bij 95.000km (sleutel wilde niet meer eruit, nog draaien), 100.000km nieuwe ruitensproeierpomp.
160.000km motor electrisch raam bestuurder defect.
162.000km auto verbruikte al tijdje wat koelvloeistof. Terug van vakantie alle koelvloeistof verloren via ventiel. Bijvullen had nauwelijks zin. Op 40 km van grens in Dld laten herstellen. Na bijvullen geen lek geconstateerd mss een vuiltje....

Nog te vermelden: Positive ervaring dealer Warnar in Putten, inmiddels Versteeg Buurman, bij constatering van breuk in uitlaatdeel waar katalisator zat stelde deze dealer voor om er een pijp omheen te lassen. Dit spaarde ca 800 Eur uit en auto heeft er probleemloos tot inruil mee gereden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.