Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Exclusive (2003)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Picasso 2003 1.8 16v LPG G3

  • 150.000 km

Geweldige auto, hij is ruim en rijdt erg comfortabel.
Enige (kleine) minpunt is dat op drempels de vering wel eens doorslaat als je iets te snel rijdt.

Betrouwbaarheid is nog niet zoveel van te zeggen, de eerste 15.000 kilometers gingen probleemloos.
Hopelijk blijft dat zo.

We hebben hem gekocht in juli dit jaar en hij reed al op gas.
Bevalt goed, de motor loopt prima op lpg hoewel ik het idee heb dat ie op benzine nog net iets beter oppakt.
Nadeel is dat de gastank vrij klein is, namelijk 40 liter en je dus bij een verbruik van 1 op 10 elke 400 kilometer bij de pomp staat.
De vorige auto was een diesel en die had een actieradius van goed 600 km.
Dat is even wennen in de praktijk.
De tank is onderbouw en het reservewiel ligt nu plat in de koffer, dat klinkt onhandig maar in de praktijk valt dat reuze mee.

Sowieso biedt deze auto erg veel ruimte, met de achter stoelen eruit kan er een vracht spullen in en met de stoelen er gewoon in paste een oude grote televisie er zonder meer in (naast het reservewiel).

Verder het vermelden waard : elke 5000 km een litertje olie erin gegoten, stemt me niet vrolijk maar schijnt wel wat mee te vallen.

De auto heeft erg veel opbergvakjes, tot onder de vloer aan toe, dat is erg handig.

Voordat we deze auto kochten heb ik uiteraard myreviews op deze site gelezen en er wordt vaak geschreven over (zij)windgevoeligheid), inherent aan de hoge carrosserie.Ik weet wat bedoelt wordt maar het is meer een kwestie van gevoel dan dat je echt merkt in het stuur dat de auto reageert op (harde) wind vind ik zelf.
Ik kan me voorstellen dat mensen er van kunnen schrikken, hoewel het uitstekend te controleren is naar mijn mening.

lpg pomp draait door

  • 162.000 km

Na een rit naar Tsjechië bleef de lpg pomp doorlopen nadat we de auto uit hadden gezet.
Vreemd en uiteindelijk hebben we maar de accu losgekoppeldwanneer we niet reden.
Zo ermee thuisgekomen en thuis de auto naar een LPG-boer gebracht : een relais vervangen a 16 euro, plus bijna honderd euro voor onderzoek en werktijd !
Probleem wel opgelost.

lpg pomp vervangen

  • 165.000 km

Omdat we een week na de vervanging van een relais het probleem hadden dat de auto inhield, hebben we hem laten nakijken bij Postma in Damwouden, ook een LPG expert.
Conclusie : pomp kaduuk, vervangen voor een nieuwe incl. plaatsen kost 500 a 600 euro.


plus : wat de vering betreft en het feit dat je wel eens de grond raakt bij een flinke drempel, er zitten wel hulpveren onder i.v.m. de gastank, maar toch wil hij wel de grond raken als je iets te hard gaat.
Het is helaas de tank en niet de trekhaak die de grond raakt, dus we rijden voorzichtiger over drempel tegenwoordig.


Inmiddels staat de teller op 165.000 km en hebben we hem een jaar vandaag.
Gereden kilometers in dat jaar 33.000, kosten :

grote beurt a 250 euro (bij kleine garage)
relais vervangen a 110 euro
lpg pomp vervangen a 500 euro
totaal 860 euro

we houden de vingers gekruist in de hoop weer een tijd probleemloos te kunnen rijden.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens