Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Différence (2004)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Tot nu toe zeer positieve ervaringen. Van een Peugeot 806 die zeer goed beviel en een perfecte reisauto is, maar slijtage begon te vertonen is het altijd een stap terug. Meteen bij de eerste indrukken van de Picasso viel ons op dat dit een zeer prettige, comfortabele en geluidsarm transportmiddel is. Met een gezin van 3 kinderen (10, 13 en 14) is het toch wel prettig als iedereen een goede en ruime zit heeft. Een zeer ruime laadruimte heeft (grootste in zijn klasse!) voor de jaarlijkse uitstapjes en flexibel genoeg is om ook mijn partner (die een hoofdlengte scheelt) de gelegenheid te geven haar rijervaring op te vijzelen. De geluidsinstallatie bevalt uitstekend.
De aanschafprijs heeft tenslotte de doorslag gegeven, want zeg nu eerlijk waar vind je nog een MPV met 1.8i 16V motor voor € 20.850,-- (incl navigatie, etc etc!)
Ook de afleesbaarheid van het display bevalt zeer goed en onder alle omstandigheden goed afleesbaar.

PROBLEMEN

Tot nu toe probleemloos gereden en dat terwijl ik over het algemeen bij het minste geringste bij de dealer sta. Dus kritisch genoeg lijkt me.

Update:
Nog steeds voldoet de auto aan al onze eisen. De servicebeurt (40.000 km/€ 320) viel een beetje tegen maar er is dan ook 1 jaar niet naar omgekeken. Binnenkort dient de vervanging van de banden zich aan. Het enige negatieve punt vind ik de schuine raamstijlen voor. Hier kun je met goed fatsoen toch e.e.a. gauw over het hoofd zien, wat in dit geval heeft geleid tot een vergeten fietser. Het leed viel overigens wel mee, maar de schrik zit er dan toch een beetje in.

Update: nu inmiddels 30.000 km verder en begint het citrofielvirus al te kriebelen. Jawel, medio 2008 gaan we afscheid nemen van onze trouwe 4-wieler om plaats te maken voor een nieuwe C4 Picasso (Ambiance) op lpg. Na diverse modellen te hebben getest (Zafira, C-Max) is de keus toch weer gevallen op een Citroen. De betrouwbaarheid en het eigenzinnige karacter heeft toch de doorslag gegeven.

Pluspunten tot nu toe:
- airco
- comfort
- betrouwbaarheid
- zuinig verbruik (1:13 gemiddeld)
- (opberg)ruimte

Minpunten:
- zicht voorstijlen
- snel krassen op voorruit
- olie verbruik (1:3000)

Over 2 maanden meer!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.