AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • Xsara Picasso
6

autoreview

Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Attraction (2005) #3

J Bosma
  • J Bosma7
  • Review
8 augustus 2015 om 19:45
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V Attraction
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf112.500 km
KM-stand laatst130.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto gekocht

  • 112.550 km
  • 8 augustus 2015

Net de auto opgehaald. Ik ga er nog een LPG3 installatie in laten zetten, zodat de brandstofkosten binnen de perken blijven t.o.v. de zeer zuinige Fiat Punto. De auto komt van garagebedrijf Alberink uit Tubbergen (OV). Waarschijnlijk ben ik de derde of vierde eigenaar, ik kan het niet helemaal opmaken uit de onderhoudshistorie. Auto ziet er netjes uit voor een auto van 10 jaar oud, ik verwacht er minimaal drie jaar in te kunnen rijden (gem. 35.000 per jaar).

Aandachtspunt is een licht trillende koppeling bij optrekken in combinatie met een licht zwaardere koppeling, verder geen opvallende zaken. Later meer.

Ervaringen na 18.000 km

  • 130.700 km
  • 19 februari 2016

Na mijn eerste "noodloop" leek het me een geschikt moment mijn ervaringen met dit bijzondere schepsel te delen. Oorzaak van de noodloop bleek een defecte bobine, die uiteindelijk netjes is vervangen door garage Dingerink uit Zwolle-zuid. Prima adres.

De Xsara Picasso. Doet denken aan een auto die ik eerder had, de Berlingo van hetzelfde merk. Het onderstel is ook hetzelfde. Uiteraard is het een veel luxere auto dan de Berlingo, maar het rijgedrag lijkt op elkaar. Positief bedoeld dit. Verder is de ruimtelijkheid van de auto een groot pluspunt. Ik kan 2 bijenkasten achterin kwijt zonder dat er aan de achterbank gesleuteld hoeft te worden! Ideaal voor mijn hobby. Iets meenemen vanuit de Ikea oid is een fluitje van een cent. Met het verwijderen van de stoelen maak je er binnen een paar minuten een bestelbus van, qua ruimte dan. De 3 stoelen die samen de achterbank vormen bevallen mijn dochter heel goed. Ze zit middenin de auto tussen ons in en heeft, doordat ze iets hoger zit, een perfect zicht. Voelt ook veiliger dat ze in het midden van de auto zit.

Ik heb er een nieuwe gasinstallatie (G3) in laten zetten en dat bevalt prima. Technisch merk je het verschil niet, automatisch overschakelen van benzine naar gas gaat vloeiend. Wel wat vaker bij de pomp uiteraard, ik haal ongeveer 1 op 10. Daarbij rij ik dan overal mee met de toegestane snelheden en staat de airco altijd aan. Qua brandstofkosten is het vergelijkbaar met mijn vorige auto, waarmee ik gemiddeld 1 op 22,5 reed.

De auto gebruikt idioot veel olie in vergelijking met mijn vorige auto, maar dat wist ik van te voren. Af en toe dus wel even peilen, ik doe het om de 5000 km. Over het onderhoud kan ik nog niet al te veel zeggen, buiten de kapotte bobine natuurlijk. Maar dat kan een keertje na 10 jaar, ik schaar het onder regulier onderhoud. De auto maakt op mij een betrouwbare indruk.

Minpunten:
- bestuurdersstoel is slecht, ga ik binnenkort vervangen
- harkerige manier van schakelen, kan aan de vorige eigenaren liggen
- graaien naar de bevestigingsclip van de autogordel, bekende ergernis van velen
- koppeling wordt zwaar(der) na een dag met veel files
- bejaardenbak
- standaard radio (belabberde output richting boxen)
- ontbreken van car-kit (opgelost via nieuwe autoradio)

Voordelen:
- zit lekker hoog, zicht is rondom goed
- motorisch prima, fijne motor
- super ruimtelijk en schaalbaar door losse stoelen achterbank
- kindvriendelijk door verhoogde achterzit, zit er in het midden gezellig bij
- tof model auto (ik vind de Multipla ook mooi....)
- luxe wagen en klusbus ineen.

Later meer.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën Xsara Picasso
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.8i-16V

    Citroën Xsara Picasso 1.8i-16V

    • 2001
    • 156.600 km

    € 700

    1.8i 16V Image

    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Image

    • 2005
    • 219.989 km

    € 850

    1.8i 16V Différence

    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Différence

    • 2004
    • 185.208 km

    € 799

Meer Citroën Xsara Picasso occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën Xsara Picasso specificaties
  • Citroën Xsara Picasso occasions
  • Citroën Xsara Picasso video's
Advies en informatie
  • Citroën Xsara Picasso tests
  • Citroën Xsara Picasso gebruikersreviews
  • Citroën Xsara Picasso index
Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985 km - Klokje Rond

Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985 km - Klokje Rond

Een Citroën C5 met V6 én een lpg-installatie zie je niet vaak. Peter van der Schouw rijdt er...

Lees meer
 

Citroën Xsara Picasso reviews

  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI 110pk Image (2004)

    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI 110pk Image...

    2
    • 24 januari 2020
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère (2006)

    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère...

    5
    • 29 september 2019
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Attraction (2005) #3

    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Attraction...

    6
    • 8 augustus 2015
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractre (2006)

    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractre...

    2
    • 18 januari 2015
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDiF 110pk Caractre (2007)

    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDiF 110pk Caractre...

    4
    • 31 augustus 2013
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI 110pk (2005)

    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI 110pk (2005)

    • 11 mei 2013
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Image (2004)

    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Image (2004)

    8
    • 26 april 2012
meer reviews
Klokje Rond - Citroën Xsara Picasso (2006 / 360.689 km)

Klokje Rond - Citroën Xsara Picasso (2006 / 360.689 km)

57

Bijna was de Citroën Xsara Picasso van Joost Bijl er niet meer geweest. "Iemand...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI 110pk Image (2004)

    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI 110pk Image...

    2
    • 24 januari 2020
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère (2006)

    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère...

    5
    • 29 september 2019
  • Klokje Rond - Citroën Xsara Picasso (2006 / 360.689 km)

    Klokje Rond - Citroën Xsara Picasso (2006...

    57
    • 22 februari 2016
  • PREMIUM
    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V

    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V

    • 16 februari 2016
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI (2002)

    Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI (2002)

    • 8 maart 2015
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractre (2006)

    Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractre...

    2
    • 18 januari 2015
  • Review
    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDiF 110pk Caractre (2007)

    Citroën Xsara Picasso 1.6 HDiF 110pk Caractre...

    4
    • 31 augustus 2013
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Betrapt: nieuwe Citroën C5

    Betrapt: nieuwe Citroën C5

    39
    • 19 januari 2021
  • Review
    Citroen C1 VTi 68 Style Edition (2015)

    Citroen C1 VTi 68 Style Edition (2015)

    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling PSA

    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling...

    7
    • 14 januari 2021
  • Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985 km - Klokje Rond

    Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985...

    • 13 januari 2021
  • Autonieuws
    Citroën breidt prijslijst nieuwe C4 uit

    Citroën breidt prijslijst nieuwe C4 uit

    23
    • 13 januari 2021
  • Review
    Citroen C1 1.0i Séduction (2006)

    Citroen C1 1.0i Séduction (2006)

    4
    • 10 januari 2021
  • PREMIUM
    Citroën C3 vs. Kia Rio - Dubbeltest

    Citroën C3 vs. Kia Rio - Dubbeltest

    • 5 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep