Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 6.000 km |
KM-stand laatst | 60.000 km |
mijn ervaring met de citroen xsara picasso
- 60.000 km
In oktober 2006 kochten wij onze citroen bij de dealer in Arnhem. Dit was een demo model en we wilden nu eens een nieuwe auto waar we een lange tijd mee vooruit konden.
Helaas is dit laatste een droom gebleken.
Op onze eerste rit naar parijs begon het gedonder, we kregen een storing in het motorcomputer.
Na contact te hebben gehad met de citroen storingsdienst zijn we door gereden op het noodloopprogamma. Terug thuis direct naar de dealer en wat bleek ze waren de nieuwe software vergeten in te laden. Oke kan gebeuren.
Kort nadat probleem was verholpen, begon het rechter voorportier te rammelen en te tochten en wat bleek scharnieren los.
Bij km-stand 19000, begon de koppeling te slippen, weer naar de dealer en de koppeling laten repareren en de regensenor laten vernieuwen want als het droog was schakelde deze de ruitenwissers in en als het regende werkte de senor niet. Gelukkig viel dit allemaal nog binnen de fabrieksgarantie.
Bij km-stand 36000 begon af en toe het dynamolampje te branden en die bleef ook zo weken uit en zo was branden het weer een keer. Uiteindelijk bleek de dynamo defect te zijn, dit gebeurde net na de garantie en heb geprobeert om een coulanceregeling te krijgen maar dat kennen de fransen niet. Dus zelf betalen 375 euro. Nog geen 2 weken later begon het rechterportier weer te rammelen, weer schanieren los dit gebeurde tijdens een rit en heb de wegenwacht erbij gehaald.
Deze heeft de schroeven vast gedraaid en waarschijnlijk 1 van de schroeven beschadigd.
Auto wederom naar de dealer voor reparatie van het portier, deze reparatie moest ik ook weer zelf betalen, 275 euro.
Laat ik niet vergeten te melden dat tussen de bedrijven door ook de auto ook gewoon zijn beurten kreeg.
Vorig jaar zomer net voordat ik met vakantie naar italie wilden, ging ik nog even langs bij euromaster om mijn banden te laten controleren, en ja hoor weer bingo.Alle 4 de banden droogtescheuren in de wang dus 4 nieuwe michelin banden.
Ik heb geprobeert te reklameren bij de dealer, maar u begrijpt het al, zij vonden het redelijk normaal dat banden van 4 jaar oud dit vertoonde.
Ben veilig op vakantie gegaan.
In november 2010 biedt ik de auto aan voor een grote beurt op km-stand 57000km.
Ik had zelf de volgende klachten, uitlaat rammel, parkeersenoren controleren.
De volgende dag belt de garage met de volgende zaken, einddemper moet vernieuwd worden, de ophanging was door geroest en vertelde ze dat de demper die er onder zat een imitatie was. Ik was uiterst verbaasd want de auto is altijd in onderhoud geweest bij deze dealer. Er was 1 parkeersenor defect, ruitenwisserbladen waren versleten en deze had ik net vernieuwd, ik melde dat aan de recepionist en deze wist even niets meer te zeggen,vervolgens melden hij dat de remblokken en remschijven voor vervangen moesten worden.Nu ben ik 10 jaar automonteur geweest en heb bijna alle diploma's, ik ben 17 jaar geleden gestopt met dat beroep maar technisch inzicht heb ik.
Ik ben boos naar de garage gegaan, ik kon niet geloven dat bij 57000km de remschijven versleten zijn.
Ik ben bij de auto gaan kijken en heb de monteur en de chef gevraagd hoe dik de renmschijf was en wat de slijtgrens is van de schijf. Ik zag 2 hoofden rood worden, ik stond erop dat de schijven opgemeten werden waar ik bij was en wat bleek de rem schijven zat bijna 1 mm boven de slijtgrens.Maar omdat er een randje op de schijf zat hebben ze de schijf afgekeurd.
De ruitenwisser bladen hadden ze afgekeurd omdat ze streepte even schoonmaken en probleem opgelost.
Als ik geen verstand van zaken had gehad had de garage mijn voor bijna 1200 euro erin getilt, ik was uiteindelijk bijna 750 euro kwijt, nog veel geld.
En ben ik nog geen 2000 km verder en wat gebeurd er de koppeling begint weer te slippen.
U begrijpt dat ik mijn buik meer dan vol heb van deze auto en dit merk.
Ik ga deze auto asap inruilen en koop een echt merk terug.
De fransen zijn dus nog steeds niet in staat om betrouwbare en goede auto's te bouwen.
Als je op 60000 km staat en dan al deze kosten en problemen hebt gehad, en dan nog eens zo'n slechte service van citroen, dan mag je toch zeker je bedenkingen hebben bij dit merk.
Nooit maar dan ook nooit meer een franse auto.
- Betrouwbaarheid1
- Prestaties1
- Comfort4
- Kosten1
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Citroën Xsara Picasso 1.6i-16V Image - ECC - 1e Eign - PDC - NAP.
- 2007
- 131.904 km

Citroën Xsara Picasso 1.6i-16V Caractère/CLIMA AIRCO/TREKHAAK/CRUISE CONTROL/HOGE ZIT EN INSTAP/NIEUWE APK/NAP/ZEER NETTE STAAT
- 2006
- 305.081 km

Citroën Xsara Picasso 1.6-16V Image | ECC | Trekhaak
- 2008
- 184.408 km
Lees ook

Klokje Rond: Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V (2006) - 360.689 km

Test: Citroën Xsara Picasso - Dacia Logan MCV - Renault Kangoo Family

Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI Exclusive (2004)

Praktijkervaring Citroën C5 Aircross: dit vinden eigenaren van hun auto

Stellantis gaat middelgrote bestellers bouwen in Turkije
