Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V Caractère (2006)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.6i 16V Caractère
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf6.000 km
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

mijn ervaring met de citroen xsara picasso

  • 60.000 km

In oktober 2006 kochten wij onze citroen bij de dealer in Arnhem. Dit was een demo model en we wilden nu eens een nieuwe auto waar we een lange tijd mee vooruit konden.
Helaas is dit laatste een droom gebleken.
Op onze eerste rit naar parijs begon het gedonder, we kregen een storing in het motorcomputer.
Na contact te hebben gehad met de citroen storingsdienst zijn we door gereden op het noodloopprogamma. Terug thuis direct naar de dealer en wat bleek ze waren de nieuwe software vergeten in te laden. Oke kan gebeuren.
Kort nadat probleem was verholpen, begon het rechter voorportier te rammelen en te tochten en wat bleek scharnieren los.
Bij km-stand 19000, begon de koppeling te slippen, weer naar de dealer en de koppeling laten repareren en de regensenor laten vernieuwen want als het droog was schakelde deze de ruitenwissers in en als het regende werkte de senor niet. Gelukkig viel dit allemaal nog binnen de fabrieksgarantie.
Bij km-stand 36000 begon af en toe het dynamolampje te branden en die bleef ook zo weken uit en zo was branden het weer een keer. Uiteindelijk bleek de dynamo defect te zijn, dit gebeurde net na de garantie en heb geprobeert om een coulanceregeling te krijgen maar dat kennen de fransen niet. Dus zelf betalen 375 euro. Nog geen 2 weken later begon het rechterportier weer te rammelen, weer schanieren los dit gebeurde tijdens een rit en heb de wegenwacht erbij gehaald.
Deze heeft de schroeven vast gedraaid en waarschijnlijk 1 van de schroeven beschadigd.
Auto wederom naar de dealer voor reparatie van het portier, deze reparatie moest ik ook weer zelf betalen, 275 euro.
Laat ik niet vergeten te melden dat tussen de bedrijven door ook de auto ook gewoon zijn beurten kreeg.
Vorig jaar zomer net voordat ik met vakantie naar italie wilden, ging ik nog even langs bij euromaster om mijn banden te laten controleren, en ja hoor weer bingo.Alle 4 de banden droogtescheuren in de wang dus 4 nieuwe michelin banden.
Ik heb geprobeert te reklameren bij de dealer, maar u begrijpt het al, zij vonden het redelijk normaal dat banden van 4 jaar oud dit vertoonde.
Ben veilig op vakantie gegaan.
In november 2010 biedt ik de auto aan voor een grote beurt op km-stand 57000km.
Ik had zelf de volgende klachten, uitlaat rammel, parkeersenoren controleren.
De volgende dag belt de garage met de volgende zaken, einddemper moet vernieuwd worden, de ophanging was door geroest en vertelde ze dat de demper die er onder zat een imitatie was. Ik was uiterst verbaasd want de auto is altijd in onderhoud geweest bij deze dealer. Er was 1 parkeersenor defect, ruitenwisserbladen waren versleten en deze had ik net vernieuwd, ik melde dat aan de recepionist en deze wist even niets meer te zeggen,vervolgens melden hij dat de remblokken en remschijven voor vervangen moesten worden.Nu ben ik 10 jaar automonteur geweest en heb bijna alle diploma's, ik ben 17 jaar geleden gestopt met dat beroep maar technisch inzicht heb ik.
Ik ben boos naar de garage gegaan, ik kon niet geloven dat bij 57000km de remschijven versleten zijn.
Ik ben bij de auto gaan kijken en heb de monteur en de chef gevraagd hoe dik de renmschijf was en wat de slijtgrens is van de schijf. Ik zag 2 hoofden rood worden, ik stond erop dat de schijven opgemeten werden waar ik bij was en wat bleek de rem schijven zat bijna 1 mm boven de slijtgrens.Maar omdat er een randje op de schijf zat hebben ze de schijf afgekeurd.
De ruitenwisser bladen hadden ze afgekeurd omdat ze streepte even schoonmaken en probleem opgelost.
Als ik geen verstand van zaken had gehad had de garage mijn voor bijna 1200 euro erin getilt, ik was uiteindelijk bijna 750 euro kwijt, nog veel geld.
En ben ik nog geen 2000 km verder en wat gebeurd er de koppeling begint weer te slippen.
U begrijpt dat ik mijn buik meer dan vol heb van deze auto en dit merk.
Ik ga deze auto asap inruilen en koop een echt merk terug.
De fransen zijn dus nog steeds niet in staat om betrouwbare en goede auto's te bouwen.
Als je op 60000 km staat en dan al deze kosten en problemen hebt gehad, en dan nog eens zo'n slechte service van citroen, dan mag je toch zeker je bedenkingen hebben bij dit merk.
Nooit maar dan ook nooit meer een franse auto.

1,8
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    1
  • Comfort
    4
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens