Citroën Xsara Picasso 1.6 HDiF 110pk Image (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xsara Picasso 1.6 HDiF 110pk Image |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 448.000 km |
ERVARINGEN
- 448.000 km
Op Zaterdag 3 November 2007 de auto opgehaald bij Citroën Dijkstra te Almere. De auto werd netjes gepoetst en vergezeld van een boeketje afgeleverd. Vrijdag 9 November voor het eerst getankt en dat leverde een verbruik op van 1:19,1! Nou heb ik tot nu toe heel rustig gereden en voornamelijk lange stukken maar wel inclusief filerijden. Dit belooft wat! Hiervoor heb ik een 1.8 benzine gereden, een fijne soepele auto maar met de caravan erachter is wat meer koppel gewenst. Gezien het zuinige karakter van de 1.6 dieselmotor en het gigantische koppel met overboost is de keuze op dit motortype gevallen. Na 2500 KM zal ik wat steviger gaan rijden daar de motor dan wel ingelopen is, ik zal het verbruik blijven monitoren. Het kan mij niet zuinig genoeg zijn daar de brandstofprijzen explosief blijven stijgen. Toen ik de auto 2 maanden geleden bestelde lag de dieselprijs op 1.03 Euro en nu op 1.19 !.
04-08-2008 UPDATE: 30.500 KM
Geen noemenswaardige problemen, verbruik 5.4/100 (1:18,5).
- Kleine rammel in het vooronder bij lage toeren, waarschijnlijk motorbeschermingsplaat los.
- Chroomkleurige sierstrip achterbumper vertoont bobbeltjes.
- Er moet veel pedaaldruk worden uitgeoefend bij het remmen.
** voor deze zaken die onder garantie vallen maken we een rit naar de dealer **
** Ik houd u op de hoogte **
Dealer heeft de plaat vastgezet, er zat lucht !!! in de remleidingen, het systeem is ontlucht en de auto remt iets prettiger. Het stripje is vervangen.
29-10-2008 UPDATE 41500 KM
Geen noemenswaardige problemen.
27-05-2009 UPDATE 68.000 KM
De versnellingspook trilt af en toe bij het schakelen, de auto is bij de dealer geweest en die heeft de kabels afgesteld en een onderdeel besteld. Na het tweede bezoek aan de dealer trilt de versnellingspook nog steeds. het bevreemde mij ook dat er helemaal gen onderdeel vervangen was !Ik heb dit gemeld en men vond het vreemd dat de auto door de monteurs als gerepareerd is afgemeld. Men heeft beloofd mij op 25-05-2009 terug te bellen. Tot op heden niets meer vernomen van de dealer. Wordt vervolgd.
18-06-2009 UPDATE 69.000
Voor de derde keer de auto naar Citroën Dijkstra (Almere) gebracht voor dezelfde klacht. Ik kon de volgende dag de auto weer komen halen en ze zouden mij bellen hoe de reparatie verlopen was. De volgende dag meldde ik mij bij de balie waar mij medegedeeld werd dat de auto voor 2 dagen ingepland was. Dit was mij echter niet medegedeeld en een telefoontje kon er ook niet vanaf. Ik heb nog de suggestie gedaan om een cursus communicatie te volgen. Het is echt droevig gesteld met het bijhouden van de reparatiestatus van de auto want men noteert weinig tot niets. De medewerker kijkt je vervolgens glazig aan en aan de lichaamshouding is af te lezen dat het bij Citroën Dijkstra schijnbaar de normaalste zaak van de wereld is.
De volgende dag (de 4e keer) meldde ik mij weer bij de balie. ik vraag hoe het verlopen is en met de werkorder in de hand wordt mij gemeld "geen idee". Schijnbaar is het doorlezen van de werkorder te moeilijk. De sleutels gepakt en gemeld dat ik het zou gaan testen. Het onderdeel dat reeds bij het 2e bezoek vervangen zou worden is nu ook daadwerkelijk vervangen, het trillen en moeilijk schakelen is opgelost.
Het heeft mij veel tijd en ergenis gekost, op zich zijn de medewerkers aardig en vriendelijk maar ze zijn erg slecht in het effciënt oplossen van problemen. Een simpel onderdeeltje vervangen heeft mij 4 ritten naar de dealer gekost.
05-10-2009 UPDATE: 85.000 KM
Geen bijzonderheden.
Verbruik 4.9/100 ( 1:20,4)
Olieverbruik: nihil, ongeveer 300 CC op 20.000 KM
31-01-2010 UPDATE 100.000 KM
Geen bijzonderheden.
Verbruik 5.1/100 ( 1:19.6)
Olieverbruik: nihil, ongeveer 200 CC op 20.000 KM
03-07-2010 UPDATE 120.000 KM
Brandplaat vervangen injector (lekkage)
Alle lampjes van de displays laten vervangen omdat er een aantal kapot waren.
Verbruik 5.0/100 (1:20)
Olieverbruik: nihil, ongeveer 200 CC op 20.000 KM
01-11-2010 UPDATE 135.000 KM
APK (100%) en AIRCO opnieuw gevuld.
14-12-2010 UPDATE 140.000 KM
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
Verbruik (winter) ongeveer 1:18
Olieverbruik: nihil.
31-03-2011 UPDATE 156.000 KM
Condensor van de Airco vervangen (lekgeslagen door stenen)
02-04-2011 UPDATE 157.000 KM
Lekke band. 2 voorbanden vervangen.
01-06-2011 Update 160.000 KM
Kleine beurt, remblokken/schijven voor vervangen, geen bijzonderheden.
Verbruik: 1:19 Olieverbruik: nihil.
06-10-2011 Update 180.000 KM
Grote beurt, remblokken/schijven achter vervangen, einddemper vervangen. Geen bijzonderheden. APK 100%
Verbruik: 1:19 Olieverbruik nihil.
01-03-2012 update 200.000 KM
Kleine beurt, brandplaatje injector vervangen, geen bijzonderheden.
verbruik 1:18.5 Olieverbruik nihil.
10-08-2012 update 220.000 KM
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
verbruik 1:19. Olieverbruik nihil.
13-02-2013 update 240.000 KM
Grote beurt, distributie/waterpomp/remblokken voor vervangen.
Verbruik 1:18.5 Olieverbruik: geen.
09-07-2013 update 260.000 KM
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
4 banden vervangen.
Verbruik 1:19 Olieverbruik: geen.
07-01-2014 update 280.000 KM
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
Verbruik 1:18.5 Olieverbruik: geen.
12-08-2014 update 300.000 KM
Grote beurt, 2 brandplaatjes injectors vervangen, Schijven/blokken voor, keerring versnellingsbak vervangen.
Verbruik: 1:19 Olieverbruik: geen.
16-01-2015 update 319.000 KM
Drukgroep defect: vervangen +koppeling+vliegwiel + remklauw achter.
Kleine beurt: geen bijzonderheden.
Verbruik: 18:5 Olieverbruik: geen.
07-08-2015 update 340.000
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
Verbruik: 1:19 Olieverbruik: geen.
02-02-2016 update 360.000
Grote beurt, geen bijzonderheden.
Verbruik: 1:18,5 Olieverbruik: geen.
16-07-2016 update 378.000
4X nieuwe Michelins.
05-08-2016 update 380.000
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
Verbruik: 1:19 Olieverbruik: geen.
23-09-2016 update
Airco service + opnieuw gevuld
12-10-2016 update
Raammechanisme bestuurderskant defect.
Vervangen door garage.
28-12-2016 update
Dynamo geeft storing
Dynamo + accu vervangen door garage.
01-02-2017 update 400.115
Kleine beurt, geen bijzonderheden.
Verbruik: 1:19 Olieverbruik: geen.
12-10-2017 update 420.119 KM
Grote beurt, L.V. veer vervangen en schokbrekers voor.
Verbruik: 1:19 Olieverbruik: geen.
01-03-2018 update 426.000
Brandplaatje injector vervangen
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Klokje Rond: Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V (2006) - 360.689 km

Test: Citroën Xsara Picasso - Dacia Logan MCV - Renault Kangoo Family

Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI Exclusive (2004)

Praktijkervaring Citroën C5 Aircross: dit vinden eigenaren van hun auto

Stellantis gaat middelgrote bestellers bouwen in Turkije
