Citroën Saxo 1.1i SX (1996)

autoreview

Citroën Saxo 1.1i SX (1996)

Signalement

UitvoeringSaxo 1.1i SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf58.348 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto heb ik gekocht in april 2006.
De auto is van juli 1996 en is er één van de eerste serie.

De auto rijd lekker en comfortabel. Ik heb nu al 50.000 km afgelegd in 2 jaar tijd met deze auto.
Ik haal een gemiddeld gecombineerd verbruik van 1:16. Op de lange stukken haal ik zelf 1:18 !! Ik rijd dan wel op Super Plus RON 98 Ongelood, zoals geadviseerd wordt in het instructie boekje. Dit scheelt niet alleen in verbruik ( anders rijd hij 1:13 ) maar de auto is dan ook een stuk stiller en trek een stuk vlotter door.

Deze SX heeft als extra originele fabrieksopties nog een dakspoiler en een trekhaak. Dankzij de VTS wieldoppen en de sportieve kleur (malaysia green) ziet hij er snel en hip uit !

Ivm veel snelweg kilometers zit er een Pioneer cd speler in en een Parrot Ck 3000 evolution Bluetooth carkit.

Update 15 maart 2008:

De auto is ingeruild op een Peugeot 306 XR van juni 2000.
De Saxo is altijd een fijne rijdersauto geweest, maar het vele onderhoud en de leeftijd zijn de reden geweest om nu een jongere en wat zwaardere auto te gaan rijden.

PROBLEMEN

in februari 2006 heeft de vorige eigenaar de remleidingen en de complete achterremmen incl.
trommels vervangen.

Sinds ik er mee rijd zijn er de volgende dingen aan vervangen:

4 nieuwe Michelin banden
Homokinetische koppelingen links en rechts
Distributieriem + Dynamoriem + Spanrollen
4x wiellagers
Automatische handrem spanner op de trommelremmen achter los gemaakt
Waterpomp
Thermostaat
Remschijven voor + remblokken
Dakspoiler opnieuw vast gekit
Lampjes dashboard + middeconsule
en om de 15.000 km de standaard onderhoudsbeurten
Een klem van de uitlaat tussen de middenpijp en de einddemper is vervangen ivm een lek.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.