Citroën LNA 1100 RE (1984)

autoreview

Citroën LNA 1100 RE (1984)

Signalement

UitvoeringLNA 1100 RE
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1984
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf92.350 km
KM-stand laatst95.850 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Citroën LNA 11RE

  • 95.850 km

Al een tijdje had ik hem in het vizier: een Toermalijn-groene LNA 11RE van 1984.
Wat een gek autootje vond ik dat! In 2006 had ik hem voor het eerst gezien op de Citromobile, nooit erbij nadenkend dat hij nog eens van mij zou worden.
Echter zo geschiedde.

Op 6 december 2008 toog ik richting Emmeloord, waar de LNA achter een Citroën-garage al enige tijd in de buitenlucht had gestaan. De eigenaar, een medewerker van de garage, had er altijd goed voor gezorgd, maar wilde de auto nu toch graag verkopen.

Gezien de zeer lage prijs was de koop snel gesloten. De auto gestart en ermee richting Zeist gereden. Op een tikkende motor na (daarvan was ik op de hoogte) deed het karretje het absoluut naar wens.

Toen begon het opknappen.
Na de motor een flinke beurt te hebben gegeven en de auto eens goed te hebben gepoetst, ben ik ermee gaan rijden. Wanneer je een auto gebruikt komen er soms gebreken aan het licht, en dat was hier ook zo. Door het stilstaan bleken de remmen (een typische kwaal) vast te zitten en stond ik op de vluchtstrook met een kokend wiel. Nadat dit was afgekoeld voorzichtig en remmend op de handrem naar huis gereden.
Toen dus maar nieuwe remklauwen gemonteerd, evenals nieuwe remblokjes.

Het al wat tikkende motortje had hierdoor wel een knauw gekregen, maar, het liep nog altijd goed dus met wat afstellen kon hij nog weer even door.

Ondertussen had ik een fabrieksnieuw spatbord op de kop getikt en dit gespoten in de goede kleur. De auto was verder roestvrij, dus ook dit was een aanwinst op het karretje.

In de loop van 2010 liep ik een knieblessure op, en kon ik helaas in de LNA (vanwege de stand van het gaspedaal) niet meer rijden. Daarnaast kon ik mijn Panda 34 terugkopen - de LNA werd verkocht.

Gezien de werkzaamheden aan de motor zou de nieuwe eigenaar hem gaan opknappen, en zover ik weet is hij daar nog mee bezig.

Over de LNA
Mijn LNA was een van de laatst in Nederland geleverde exemplaren. En een luxe uitvoering ook! Elektrische ramen, brons getint glas, luxe stoelen met veloursbekleding en hoofdsteunen en wagenbreed karpet.

Tsja, af en toe denk ik nog met weemoed terug aan dit geniale karretje!

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.