Citroen Grand C4 SpaceTourer PureTech 130 Business (2022)

autoreview

Citroen Grand C4 SpaceTourer PureTech 130 Business (2022)

Signalement

UitvoeringGrand C4 SpaceTourer PureTech 130 Business
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf29.700 km
KM-stand laatst34.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na jaren weer een leaseauto

  • 30.300 km

Nieuwe baan waar een auto bij zit. Mocht zelf uit de Athlon lease pool een auto selecteren (veel electrische, heel veel maar die sla ik liever over. Ik wil hier nog niet aan gezien het niet hoeft en het niet in mijn behoeftes voorziet.) Uit de pool was de C4 de enige benzine automaat binnen budget en een hoge zit. Ook veel megane stw. Maar eerst maar de C4 gran spacetourer proberen. Die werd een dag voordat ik begon bij de werkgever netjes bij mij thuis gebracht. Prima service.

De keus in brandstof auto's met automaat waren er niet veel. Maar een ouderwetse mvp zoals deze Spacetourer was beschikbaar. Ik hoef vooralsnog alleen nog maar woon werk km te maken en dat betekend 30km Provincialeweg. Dan is de 3 cilinder automaat echt meer dan prima. Je mag nergens inhalen dus tokkel je lekker door. Afhankelijk van de wind richting en kracht verbruik ik op snelheid tussen de 3,7 en 5 liter per 100km. Echt meer dan prima. Ik merk wel als je meer wil vragen van de motor zoals op de snelweg (na 19:00) gaat het allemaal wat moeizamer (en veeeeel meer verbruik) Maar ik heb geen reden tot zeuren. In alle comfort kan ik overal komen als je op de strakke Nederlandse N wegen blijft. De logica van de 2 schermen en het verstoppen van de functies is al veel over geschreven en zeker zeer onhandig. Werkt niet mee aan de veiligheid omdat je toch zo nu en dan de aandacht moet delen.

Wat ik jammer vind is dat er ouderwetse gloeilampen in voor het dim en grootlicht zitten. In 2002 hadden we al xenon in de lease auto's. Nu 20 jaar later is dat een stap terug... je kan niet alles hebben. Wel bijzonder dat Citroen op dit gebied met dit model deze keuze heeft gemaakt.

We gaan na de kerst naar Duitsland en ben wel benieuwd hoe de rit zal zijn met deze auto.

Zoals aangegeven vind ik het rijden in deze mvp prima over de 80kh/h op de N weg.
Lekker ruim allemaal, automaat, iets hogere zit en wat gedateerde multimedia en ontbreken van hedendaagse veiligheid systemen. De auto kijkt niet over je schouder mee. Des te jammer dat aan de andere kant er wat afleiding zit zoals het verstopte menu voor klimaat regeling.

Maar ik voel me prima in de auto en helemaal tevree voor het woon werk. Zal de leeftijd wel zijn :)

Verbruik na 2 tankbeurten

  • 30.900 km

Net even getankt.
Ik heb 1 op 17,2 behaald. Dit is inclusief een aantal snelweg ritten van de week (overdag) en de dagelijkse Provincialeweg woon-werk.

Op de snelweg rij ik vlot door en ben vaak op de linker baan. Op de teller tussen de 104 en 108 km/h.
Werkelijke GPS snelheid binnen de marge.

130kp/h ritten

  • 33.000 km

Nu ook na 19:00 wat 130 km per uur ritten gehad. Wat mis ik dan toch die diesel aandrijving. Die hadden toch meer kracht om op de snelweg makkelijker de snelheid vast te houden en rustig door te tokkelen. Opa verteld... maar zo'n 3 cilinder heeft het dan toch wel wat moeilijker. Had vanavond wat wind tegen en de auto (lees motor) was wat onrustig. Jammer dat de diesel zo kapot is gemaakt en niet meer is.

Autobaan

  • 34.300 km

En nu met de c4 gran spacetour op de autobaan.

Zoals verwacht in vergelijk met mijn eerdere MPVs ( zafira, meerdere scenics, 2 serie gran tour) is deze C 4 de mindere. Dit is mijn persoonlijke mening. De andere MVPs hadden allemaal een diesel en ook de onderstellen waren straffer. Toch beter als de snelheid hoger is.

Het is allemaal onrustiger aan boord en dat is over de lange afstand niet zo comfortabel.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.