Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige (2011)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

In tegenstelling tot wat in de aanhef vermeld staat is het bouwjaar van mijn auto 2001 en niet 2011.Deze auto is aangeschaft voor het het werk en heeft dat gedurende bijna 10 jaar met minimale problemen gedaan,vandaar dat er ook zo lang mee doorgereden is.
Voor mijn werk is de auto altijd beladen geweest met zo'n 250-300 kg.
Het hydraulische veersysteem heeft zich in deze van zijn beste kant laten zien.Er heeft ooit een reparatie van een 300 euro aan plaatsgevonden en verder behalve het reguliere onderhoud zijn er geen extra kosten geweest.

De zitting van de bestuurdersstoel is na 300.000 km vervangen omdat deze te veel was doorgezeten.Dit vind ik niet heel verwonderlijk.De gemiddelde snelheid tijdens het werk was nooit veel hoger dan ong. 40 km/uur.Als je dit zou afronden naar
50 km/uur betekent dit toch zo'n 6000 zituren.Het zitcomfort van de stoelen is voor mij altijd subliem geweest.

Een onderdeel wat het wel heeft laten zitten was de los van de achterklep te openen achterruit.Deze is 4x vervangen waarvan 3x onder garantie.Uiteindelijk heb ik me maar neergelegd bij het niet meer funktioneren.
Een onderdeel wat zich top gehouden heeft is de motor.Zelfs nu met meer dan 300.000 km is het olieverbruik altijd ruim onder de 1 liter per 20.000 km gebleven , dus dit betekent dat ik nooit motorolie bijgevuld heb.Hierbij teken ik aan dat de auto altijd netjes warm gereden is en ik geen wilde rijder ben.De auto heeft zijn kilometers gemaakt met het rijden van veel korte ritten in het westen van het land.
Dit betekent dat de startmotor veel werk heeft moeten verrichten,echter zonder problemen.
Het vervelendste probleem in de begin fase is geweest dat er een electrichs lek via de achterruit was waardoor starten bij kou soms problemen gaf. Nadat dit probleem onderkend is , is het verholpen en heeft de auto altijd perfect gestart.

De enige kosten aan de automatische versnellingbak zijn de vervanging van een 2 tal kleppen geweest.Tezamen met de vervanging van de luchtmassameter heeft dit 600 euro gekost.

Verder hebben alle electronische onderdelen altijd perfect gefunctioneerd,in tegenstelling wat andere reviews hebben laten zien,zeker bij de eerst C5 types.
In verband met een verandering in het werk is de auto voor mij niet meer nodig zodat ik haar ga verkopen.

De conclusie is dat ik aan deze auto een zeer comfortabele,zeer bedrijfszekere auto heb gehad tegen minimale kosten,die me nooit heeft laten staan.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.