Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2005)

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Ligne Prestige
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008

Voor aankoop was dit een veelbelovende auto: maximale veiligheid en maximaal comfort. Na aankoop gaf deze auto eigenlijk alleen maar teleurstellingen. De auto ligt prima op de weg, dat wel. Maar voor de rest kregen we te maken met de ene storing na de andere. De auto lijkt wel met leukoplast aan elkaar te zijn gebouwd.

Ten eerste waren daar de talloze storingen aan de electronica. De ergerlijkste was nog wel de emissiestoring. Daarvoor zijn we 5 keer bij de dealer geweest.
Verder kraakte de auto aan alle kanten. Het interieur is gemaakt van werkelijk de goedkoopste materialen. Klepjes vallen spontaan open om nooit meer dicht te willen. De deuren zitten bij vorst in de sponning vastgevoren. Ach, etcetera etcetera. Wat me nog het meest ergert is de laconieke houding van zowel dealers als Citroën-rijders: \"ach, dat hoort nu eenmaal bij Citroën\". Eigenlijk is het schandalig dat een automerk in deze tijd wegkomt met zulke lage standaarden. Toch een beetje de Franse slag? Ik ga weer op zoek naar een Zweedse auto.

2,0