Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C5 Break

Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

autoreview

1
Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)
Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf51.000 km
KM-stand laatst70.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na het eerste jaar C5

  • 70.000 km
  • 28 maart 2009

Een jaar geleden hield de Astra tds er na 11 jaar en 250000km mee op, dwz. de acute en te verwachten reparaties waren te hoog. Tijd voor de vervulling van een wens. Bij de locale dealer stond een zilvergrijze C5 20i16v met slechts 51000km en een jaar garantie. Eerst nog overwogen om een diesel te kopen, maar ons gemiddelde aan jaarkilometers vraagt daar nauwelijks meer om. De meeste diesels van die prijs hebben al 200.000 gereden en daarmee was de keus voor deze benzine snel gemaakt. Werkelijk een droom om in te rijden. Het comfort en de zee aan ruimte is fenomenaal. Ik geniet er dagelijks van. Het is gewoon een lomp grote auto: heerlijk.
Veel kleine en grote handigheden, zoals de achterruit die los open kan (waardoor je nog voller kan inpakken of dat je voor even iets kleins niet die grote klep open hoeft te doen), het gelijke niveau, ook als de achterbak helemaal vol gestouwd is, de automatische binnenverlichting die nog even aanblijft, handige leeslampjes, extra stroomvoorziening in de achterbak, etc.
Na 6 jaar dieselen is de motor wel even wennen. Lekker snel, maar het gebruik is schrikken. We rijden vrij rustig, wel veel kleine stukken en komen nu uit op 1:11 a 1:12. Wat me vooral verbaast is dat zelfs bij 80 in de 5 je nog steeds niet heel zuinig rijdt (ong. 7 l/100km).
Dan nu even wat onhebbelijkheden. De (standaard) radio vind ik vrij matig: de ontvangst is niet geweldig, misschien weet iemand daar iets op? Geregeld zijn alle voorkeurzenders kwijt.
Najaar 2008 (bij stand +/- 60.000) bleef tijdens het rijden de snelheidsmeter hangen. Dus als ik minder hard ging rijden bleef die op 100 staan. Ging ik harder dan ging de meter ook weer omhoog en zo reed ik opeens '220' op de teller, terwijl ik niemand inhaalde. De auto helemaal stil gezet, motor uit, maar dat hielp niet. De volgende dag was het wel ineens weer over.
Oktober 2008: Liter olie bijgevuld, na 10.000km vind ik voor een benzine vrij snel, maar waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er alleen korte ritjes mee gereden.
Februari 2009 (67000 op de teller) startte de auto niet meer. Niet eens een poging van de startmotor. Nadat de sleutel uit het contact was gehaald brandden alle lampjes op het dashboard ! en gingen de ruitenwissers nog één keer aan. Garage gebeld en omdat ik niet dringend weg hoefde kwamen ze de volgende ochtend (zaterdag) met een startaccu. Daarmee lukte het wel, maar er was duidelijk iets mis met het motormanagement. Ze namen de auto mee en alles is gereset. De auto werd keurig thuisgebracht. Wat een service.
Begin maart een grote beurt uit laten voeren (in verband met bijna verlopen garantie iets eerder dan door aantal kilometers nodig was). Op de ochtend dat ik de auto wilde wegbrengen kreeg ik deze maar met zeer veel moeite aan de praat (de 10e keer sloeg de motor aan, nog voor het eind van de oprit was die weer afgeslagen). Precies dezelfde situatie als bij een andere C5-review: de melding ’storing katalysator, storing uitlaatgas’ en een motor waarvan minstens één cilinder het niet meer doet.
Heel voorzichtig naar de garage gereden (gelukkig maar 1,5 km) en daar is de grote beurt uitgevoerd en uiteraard weer gereset.
Verder zijn bij de grote beurt, naast gebruikelijke zaken, ook de voorremmen (schijven en blokken) vervangen. De totale prijs van de grote beurt schrok ik wel van. Ik verwachtte wel meer dan bij de Astra (waar een grote beurt zelden meer dan 250,- was) moest ik nu 850,- afrekenen, inclusief de nieuwe remmen. Het is duidelijk een grotere en modernere auto dan de vorige en die zijn nu eenmaal duurder.

Conclusie tot nu toe: Een heerlijke auto die echt heel veel plezier en comfort geeft. Veel auto voor je geld, als je hem 2e hands koopt, maar inderdaad niet echt helemaal vrij van storinkjes. Wel hierdoor nog meer citrofiel geworden (in de garage staat ook een snoek uit ’66) waarbij ik het comfort en de ruimte vind afwegen tegen ‘kleine dingetjes’.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Citroën C5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën C5 1.8-16V Différence AIRCO, CRUISECONTROL, APK T/M 03-05-2022!!!!

    Citroën C5 1.8-16V Différence AIRCO, CRUISECONTROL, APK T/M 03-05-2022!!!!

    • 2003
    • 102.841 km

    € 1.950

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence

    • 2004
    • 288.297 km

    € 999

    Citroën C5 2.0-16V Différence 2 Automaat Bj.:2004 NAP!

    Citroën C5 2.0-16V Différence 2 Automaat Bj.:2004 NAP!

    • 2004
    • 206.953 km

    € 1.500

Meer Citroën C5 occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C5 specificaties
  • Citroën C5 occasions
  • Citroën C5 video's
Advies en informatie
  • Citroën C5 tests
  • Citroën C5 gebruikersreviews
  • Citroën C5 index
PREMIUM
Ford Mondeo Wagon - Citroën C5 Break

Ford Mondeo Wagon - Citroën C5 Break

Stel, je hebt twee of drie kinderen. Of je houdt van kitesurfen. Of je trekt er graag op uit...

Lees meer
 

Citroën C5 reviews

  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    2
    • 28 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    7
    • 5 december 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    12
    • 16 november 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    3
    • 31 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Exclusive (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Exclusive...

    2
    • 10 september 2014
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige...

    • 27 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2003)

    5
    • 10 augustus 2013
meer reviews
Citroën C5 Break 2.0 HDI - 2003 – 957.894 km - Klokje Rond

Citroën C5 Break 2.0 HDI - 2003 – 957.894 km - Klokje Rond

130

Vijftien jaar geleden kocht Frans Hardus een nagelnieuwe Citroën C5 break. Voor zijn werk rijdt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing maakte

    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing...

    234
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

    Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

    • 23 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C5 1.8 16V Caractère (2006)

    Citroen C5 1.8 16V Caractère (2006)

    3
    • 8 oktober 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in hybride

    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in...

    131
    • 12 april 2021
  • Nieuws
    De geschiedenis van de Citroën C5

    De geschiedenis van de Citroën C5

    59
    • 7 april 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 klaar voor debuut

    Nieuwe Citroën C5 klaar voor debuut

    33
    • 7 april 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 komt er bijna aan

    Nieuwe Citroën C5 komt er bijna aan

    25
    • 22 maart 2021
Merk
Merk
  • Autotest
    Waterstofbusje Citroen ë-Jumpy Hydrogen - Eerste rijtest

    Waterstofbusje Citroen ë-Jumpy Hydrogen...

    78
    • 3 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    1
    • 29 juni 2022
  • Citroën C4 X - Eerste kennismaking

    Citroën C4 X - Eerste kennismaking

    24
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Citroën C4 X: C4 sedan, altijd elektrisch

    Citroën C4 X: C4 sedan, altijd elektrisch

    182
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

    4
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    4
    • 26 juni 2022
  • Achtergrond
    Waarom iedere dashboardontwerper verplicht een jaar Citroën GSA moet rijden

    Waarom iedere dashboardontwerper verplicht...

    • 26 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden