Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Ligne Prestige
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

*22 feb 2007 Inmiddels rijd alweer bijna 3/4 jaar in een andere auto maar heb nog even de eind-kilometerstand aangepast bij ’gegevens auto’ - met dank aan Tempest*
* mrt 2008, zag dat de km stand bij het overzicht nog steeds niet goed stond, dus ook dat nog maar ff aangepast*

In 2002 was het dan zover, m´n eigen gloednieuwe C5 Break automaat. Ophalen bij de dealer om 17.45, precies een kwartiertje om uit te leggen hoe de auto werkt. Laat maar zitten, ik geloof het wel, ik wil rijden!
Maar... met de automaat kom ik niet vooruit. Op de snelweg even snel accelereren is er niet bij. In de bocht vlak voor mijn huis kom ik erachter: hij staat op ´sterretje´; een speciaal standje voor als het glad is. Hierna blijkt de ware aard van de auto-adaptieve automaat: snel, soepel, de optionele sportstand gebruik ik zelden. De automaat weet precies wat ik wil: gaspedaal intrappen, trapje terug en accelereren gaat heel snel en erg soepel.

De C5 Break biedt een zee aan ruimte; het bagagevanget achter de achterbank heb ik sinds juli 2002 nog maar één keer omhoog moeten doen. De stoelen zitten (Citroën eigen) zeer comfortabel, de gescheiden automatische airco werkt heerlijk. En die vering, tja, daarover is door anderen natuurlijk al genoeg geschreven. Lampen en ruitenwisser gaan automatisch. Fantastisch, ik wil nooit meer zonder!
Lange ritten zijn een plezier, m´n navigatiesysteem brengt me altijd feilloos waar ik wil zijn.
Dat ik op LPG rijd lijkt de motor niet te deren, trekkracht genoeg. En wat is ie lekker stil. Alleen: waarom monteren ze niet standaard cruise control op de deze reislimousine?

Kortom: een heerlijke auto, die je ruimte, snelheid en comfort biedt. Een auto die je verwent, echt álles gaat automatisch.

Update:
De auto is na 180.000 trouwe kilometertjes ingeruild. Met lood in de schoenen heb ik em weggebracht want het was (en is) een fijne auto. Op LPG 180.000 km en vermoedelijk kunnen er nog wel 100.000 op de teller bij zonder veel problemen.

PROBLEMEN

Balanceren en uitlijnen van wielen en banden is een precies zaakje: anders heb je snel trillingen in het stuur bij ca. 130 km/u.
Verder geen enkel probleem geconstateerd.
Update ca. 1 jaar later: dit bleek een fabrieksfout te zijn en in een terugroepactie zijn alle velgen vervangen. Daarna nooit meer een bibbertje gevoeld.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.