Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C5 Break

Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)

autoreview

Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)
Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
19 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 18 april 2005

Toen de C5 uitkwam leek me dit een geweldige opvolger voor mijn Xantia die toen reeds de nodige problemen had gehad qua lekkage, stappenmotor (stationair regelaar), en hoogteregelaar veersysteem achter.

In het begin ging het geweldig, veel ruimte en comfortabel rijgedrag en geen storingen meer zoals bij mijn Xantia.

Helaas zijn er ook aardig wat problemen geweest waardoor ik de auto vaak een dag heb moeten missen.

Na een reparatie aan het hydraulisch systeem rijdt de auto als een bokkenkar.

Vervelend is de veel te grote draaicirkel. Positief de trekkracht bij een caravan en de parkeersensoren.

PROBLEMEN

  • 18 april 2005

Na 3 weken begaf de xenon lichtunit het rechtsvoor, auto moest er 2 keer naar toe, onderdeel was er niet.

Na een half jaar sloeg de auto spontaan af en kon ik niets meer. Sturen ging zo zwaar dat ik bijna uit de bocht vloog. Een update van het motormanagement heeft de storing gelukkig niet meer doen terugkomen.

Na 1 jaar begaf de middenarmsteun het van de bestuurdersstoel, gelukkig nog garantie.

Na een flinke sneeuwbui en vorst wilde ik mijn ruitensproeien, omdat het een exclusive is zitten er ook koplampsproeiers op, de linker was vastgevroren en het klepje ben ik ergens onderweg verloren. Ik ben vergeten of dit garantie was maar dacht van wel.

Na bijna 2 jaar, defecte achterruitverwarming, garantie.

Toen de garantie voorbij was begon de auto bij warm weer (als de zon op het raam had staan schijnen) te kraken bij elke hobbel in de weg, tevens vond ik dat er sprake was van een trillend stuur bij snelheden van 100 plus en dacht dat het met elkaar te maken had.

De dealer is er 3 dagen mee bezig geweest, er zijn modificaties geweest, en niets heeft geholpen. Het zou het voorruit zijn wat door warmte gaat wringen, of de stuurstang die ergens zou wringen.

De chef werkplaats vond het trillen bij de auto horen ’Dit heeft iedere C5.’, zei hij.

Het gekraak is nooit opgelost. Nu de zomer er aan komt zal ik me wel weer vaak gaan irriteren.

Na 2 jaar en een paar maanden, na wissen ruiten met vloeistof constant de melding vloeistof bijvullen maar dat had ik net gedaan... Sensor bleek kapot, kosten 80 euro.

Tevens begint de chromen versnellingspook aan de rand los te laten waardoor je je soms een beetje snijdt, oppassen met schakelen dus.

Na 2,5 jaar een lekkage van hydraulisch systeem rechtsvoor, kosten 350 euro (met airmiles).

Wat er sinds 3 maanden aan de hand is; de deurvanger roest onder mijn ogen, er zit daar een soort afdichtrubber op en in het richeltje staat na elke regenbui een laagje water, dit geldt voor alle deuren exclusief de bestuurdersdeur.

Ik vind dit een afwerkprobleem maar de dealer zegt dat het bij alle citroëns zo is en hij er niets mee kan. Hij adviseerde me dit te gaan schoonmaken en smeren, maar ik vermoed dat het vet er vrolijk weer uitstroomt na een buitje regen. Ik had de deurvanger nl. al een keer gesmeerd.

Kortom voor mij tzt een auto die niet zo vaak naar de garage hoeft en beter is afgewerkt.

Update 5-7-2005:

Toen de APK keuring er aan kwam ontsond er lekkage van het hydraulisch systeem linksvoor. Dit is bij de APK en de kleine beurt opgelost. Totaal was ik € 240,- kwijt, voor APK kleine beurt en lekkage, dit in tegenstelling bij de officiële Citroën dealer waar ik voor de alleen hydraulische lekkage € 350,- moest betalen.

Nu al 2 maanden storingsvrij, hoewel vandaag na een paar fikse regenbuien startte de auto slecht en gingen de buitenspiegels niet vanzelf uit.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Citroën C5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën C5 2.0-16V Exclusive | Airco | Trekhaak | Dealer onderhouden |

    Citroën C5 2.0-16V Exclusive | Airco | Trekhaak | Dealer onderhouden |

    • 2001
    • 138.114 km

    € 3.750

    Citroën C5 2.0-16V Différence 2 Clima | Cruise | PDC | Trekhaak | radio/CD

    Citroën C5 2.0-16V Différence 2 Clima | Cruise | PDC | Trekhaak | radio/CD

    • 2003
    • 188.091 km

    € 1.250

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive

    • 2004
    • 203.368 km

    € 999

Meer Citroën C5 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C5 specificaties
  • Citroën C5 occasions
  • Citroën C5 video's
Advies en informatie
  • Citroën C5 tests
  • Citroën C5 gebruikersreviews
  • Citroën C5 index
PREMIUM
Ford Mondeo Wagon - Citroën C5 Break

Ford Mondeo Wagon - Citroën C5 Break

Stel, je hebt twee of drie kinderen. Of je houdt van kitesurfen. Of je trekt er graag op uit...

Lees meer
 

Citroën C5 reviews

  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    2
    • 28 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    7
    • 5 december 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    12
    • 16 november 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    3
    • 31 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Exclusive (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Exclusive...

    2
    • 10 september 2014
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige...

    • 27 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2003)

    5
    • 10 augustus 2013
meer reviews
Citroën C5 Break 2.0 HDI - 2003 – 957.894 km - Klokje Rond

Citroën C5 Break 2.0 HDI - 2003 – 957.894 km - Klokje Rond

130

Vijftien jaar geleden kocht Frans Hardus een nagelnieuwe Citroën C5 break. Voor zijn werk rijdt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing maakte

    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing...

    234
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

    Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

    • 23 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C5 1.8 16V Caractère (2006)

    Citroen C5 1.8 16V Caractère (2006)

    3
    • 8 oktober 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in hybride

    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in...

    131
    • 12 april 2021
  • Nieuws
    De geschiedenis van de Citroën C5

    De geschiedenis van de Citroën C5

    59
    • 7 april 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 klaar voor debuut

    Nieuwe Citroën C5 klaar voor debuut

    33
    • 7 april 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 komt er bijna aan

    Nieuwe Citroën C5 komt er bijna aan

    25
    • 22 maart 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Citroen AX 11 TGE (1993)

    Citroen AX 11 TGE (1993)

    1
    • 19 mei 2022
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen AX 11 TGE (1994)

    Citroen AX 11 TGE (1994)

    9
    • 27 april 2022
  • PREMIUM
    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger...

    • 26 april 2022
  • (Citroën) DS 3 - Occasion aankoopadvies

    (Citroën) DS 3 - Occasion aankoopadvies

    206
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    ‘Fiat-versie Citroën Ami heet Topolino’

    ‘Fiat-versie Citroën Ami heet Topolino’

    48
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Citroën C5 Aircross - Facelift Friday

    Citroën C5 Aircross - Facelift Friday

    46
    • 8 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden