Citroën C5 Break 1.8 16V Ligne Prestige (2003)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 1.8 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 110.000 km

* Ervaringen: tot dusver na 110.000 km: heerlijke auto! Zie hieronder voor een overzicht van de impressies op verschillende momenten.

Onze C5 break is een andere versie dan de Prestige, de Difference met verschillende opties zoals regensensor, automatisch inklapbare spiegels, met leer bekleed stuurwiel, cruise control (erg handig toch, zelfs in het drukke Nederland), airco met klimaatregeling bestuurder en passagier apart, aut. belichting, parkeersensoren, zelf dimmende spiegel.
* Naast dit luxe pakket, rijdt de auto ook heel comfortabel, en is ´ie erg ruim van binnen, zowel voor als achter.
* Het leeslampje achterin was ook een pré voor onze jongste veel lezende zoon.
* Auto is ook stil, de kooi van de hond kan er in (beter dan in de Mondeo), schakelt lekker.
* Kortom het is over het algemeen een lekker rijdende bolide, met name voor lange afstanden.
* Na 25.000 km en vakantie in Corsica vinden we de auto nog steeds een heerlijk luxe mobiel.
* Na 40.000 km concludeer ik dat het een auto is die weliswaar een paar probleempjes heeft gehad (meer dan mijn andere) maar dat ik nog steeds heel tevreden ben. Lekkere comfortabele auto!
* Na 68.00 km: ik ben inmiddels wel overtuigd, het is en blijft een heerlijke auto. Echt comfortabel!
* Na 110.000 km; Ik vind het nog steeds een heerlijke auto. De meest comfortabele en lekkerste wagen die ik tot dusver heb gehad. Heb ook geen zin om hem in te wisselen voor de nieuwe C5, want die heet minder bagageruimte.
* Na 130.000 km. Nog steeds een heerlijke auto. Comfortabel rijden!!

PROBLEMEN

  • 130.000 km

Probleempjes:

28-11-2009. In de eerste 6 maanden waren er wat problemen bij het stationair draaien. Dat is nu weg. Eigenlijk hebben we de laatste jaren geen echte problemen gehad. Het kraken van de raamrubbers is dus makkelijk op te lossen door ze in te vetten; het motortje dat je in de winter bij -3 gaat horen, blijft nog steeds iets hoorbaar, maar ach, het vriest erg weinig (behalve dan in januari 2009, en met de wintersport). Kortom, als hij het zo blijft doen: helemaal top!

Overzicht van alle problemen die we hebben gehad tot dusver:
1. Als de motor warm is, draait hij niet geheel stationair. Citroën (2x) beweert men dat dit binnen de marges ligt en meldde dat dit erg lastig is sinds men werkt met 2 lambda sondes (voor en na katalysator). Na software update is dit weggegaan.
2. Verder was de auto niet geheel perfect uitgebalanceerd. Dealer heeft banden opnieuw uitlaten balanceren voor, en probleem is verholpen.
3. De kraakjes die we een ruime tijd hadden bleken de raamrubbers te zijn. Dit las ik bij andere C5. Vreemd genoeg kwamen ze daar bij de garage niet zelf op. Zelf met vaseline en siliconen spray (bevalt iets minder) verholpen, dat moet dus kennelijk af en toe.
4. De beloofde waarschuwing omtrent de update van de software is recentelijk uitgevoerd. Het achteruitrijden gaat nu ook keurig met de spiegel in de achteruitstand
5. Af en toe wisselende lichtsterkte bij lampen. Vreemd, maar niet echt hinderlijk.
6. De linkervoorspijl zit iets in de weg bij bergbochtjes naar links...
7. Achterklep ging niet meer goed omhoog. Gerepareerd onder garantie (september 04)
8. Achterklep ruit ging niet meer steeds open. Schakelaar vervangen (november 04)
10. In de winter als het beneden 2 graden is hoor je een motortje dat de CO2(?) afvoert. Hebben ze paar keer naar gekeken, en motortje losgehaald. Helpt niet echt. Bij warm weer geen las

11. Juli 2010. De vijfde versnellingsring blijkt kapot te zijn. Wel een duur grapje, maar verder geen echte problemen, behalve dat de achterklep bij koud weer niet helemaal omhoog gaat (gasdruk is dan minder bij koud weer, vertelde de garage me).

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.