Citroën C5 Break 1.6 HDiF 16V Ligne Prestige (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C5 Break 1.6 HDiF 16V Ligne Prestige |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 37.761 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
- 170.940 km
13 juli 2006.
Rijdt sinds een maand in deze auto. De vorige was een C5 op benzine. Gezien het aantal KM (80000 in drie jaar) gekozen voor een diesel.
Wederom heerlijke auto om in te rijden. De diesel versie rijdt rustig, heeft veel koppel en is zuinig. Gemiddeld over 3300 KM 1 op 18. (volgens boordcomputer 1 op 19,2) Ruim 1000 KM op een tank is gemakkelijk haalbaar.
Door de fase lift eind 2004, ziet de auto er beter uit.
De kleur zwart is voor deze auto mooi. Tevens is het een zeer complete auto met o.a.inklapbare spiegels, parkeersensoren, automatische airco en een fijn werkende cruise control welke per km is in te stellen.
11 augustus: Tijdens vakantie in Scandinavie 5000 km probleemloos, comfortabel en zuinig (1 op 20) gereden.
29 mei 2007
Probleemloze, comfortabele, en zuinige kilometers gemaakt. Bij km stand 60000 zijn de voorbanden vervangen. Verder bij deze beurt geen bijzonderheden.
Totaal verbruik over ruim 30000 km 1 op 17,2
9 oktober 2007
In september de 80000 beurt laten uitvoeren. Geen bijzonderheden, wel een prijzige beurt door twee dure michelin banden (496 euro)
Tot nu toe bevalt de auto nog prima, geen mankementen, ruim, heerlijke stille, zuinige (1 op 17,3) motor met veel koppel, comfortabel en betrouwbaar.
De kosten vallen reuze mee. Brandstof, wegenbelasting, verzekering en onderhoud vragen 14,5 eurocent per km.
20 maart 2008
De laatste 35.000 KM wederom probleemloos gereden. Perfecte auto. Verbruik blijft rond 17,5km per liter. De dealer heeft bij km stand 92000 ipv apk een grote beurt uitgevoerd. De kosten arbeid waren voor de dealer.
2 maart 2009
Bij de 120.000 beurt geen problemen. Kosten 360 euro. De auto blijft het prima doen. Comfortabel, betrouwbaar, ruim en zuinig. (gemiddeld over 84.000 KM 1 op 17,3) Kortom nog geen enkele reden om in te ruilen.
september 2009,
Auto rijdt super. Nog geen kraakje te horen. In de vakantie naar Italie geweest, 4 personen en camping uitrusting. Wat kan er toch een hoop bagage in. Ben nog steeds super tevreden. Geen enkele storing en verbruik blijft rond de 1 op 17,5.
Heb betrouwbaarheid een ster verhoogd.
December 2009:
De C5 blijft probleemloos en comfortabel doordieselen. Geen enkel probleem. Auto is volgens het schema aan een grote beurt toe. Wacht hiermee tot de keuring in april 2010.
25 maart 2010:
In januari de C5 laten tunen. (van 109 naar 138 PK en 75 Newton meter extra)Dit is goed te merken, de C5 met deze motor is al soepel, maar door de tuning is het nog beter geworden. Kosten 225 Euro.
Vandaag de 140.000 beurt laten uitvoeren. Kosten 260 euro. Op een kapot lampje na, verder niets.
Ben over deze auto zeer tevreden. Zeer betrouwbaar, confortabel, ruim, goed perstaies en zuinig.
Juni 2010: Zuinigheidsrecord 1 op 19,5 (1290 km 66,3L)Dit is bereikt door rustig te rijden. (max 120KM) Wellicht dat de tuning hieraan ook heeft meegewerkt.
November 2010:
De auto blijft probleemloos en zuinig doortuffen. Binnenkort de remschijven en blokken achter laten vervangen. Deze hebben het 170.000 km volgehouden.
December 2010
Op 5 december de C5 ingeruild op een C5 tourer 1.6THP bouwjaar 2010. Toch weer voor benzine gekozen.
Met de 1.6HDI ruim 133.000 KM gereden. En dat was zeker geen straf. Buiten de onderhoudsbeurten om alleen de radiator laten vervangen en een enkele parkeersensor. Banden zijn telkens rond de 60.000 vervangen (voor) en 70.000 (achter) De HDI heeft gemiddeld 1 op 17,5 verbruikt (zelf uitgerekend) en heeft voor vele probleemloze comfortabele km gezorgd.
Kortom een uitstekende auto. Hoop dat de Tourer ook bevalt.
06-01-2011
De C5 staat nu in Vlaardingen te koop. Is zeker een aanrader. 7950 euro met 6 maanden garantie. (www.hoogstadoccasions.nl)
PROBLEMEN
Knop radio vervangen
Deurrubbers voor kraken af en toe
Parkeersensor vervangen (2x)
15 juni 2010:
Eerste reparatie: De ventilator werkte niet meer, waardoor de water temperatuur te hoog opliep.
Ventilator is vervangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Citroën C5 2.0-16V Ligne Prestige Aut. Clima Cruise Trekhaak NAP NL-Auto Nette Staat!
- 2005
- 233.298 km

Citroën C5 2.0 16V Exclusive , Luchtvering,
- 2008
- 248.978 km

Citroën C5 Tourer BWJ 2008 | 1.8 16V 126PK Dynamique | NWE APK | CLIMA | CRUISE | PRIVACY GLASS | LICHTMETAAL |
- 2008
- 241.321 km