Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C4 Picasso

Citroën C4 Picasso HDi 110 Ligne Business (2012)

autoreview

5
Citroën C4 Picasso HDi 110 Ligne Business (2012)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC4 Picasso HDi 110 Ligne Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst201.942 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review van de Picasso

  • 134.000 km
  • 15 november 2017

Inmiddels rij dik ruim een half jaar in de C4 Picasso en wordt het tijd daar eens iets over te schrijven. Na de erg positieve ervaring met de C3 (zie mijn vorige review), is de opvolger weer een Citroen geworden. Ik rijd eigenlijk altijd Frans en na verschillende Peugeots en Renault is het nu dus Citroen wat de klok slaat. Ik moet zeggen na 3 1/2 jaar Citroen, daar is niks mis mee.
De C3 na 0 mankementen na 133000km er zelf meegereden ingeruild omdat hij toch regelmatig wat te klein was.
De keuze is dus gevallen op een C4 Picasso ook weer op diesel omdat ik inmiddels rond de 50000km per jaar rijd.
De Picasso is een heel andere auto als de C3. Je zit veel hoger hij is nog meer gericht op comfort en rijd daardoor wat afstandelijker. Maar als je zo als ik 4 a 5 keer in de week ruim 180km per dag rijd ga je dat snel waarderen.
De auto is vrij zwaar (lees: best prijzig in de wegenbelasting) en nieuw duur dus daarom ook qua verzekering wat duurder.
Waar ik met de C3 rond de 1 op 20 uitkwam moet ik u mijn best doen voor 1 op 18. En ik ben zeker geen hardrijder.
Ieder voordeel heb ze nadeel zou Johan zeggen.
Ik heb met de Picasso dus een kleine 30000km afgelegd waarin oa de vakantie naar Italië en Oostenrijk deel van uitmaakt. De Picasso heeft zich voorbeeldig gedragen en is zeker voor de lange afstand een heerlijke ontspannen rijdende auto. De stoelen zitten heerlijk en ze stapt zonder klachten uit na een reis van 1200km.
Ik heb geen problemen gehad al zijn er soms wel wat kleine irritatie puntjes: af en toe wil het linker voorraam niet sluiten na omlaag te zijn geweest, uiteindelijk lukt het wel maar vlekkeloos gaat het zeker niet. Verder is 1 keer de cruisecontrol spontaan uitgeschakeld en start het multimedia systeem soms weer op omdat het is uitgevallen?
Op zich zaken die ik bij de C3 niet heb meegemaakt.
Maar als het niet erger wordt..........
Tot zover de eerste bevindingen, er volgt meer.

Helaas erg onbetrouwbaar gebleken!

  • 201.942 km
  • 20 juli 2019

Na een ruim 2 jaar de Picasso ingeruild.
Daar zijn een aantal redenen voor: de auto was onbetrouwbaar en in het gebruik te duur.
Om op het eerste terug te komen de Picasso had Scenic trekjes ( zie mijn eerdere review over de Scenic). Hij heeft meerdere malen bij de garage gestaan. Het begon, gelukkig voor mij, nog in de garantieperiode. De boordcomputer gaf een foutmelding aan en het vermogen viel gelijk weg. Het bleek een kapotte turbo te zijn. Dan ben je blij met het feit dat je garantie hebt. Een paar maanden later opnieuw een foutmelding op de boordcomputer dat er iets met de de roetfilter aan de hand zou zijn, de auto reed overigens normaal, dus apart deze melding. De auto voor onderzoek naar de plaatselijke Citroën dealer gebracht en daar heeft hij een tijd gebivakkeerd, want het was niet duidelijk wat de oorzaak was van de storing. De roetfilter functioneerde goed daar was niks mis mee. Na overleg met de importeur en de fabriek bleek de oorzaak in de computer van de auto te liggen en deze moest worden vervangen. Maar helaas nadat dit was gebeurd bleef de storing bestaan.
Uiteindelijk bleek de oorzaak een draadbreuk en omdat de juiste plek niet kon worden gevonden is er een bypass gemaakt en zo is de storing verholpen ( zei ik al dat ik blij was met de garantie!).
Maar die is op een gegeven moment afgelopen, hopen dus dat alle problemen nu zijn opgelost. Helaas was dat niet het geval, op een morgen onderweg naar mijn werk sprong de motor in een noodloop en viel bijna geheel dood. Met pijn en moeite een parkeerplek kunnen halen met 40 over de vluchtstrook. De wegenwacht erbij en die constateerde een kapotte verstuiver. De wegenwacht heeft mij netjes naar een Citroën dealer gesleept. Deze deed onderzoek en er bleek inderdaad een verstuiver stuk. Deze kon gerepareerd worden voor €1100,- !!! Met het advies alle 4 de verstuivers te vervangen voor €2200,-. Oeps dat is even slikken. Ik heb toen toch maar even verder geïnformeerd en uiteindelijk de auto naar mijn eigen garage laten brengen. Waar de kapotte verstuiver voor €600,- is gerepareerd. De andere zijn doorgemeten en die waren, toen, nog prima. Het is toen een klein jaar goed gegaan en ik heb met veel plezier in de auto gereden want als hij het doet dan is het een heerlijke auto. Helaas ging er afgelopen juni weer een verstuiver stuk en stond ik weer aan de kant van de weg te wachten op de wegenwacht. 2 maanden daarvoor had mijn vrouw een gezellig weekend weg met vriendinnen gepland en stond zij met pech langs de kant. Toen is alles doorgemeten en leek de verstuiver die in juni toch stuk was goed te functioneren. De 2de verstuiver is vervangen maar het gevoel overheerste van wanneer gaat er weer iets stuk. Ik ben dus opzoek gegaan naar een andere, lees vooral goedkoper auto.
De Picasso kost best veel in de verzekering en wegenbelasting (€121,- per maand)
Ik heb de Picasso ingeruild voor een Opel Karl. Best een grote overgang maar ik ben er blij mee. De eerste 6000km waren probleemloos en alleen al qua wegenbelasting scheelt het €101,- per maand.
Ik ben dus weer overgegaan van diesel naar benzine.
De diesel heeft helaas een slechte naam gekregen de laatste jaren, naar mijn mening on te recht. Een benzinemotor is nog vervuilender dan een diesel maar daar hoor je de heren deskundigen niet over.
De Picasso staat inmiddels een maand of 3 te koop bij het bedrijf waar ik hem heb ingeruild en als ik een advies mag geven aan een mogelijke koper: Niet doen!

2,5
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Citroën C4 Picasso? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C4 Picasso
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën C4 Picasso THP 155 Intensive Navi | Trekhaak | Airco | Keyless entry |

    Citroën C4 Picasso THP 155 Intensive Navi | Trekhaak | Airco | Keyless entry |

    • 2013
    • 95.000 km

    € 12.330

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Tendance 5p

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Tendance 5p

    • 2011
    • 95.290 km

    € 7.499

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi 5-PERS AIRCO ECC CRUISE 207000KM!!

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi 5-PERS AIRCO ECC CRUISE 207000KM!!

    • 2012
    • 207.892 km

    € 4.450

Meer Citroën C4 Picasso occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C4 Picasso specificaties
  • Citroën C4 Picasso occasions
  • Citroën C4 Picasso video's
Advies en informatie
  • Citroën C4 Picasso tests
  • Citroën C4 Picasso gebruikersreviews
  • Citroën C4 Picasso index
PREMIUM
Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

Geen enkel merk weet het concept veel-voor-weinig zo goed aan de man te brengen als Dacia....

Lees meer
 

Citroën C4 Picasso reviews

  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Picasso VTi 120 Selection (2011)

    Citroen C4 Picasso VTi 120 Selection (2011)

    1
    • 23 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Citroën C4 Picasso HDi 110 Ligne Business (2012)

    Citroën C4 Picasso HDi 110 Ligne Business...

    5
    • 15 november 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C4 Picasso 2.0 HDIF Exclusive EGS (2011)

    Citroën C4 Picasso 2.0 HDIF Exclusive EGS...

    30
    • 18 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Shine (2016)

    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Shine...

    9
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Shine (2017)

    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Shine...

    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Picasso THP 155 Intensive (2013)

    Citroen C4 Picasso THP 155 Intensive (2013)

    • 13 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Business (2016)

    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Business...

    9
    • 5 oktober 2021
meer reviews
Citroën C4 Picasso - Occasion Aankoopadvies

Citroën C4 Picasso - Occasion Aankoopadvies

217

De MPV is een specialiteit van de Franse merken en de Citroën C4 Picasso is er eentje volgens...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een zevenzitter voor minder dan €10.000

    Op zoek naar ... een zevenzitter voor minder...

    84
    • 3 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Shine (2016)

    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Shine...

    9
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Shine (2017)

    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Shine...

    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Picasso THP 155 Intensive (2013)

    Citroen C4 Picasso THP 155 Intensive (2013)

    • 13 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Business (2016)

    Citroen Grand C4 Picasso PureTech 130 Business...

    9
    • 5 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Picasso 1.8 16V Séduction (2007)

    Citroen C4 Picasso 1.8 16V Séduction (2007)

    8
    • 30 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Citroën C4 Picasso PureTech 110 Start (2017)

    Citroën C4 Picasso PureTech 110 Start (2017)

    2
    • 12 augustus 2020
Merk
Merk
  • Autotest
    Waterstofbusje Citroen ë-Jumpy Hydrogen - Eerste rijtest

    Waterstofbusje Citroen ë-Jumpy Hydrogen...

    95
    • 3 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    1
    • 29 juni 2022
  • Citroën C4 X - Eerste kennismaking

    Citroën C4 X - Eerste kennismaking

    24
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Citroën C4 X: C4 sedan, altijd elektrisch

    Citroën C4 X: C4 sedan, altijd elektrisch

    182
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (2021)

    5
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    Citroen C4 Cactus PureTech 82 Live (2015)

    4
    • 26 juni 2022
  • Achtergrond
    Waarom iedere dashboardontwerper verplicht een jaar Citroën GSA moet rijden

    Waarom iedere dashboardontwerper verplicht...

    • 26 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden