Citroën C4 Picasso 1.8 16V Ligne Business (2007)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 1.8 16V Ligne Business
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekkage motor

  • 15.000 km

Na 6 maanden constateerde ik dat er een flinke plas koelvloeistof onder de auto lag. Het leek uit de achterzijde van de motor te komen.
Bij de dichtstbijzijnde garage gereden zag men dat er inderdaad vloeistof uit de motor kwam en reparatie ging enige dagen kosten. Ik kreeg te horen dat de reparatie 2 dagen had geduurd en dat onder andere de keerring van de krukas was vervangen. Achteraf vond ik dit niet logisch omdat dit alleen met een olielekkage te maken zou kunnen hebben. Dit alles viel binnen de garantie van Citroen en de garage wilde mij niet meer vertellen.

1 week na de reparatie viel mij op dat er koude lucht in de auto werd geblazen terwijl het buiten slechts 15°C was en de verwarming op 21°C was ingesteld. Niet veel later begon op de snelweg de auto in te houden en vervolgens de nodige storingslichten op het dashboard. Auto aan de kant gezet en na het starten kwam de waarschuwing “storing emissie controle”.
Afgesleept naar de dichtstbijzijnde garage. Daar constateerde men dat er 2 liter koelvloeistof bijgevuld moest worden, waarna ik weer verder kon rijden. Er bleek een waterslang niet goed te zijn aangedraaid bij de reparatie.


Rij ervaring

  • 65.000 km

Inmiddels een jaar en 50.000 km verder. De auto voldoet nu uitstekend. T.o.v. mijn vorige Xsara Picasso is het rijcomfort verbeterd, met name de zitpositie. Stuurwiel en stoel zijn voldoende instelbaar. Motor (op LPG) heeft voldoende vermogen en is erg soepel. Bij 60 km/h in de 4e versnelling gaat zonder problemen.
Interieur ruimte is prima alleen de opbergvakjes zijn een stuk kleiner dan in de Xsara Picasso. Daar zat ook nog een lade onder de rechtervoorstoel en die ontbreekt hier. De vorm van de kastjes is onpraktisch. In de Xsraa kon ik met gemak een laptop in de vloer verbergen maar dat is nu onmogelijk.
Uitzicht naar voren is sterk verbeterd door de smalle stijlen.
Achterstoelen zijn eenvoudig neer te leggen maar de vloer is niet geheel vlak.
Standaard Radio met bluetooth werk goed en telefoonfunctie is geheel geintegreerd in dashboard display en stuur.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.