Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)

autoreview

Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)
Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)Citroën C4 Coupé 1.6 16V VTS (2006)

Signalement

UitvoeringC4 Coupé 1.6 16V VTS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds februari 2006 staat ie voor de deur: een Citroën C4 Coupé 1.6 16V, in de VTS uitvoering. Het is wederom een lease-auto en dus op LPG.
Werkelijk van alle luxe voorzien (o.a. climat control, autom. dimmende binnenspiegel, autom. verlichting, meesturende xenon-verlichting, autom. inklappende spiegels, parkeersensoren).
De motor voldoet op zich prima. Het is geen strepentrekker, dus bij het stoplicht niet verwachten iedereen met een TDI-tje eruit te kunnen trekken. Enig nadeel vind ik het toerental dat deze motor draait, vooral op de snelweg kan dat wel eens storend worden (misschien was een zesde versnelling wel handig geweest).
Standaard radio (best een fijn ding) heb ik inmiddels vervangen door een exemplaar dat wel MP3 kan afspelen. En... deze heeft uitgangen voor een versterker. Dus die ligt nu ook in de kofferbak samen met bijhorende sub. Lekker geluid hoor!
Nadeel hiervan: i.c.m. de LPG-tank (en dus volwaardig reservewiel in de kofferbak, i.p.v. verzonken) en de genoemde muziekinstallatie blijft er weinig ruimte over voor andere zaken. De wekelijkse boodschappen dus maar op de achterbank !
Ik blijf het een enorm mooie auto vinden. Van mij hadden de banden wel wat breder gemogen, maar verder is het een erg sportieve auto om te zien.

Upd 13-09-2007: de laatste 30.000 km eigenlijk geen problemen. Auto rijdt nog steeds goed en comfortabel.
Upd 19-11-2007: nog steeds geen problemen.
Upd 24-04-2008: geen problemen. Maar dat kunnen jullie zelf zien in de AutoWeek van de afgelopen week (nr 16), in de rubriek Klokje Rond !!!

PROBLEMEN

- Bij terugkomst van de vakantie natte voeten (in de auto). Afvoer van airco zat verstopt (al na 30000 km, beetje snel) en het vocht loopt dat gewoon bij bestuurder / passagier onder de vloermatten.
- Storend geluid bij achteruit rijden en dan remmen. Mensen schrikken zich rot als je daar vlakbij remt. Nog eens naar laten kijken bij de garage.
- Het lijkt wel alsof de rechterachterruit wat los zit. Klinkt een rammelend geluid. Ook nog na laten kijken bij volgende grote beurt. Upd 13-09-2007: ik heb zelf ontdekt dat dit een stuk kunststof is aan de binnenkant van de achterklep (dat nogal los zit). De garage claimt dat ze hier niets aan kunnen doen... beetje makkelijk antwoord.
- Kapotte thermostaat (bij ong. 30.000 km !) Nieuwe thermostaat en alles werkt weer naar behoren.
- Storing en inhouden bij rijden op LPG bij koud weer. Blijkbaar een beetje te zuinig afgesteld. Inmiddels weer helemaal verholpen.
- Redelijke ster in de voorruit. Bij poging tot reparatie door Carglass is de beschadiging alleen maar groter geworden. Ruit moet nu vervangen worden. Upd 13-09-2007: inmiddels in de nieuwe ruit ook alweer een sterretje. Dit sterretje is redelijk gerepareerd. Lijkt alsof de autoruit steentjes aantrekt !

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

DirectLease
Citroen C4 PureTech 100 Feel (5D/6H)
€ 459
 
Citroën
Citroen ë-C4 50kWh 136 Shine Pack Business (5D/CVT)
€ 543
 
Arval
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (5D/CVT)
€ 582
 
Alphabet
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (5D/CVT)
€ 659
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens