Citroën C4 2.0 16V VTR+ (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C4 2.0 16V VTR+ |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds 17-02-2005 ben ik in het bezit van een Citroën C4 2.0 VTR+ Berline, benzine uitvoering.Als opties heb ik destijds gekozen voor een panoramadak en pack 2,dat bestaat uit Automatische airco in twee zones, radio/cd speler, parkeersensoren achter en elek. bedienbare ramen achter. Een erg fijne, comfortabele, auto om in te rijden. Tot opheden ook vrijwel probleemloos. Ik mag gerust zeggen dat ik van deze auto nog geen seconde spijt heb gehad! Vooral het panoramadak is fantastisch en dat geldt ook voor de stuurwielbediening met vaste naaf. Puur genot! Ook de kuipstoelen in de VTR+ zijn van uitzonderlijke klasse. Over het lakwerk kan ik kort zijn! Zeer goed,amper steenslag op te zien. De auto krijgt van mij één heel dikke acht,heeft mij nooit laten staan en het moet nog gebeuren dat deze niet in één keer start. Is de auto perfect? Nee,natuurlijk niet. Zolang de mens dat niet is, kunnen we het ook vergeten daar waar het om een automobiel gaat!
PROBLEMEN
Het eerste jaar tradt er regelmatig onbalans op, wat trillingen in het stuurwiel gaf.Inmiddels is deze klacht allang verleden tijd. Onder garantie zijn in november 2006 de twee achterste schokdempers vervangen, dit alles i.v.m het kraken, vooral bij achteruitrijden. In 2006 en 2007 heb ik een aantal keren problemen gehad met de cruise control, waardoor het een en ander is vervangen. De laatste keer was begin oktober 07. Inmiddels werkt de cruise control probleemloos.Deze klacht komt overigens vrijwel bij alle C4 modellen voor inclusief de nieuwe picasso. Het probleem is uiteraard bij Citroën Nederland bekend en is gelukkig zonder al te veel moeite op te lossen. Het is in ieder geval geen reden om de C4 links te laten liggen! Daar rijd de auto véél te fijn voor.Bij km.stand 29330 heb ik twee halogeen lampen laten vervangen, ondanks dat er slechts één defect was. Vaak gaat de ander binnen no-time ook defect dus kun je maar beter beide lampen tegelijk laten vervangen! Tot besluit heb ik bij km.stand 31691 beide wisbladen voor laten vervangen. Dit heeft mijn dealer kostenloos gedaan! Deze goede auto staat binnenkort bij mijn dealer in Sprundel, want....... ik ben vorige week gezwicht voor een nieuwe C4 Picasso 5zits 1.8 Ambiance. Na diverse proefritten onder wisselende weersomstandigheden en verschillende uitvoeringen was het voor mij duidelijk.De Picasso geeft je rust, een zéér hoog rij comfort en top fauteuils waar je ´IN zit´ i.p.v.stoelen waar je ´op´ zit. Uiteraard kom ik in de loop van het jaar hier op terug! Voordat ik mijn keuze gemaakt had, heb ik nog twee keer proefgereden met de Peugeot 308 en met de allernieuwste Mazda 6. Eerstgenoemde had bij beide wagens een klapperend panoramadak. Tevens vondt ik de cruise control onhandig geplaatst en onprettig werkend. Wat de Mazda betreft, een prachtig model, steekt prima in elkaar, is kwalitatief top, doch het is een skelter met matige stoelen! Comfort nul komma nul. Vandaar toch maar mijn keuze voor de Picasso. Tot besluit moet ik nog wel iets kwijt over de restwaarde van de C4. Die viel me toch een klein beetje tegen! De laagste inruilprijs € 14500 was notabene van Citroëndealer Bertens in Tilburg. Gewoonweg schande, de auto is in absoluut uitstekende staat en geheel schadevrij. Huidige nieuwprijs rijklaar en vergelijkbaar met de Exclusive om en nabij €30.000. Mijden dus deze dealer!! De hoogste inruilprijs €.19000 was bij een Mazdadealer. Daar had ik wel vrede mee. Mijn eigen dealer zat uiteindelijk wat lager, maar enfin, daar heb ik alsnog dus voor gekozen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.