Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)

autoreview

Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)
Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)Citroën C4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère (2006)

Signalement

UitvoeringC4 1.6 HDiF 16V 110 Caractère
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn eerste lease auto! UPDATE 01-07-2007 inmidddels 40.000 km!
Na zo een beetje alle modellen en merken uit mijn leasebedrag te hebben gereden ben ik tot een Citroen C4 gekomen. De versnellingsbak is een vol electronische. (Automaat stand, flippers aan het stuur, schakelen met de pook zonder te koppelen)

Rijeigenschappen:
Deze vol electronische versnellingsbak doet zijn werk uitstekend! het schakelen gaat heel geleidelijk, de automaat stand die je het meest zal gebruiken is werkelijk een genot. Waar de oudere automaten nog redelijk hokkerig schakelen is dit bij deze niet het geval. Ook is de automaat voorzien van een sportstand waarbij je pas bij 140 naar zijn 6 schakelt.
De motor (110pk)is ruim voldoende om lekker door te kunnen rijden. De motor is verder heel stil. in alle toeren voldoende power.

Wegligging:
Fantastisch! Waar je een dweilende auto zou verwachten is dit geheel niet het geval. Uitbreken is bijna niet haalbaar. Natuurlijk de standaard ESP helpt een handje!
Verder stuurt de auto perfect ( ondanks dat sommige het indirect vinden, het is gewenning). Ook bij hogere snelheden in Duitsland doet de auto het prima. verder dan 196 km per uur ben ik nog niet gekomen, maar de auto blijft lekker op de weg liggen. Geen lawaai in de auto! Kleine aanpassing. Op het rechte stuk 201 gereden. heuveltje af 213 km per uur gereden. Tot genot van mijn chinese gasten aan boord.

Interieur:
Hoogte verstelbaar stuur en ook de voorstoelen zijn in hoogte te verstellen.
De stoelen zitten zoals je van een franse auto mag verwachten perfect!
In het midden van het dashbord zit de digitale teller. Super makkelijk, alle benodigde info vind je daar terug. Mocht je onverhoopt een storing krijgen, dan kun je een knopje indrukken en verschijnt er bij je radio een analyse en die vertelt je wat er aan de hand is.
Ruimte voor is prima. Enige opmerking die je kunt maken dat achterin niet heel veel ruimte is..en dat voor een auto van toch 30.000 is dat wat te minimaal vind ik.

Verbruik:
Ondanks een pittige rijstijl heb ik de afgelopen 20.000km gemidddeld 4,9 liter op 100km gereden. Dat is ruim 1 op 20 inclusief ritjes van en naar Duitsland. Hier ben ik erg tevreden over. maximaal aantal km’s wat ik op 1 tank heb gereden is 1175. En dat is erg erg erg zuinig. Voordelig voor de baas!

Kortom:
Een hele fijne auto met prima rij eigenschappen. De versnellingsbak = subliem! Qua opties en prijs bijzonder aantrekkelijk.

PROBLEMEN

een storinkje in de cruise control. Was na 20 sec ook weg. Geen last meer van gehad.
Kapotte voorruit ( lang leve zoab )

Bij de beurt geen enkele opmerking. Bij 40.000km niks vervangen, behalve de olie dan en een nieuw interieurfilter!!!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

DirectLease
Citroen C4 PureTech 100 Feel (5D/6H)
€ 459
 
Citroën
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (5D/CVT)
€ 517
 
Alphabet
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (5D/CVT)
€ 659
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens