Citroën C4 1.6 16V Ligne Prestige (2006)

autoreview

Citroen C4
Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringC4 1.6 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf17.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na de 407 SW moesten we nog even 2 maanden overbruggen in een huurauto. Het werd de C4 en dat is wel even wennen want dit is echt een klasse minder. Het was de eerste keer dat wij een Citroën reden en vroegen ons af of al die verhalen over comfort en onbetrouwbaarheid etc wel waar waren.
Op zich heeft de auto ons nooit in de steek gelaten, maar er waren wel wat eigenaardigheden. Zo was de PDC in deze auto een stuk onbetrouwbaarder dan in de 407 en staat de fabrieksradio altijd uit als je de auto start. Geen schokkende zaken, maar ze vielen ons wel op.
De ergonomie van deze auto viel ons tegen. Zo zitten de radio en het display van de airco te laag. Op de plek waar ze hadden moeten zitten, zit een of ander klepje waar je eigenlijk niets in kwijt kan. Ook de stoelen van dit merk dat bekend staat om zijn comfort valt erg tegen: er zit een soort horizontale band in de stoelen vlak onder de schouderbladen. Dit naast het gebrek aan zijdelingse steun vond ik echt een slecht punt aan de auto.
De overall indruk van de kwaliteit van de auto is aan de buitenkant goed: ik vind het zelfs een mooie auto. Aan de binnenkant is dat een ander verhaal: het doet niet echt kwalitatief hoogwaardig aan en het rammelt hier en daar. Ook hier hadden we last van een trillend stuur bij 100-130 km/u: dit is natuurlijk eenvoudig op te lossen.
Rijkwaliteiten: De stap van een 2000cc turbodiesel naar een 1600cc benzine is natuurlijk altijd een achteruitgang. De motor voldoet, maar nodigt niet echt uit tot een potje scheuren. Het onderstel, aan de andere kant, wel! Door het overhellen van de koets, maar de goede grip van de banden, krijg je een hoog snelheidsgevoel in de bochten.
Overall vind ik dit een auto die je niet met je hart koopt, maar het je portomonee. Helaas is het auto afgelopen week total loss gereden door mijn vriendin, dus we zijn weer toe aan een nieuwe: de Ford Focus

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige problemen, maar wel rammels en wat eigenaardigheden.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.