Citroën C4 1.6 16V Ligne Ambiance (2005)

autoreview

Citroen C4
Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4Citroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieurCitroen C4 Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringC4 1.6 16V Ligne Ambiance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik had eerder willen schrijven over deze C4, maar door drukte is me dit niet gelukt. Voordeel? Ja, want nu heb ik goed 45 duizend kilometer gereden en kan ik jullie mijn ervaringen doorgeven. Allereerst vond ik de auto gewoon anders, leuke vorm en een eigenwijs interieur. Je zit daar tenslotte. En Citroen heeft wel (weer) wat de laatste jaren.

Vanaf het eerste moment beviel mij de wegligging goed. Ook motorisch geen slechte ervaringen. Het interieur is, op gebruik van materialen na, van prima kwaliteit. Alles klopt en de vaste kern op het stuur vindt ik erg prettig. Overigens na een maand zowat een reden geweest voor een aanrijding, maar dan kan je tenminste iets de schuld geven. Sorry agent, stuur zit vast.

Vanuit de 206 naar een C4 was toch wel een stap vooruit. Ruimte aanbod is groter, de al eerder genoemde wegligging, maar helaas toch met de dezelfde 16 klapper uit de 206. Da´s een misser. Die 110 paarden is net iets te weinig om echt een inhaal actie te plannen op de A3 Frankfurt - Munchen. De auto vraagt om complimenten, vooral toen ik hem net had, voor zijn uiterlijk. Veel mensen vonden het een leuke auto. En dat is ie nog steeds.

PROBLEMEN

Er zijn in die 2,5 jaar geen noemenswaardige problemen geweest. Dan alleen bij de aflevering. De ruitenwisser werdt niet goed gemonteerd en liet schrapen achter op de voorruit. Is overigens nog niet vervangen, niet storend genoeg. Het is een lease auto, maar de verzekering en de winterbanden doe ik in eigen beheer. Scheelt aanzienlijk (tip)!

Algemeen
Het digitale klokkenwerk is leuk en goed afleesbaar. Maar, soms reed ik wel 199 km p/u achteruit. (?) Ook diverse meldingen betreft de uitlaat kwamen met de regelmaat van de klok op het display te staan. Niet echt storend, meer opmerkelijk. Wel een nadeel is het Bleutooth verhaal: de telefoon wordt niet altijd herkent en het geluid niet altijd, echt willekeurig, weergegeven via de boxen in de auto. Dat moet je wel opvallen, want ik heb nog wel eens iemand zomaar opgehangen.

December 2007
Met 4 personen onderweg naar de Duitse grens voor een (jawel) ’hei sessie’. Ga ik verder niet op in. Maar ik merkte in zijn derde en vierde versnelling een slippende koppeling. Mwa, das erg snel vindt ik zelf. De dealer heeft ondertussen een reparatie gepland. Ik zal zeker even verslag doen, want men vermoedde dat dit een euvel is voor de eerste serie C4´s.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.