Citroën C3 1.6 e-HDi 90 Collection (2012)

autoreview

Citroën C3 1.6 e-HDi 90 Collection (2012)

Signalement

UitvoeringC3 1.6 e-HDi 90 Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst93.000 km
Lezerswaardering: 52%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers vakantie trip naar Spanje

  • 10.000 km

We hebben de auto net een maand en nu al naar Spanje.
we gingen we met 100km op te teller en kwamen terug met bijna 4500 km. De auto doet het prima er zit veel vermogen in. Berg opkomen is geen probleem met deze auto.
De stoelen zitten prima, ook bij langer stukken zitten ze nog goed.

Eerste beurt

  • 15.000 km

Valt mee ongeveer 200 euro kwijt. nieuwe oliefilter, olie en Interieurfilter.
Advies was om langer stukken met te rijden i.v.m roetfilter.

Grootte beurt

  • 33.000 km

Pff duur geintje 400 euro had te maken dat de injectors gereinigd moesten te worden. standaard.
Verder begon de dealer over dat de wiel kap bij de bumper lost zat. Koste ongeveer 70 euro om dit weer vast te zetten.
Heb ik trouwens niet gedaan.

Later blijkt dat het een bekend probleem is bij de Citroen C3.
Bij de C3 na 2013 hebben ze dit probleem al standaard opgelost.

Achter reflector zit los.

  • 40.120 km

Ik hoorde tijdje al een rammel.
Blijkt dat de achter reflector lost zat.
Naar de dealer geweest kosten 20 euro. uiteindelijk is dit gratis gerepareerd.

winter beurt

  • 48.000 km

Geen bijzonderheden.
De auto rijd prima alleen in zijn 3 met lagen toeren heeft hij in koude toestand moeite mee(Motor kan niet goed zijn vermogen kwijt resultaat dat de auto aan het haperen is). terug schakelen is het probleem verholpen

Een licht ratelend geluid.

  • 69.000 km

Bij de dealer het Motorhuis geweest in alpen aan de rijn.
Nieuwe remblokken en schrijven op gezet. Last van piepend geluid bij het remmen.
Ik vind dit best wel vroeg nieuwe schijfremmen. Onze vorig c3 had ook al snel problemen met haar remmen.
Rateltje wat ik hoorde kwam uit de multiriem spanner.
er is een nieuwe er op gezet.
Helaas moest ik de volgende dag terug. Motor huis had de spanner niet goed gespannen waardoor de multiriem aan het slippen was.

APK keuring / Nieuwe distributieriem.

  • 83.000 km

Heb nog steeds last van een rateltje. Naar ander dealer gegaan van de Citroen.
Conclusie een tandwiel van de distributieriem is het geleidingsplaatje afgebroken.. Mocht ook niet met de auto meer rijden. i.v.m. de mogelijkheid dat de distributieriem afbreekt/verschuift.

Na wat aandringen heeft de dealer 10% korting gegeven op de reparatie kosten uit coulance.

Contact gehad met Citroen NL om dat ik vind dat dit niet mag gebeuren voor een auto dat bijna 4 jaar is. Citroen Nederland zegt dat het een risico is van het rijden van een auto.
Citroen heeft 2 jaar garantie daarna houd het eigenlijk op. Ik moest blij zijn met hun coulance.

Ik ben daar natuurlijk niet mee eens. Een distributieriem moet ongeveer bij de 240.000 vervangen worden of na 10 jaar.
Zeker belangrijke onderdelen moeten minimaal een leeftijd mee gaan. Je heb natuurlijk de gebruikelijke slijtage zo als een accu die ook vervangen moest worden (ook een beetje vreemd maar goed dat kan).
Maar een defecte tandwiel is een slechte zaak.

Conclusie

  • 90.000 km

De Citroen c3 HDI 90 collection is een fijne auto om in te rijden zit veel vermogen in.

Maar qua kwaliteit en garantie krijgt de auto DIKKE ONVOLDOENDE.

In de afgelopen jaren hebben we de multiriem, Spanner, accu en distributie ketting moeten laten vervangen.
Daar boven op natuurlijk de normalen kosten
remblokken, remschrijven, banden, apk en reparatie kosten.

Maar als je problemen krijgt aan nieuwe auto dan laat
Citroen NL het erg snel afweten.

Conclusie
Ik zal mensen niet adviseren om in een Citroen te rijden.
qua kwaliteit is het een slechte auto. Services die Citroen NL aanbod is droevig slecht.

Onderhoudsbeurt

  • 93.000 km

Met knikkende knieën naar de dealer.
De auto moet voor een onderhoudsbeurt.
Gelukkig krijg ik voordat ik de sleutel inlever de kostenoverzicht te zien.
Puff: Dat valt weer niet mee 450 euro. Als je denkt dat ik afgelopen juni al 900 euro kwijt was voor een nieuwe distributieriem en accu is dit ook best wel veel geld.
Misschien toch maar naar een ander merk overstappen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.