Citroën C2 1.6 16V VTS (2006)

autoreview

Citroën C2 1.6 16V VTS (2006)

Signalement

UitvoeringC2 1.6 16V VTS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Signalement: Citroën C2 1.6i 16V VTS
Kleur : Bleu Grand Pavois
Opties :- Pack Airco
- Pack Parking
- Radio/Cd Frontlader met stuurbediening

Algemeen:

Na +/- vijf jaar een Skoda Fabia te hebben gereden, eerst een 1.4 16V 75pk Comfort en daarna een 2.0MPI Elegance nu dan een Fransoos.
Na verschillende bezoeken aan verschillende dealers (o.a Toyota, Honda, Peugeot, en Daihatsu) toch bij Citroën terechtgekomen.
Het uiterlijk van de C2, en dan met name de VTS uitvoering spraken en spreken mij erg aan.
Het is een lekker dik gedrongen autootje dat in deze felle blauwe kleur genoeg aandacht trekt.
Mijn C2 is al een ’gerestylde’ uitvoering, dus met de andere achterlichten en het nieuwe dashboard.

PROBLEMEN

03 mei 2007

Airbag lampje begint te branden en de melding ’storing gordel/airbag’ verschijnt op het infodisplay.
Naar de dealer gereden om auto uit te laten lezen, alleen de computer was helaas niet aanwezig.
Na wat heen en weer geredeneer werd de stekkerverbinding onder de linker voorstoel verdacht (schijnt wel vaker voor te komen).
Ze hebben deze verbinding nu goed vastgezet, en meteen de verbinding onder de rechter stoel ook gedaan.
Probleem is nu (nog) weg.

30 mei 2007

Koelvloeistoftemperatuurlampje (wat een woord) begint te branden en de melding ’STOP motortemperatuur te hoog’ verschijnt op het infodisplay.
Gestopt, en de motorkap open gedaan.
Wat blijkt, koelfan staat zich helemaal een breuk te draaien, en het koelvloeistofexpansivaatje (duh, nog zo’n woord) staat gewoon op max.
Garage gebeld om 7:30 ’smorgens, deze zei dat als er koelvloeistof in zit kun je er gewoon mee rijden, dus zo gezegd zo gedaan, en met een brandend lampje en ongeveer iedere 15 seconden een pieptoon met bijbehorende melding naar de dealer gereden.
Bleek om een temperatuursensor te gaan die bij de eerstvolgende beurt toch vervangen had moeten worden doordat deze kon scheuren, met dit grapje als gevolg.
Helaas was de sensor niet op voorraad, maar de auto zou die dag ’smiddags weer gemaakt zijn, zo werd mij verzekerd.
Netjes een vervangende auto meegekregen (garantie), en om half twaalf werd er al gebeld dat hij weer klaar was.
Dus een dikke pluim voor HDMG Citroën uit Nuenen.

06 oktober 2007

Vandaag zijn eerste beurt gehad, eigenlijk had hij pas bij 30000 een beurt moeten hebben, maar omdat ik niet zo heel veel rijdt heb ik voor een jaarbeurt gekozen.
Teller staat nu op 20500km.
De inmiddels al vervangen temperatuursensor hadden ze nogmaals vervangen omdat ze niet meer wisten of hij al vervangen was.
Voor de rest was er niks te melden, zelfs de rekening viel nog wel mee met 176 Euro.
Bij deze beurt kreeg ik overigens wel een gratis leenauto (een C4 berline Cooltech met 700km op de teller), en dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
Voor de rest wordt je niet echt verwend bij deze garage, maar ze leveren wel goede service. (mijn Skoda werd iedere keer gewassen en uitgezogen afgeleverd)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.