Citroën C2 1.4 VTR (2004)

Citroën C2 1.4 VTR (2004)

UitvoeringC2 1.4 VTR
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012

Franse verwennerij

Sinds 26 november 2012 ben ik de eigenaar van een gebruikte zwarte C2 1.4 VTR. Gewoon met handschakeling, en volledig vol met alle opties die er destijds te bestellen waren: originele 16inch lichtmetaal velgen, regensensor, lichtsensor, cruise control, climate control etc etc. Ik heb de auto na een lange speurtocht via de diverse verkoopsites aangeschaft bij een particulier die er snel vanaf wilde, dus de prijs was gunstig. Meteen bij de Citroen-dealer in Enschede een nieuwe APK op laten zetten, met een nieuwe achterdemper en stabilisatorstangen. Dat was alles, dus een goede aankoop. Tevens toen direct een setje winterbanden aangeschaft, Vredestein Snowtrack, die de gladde winter uitstekend zijn doorgekomen. De C2 wordt door mij gebruikt voor woon-werkverkeer, circa 40 kilometer per dag. maar ook ingezet voor ritjes naar familie en vrienden. Het rijcomfort vind ik fantastisch, maar ik heb dan ook een voorkeur voor kleine snelle (liefst Franse) auto's. In het verleden diverse Peugeots 205 gereden, waarvan ook de snellere varianten. Wegligging is top, accelaratie en remmen zijn prima. De vele opties maken het prettig rijden in dit kleine wagentje. regensensor, lichtsensor en cruise control vindt je normaal gesproken pas in veel grotere en duurdere auto's. En daar komt bij dat ik het een stoere verschijning vindt, eigenlijk het minst truttige kleine autootje dat je rond ziet rijden.

Na een jaar nog steeds enthousiast

Na een jaartje, en 10.000 kilometer, sturen in mijn C2 ben ik nog steeds ontzettend enthousiast over deze kleine Fransoos. Het verbruik zou wat lager mogen, maar gemiddeld 1 op 14 is nog vrij redelijk te noemen met een pittige rijstijl. Het afgelopen jaar nagenoeg geen problemen of storingen gehad, dus daar valt dan ook weinig te melden. Vorige week APK met een onderhoudsbeurt laten doen bij de dealer. Olie, filters en bougies zijn vervangen, en er zat 1 remklauw vast. De winterbanden zitten er weer op sinds deze week, dus laat de winter maar komen. We rijden tevreden verder met deze kleine Citroen :-)

Probleemloos!

Ondertussen zijn we al weer zo’n 15 maanden en 15.000 kilometer verder na aanschaf van de C2.
Wat een heerlijke probleemloze auto, de kilometers gaan zorgeloos onder de wielen door.
Afgelopen december een grote beurt met APK bij de dealer, en geen gekke onkosten of problemen.

Afgelopen weekend ben ik naar de oldtimerbeurs in Reims geweest met de C2, en ook op deze afstanden (600 km enkele reis) is het een geweldige comfortabele en snelle auto. Met een verbruik van gemiddeld 1:14 en dat op winterbanden.

Op de terugreis nog even wezen kijken bij het circuit de Gueux.
Ondertussen heb ik gisteren de zomerbanden er weer opgezet, en op weg naar nog vele prettige kilometers.

verkocht

Omdat ik eindelijk mijn jongensdroom wilde gaan vervullen heb ik de C2 verkocht en een Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991 teruggekocht. Concluderend kan ik wel stellen dat de C2 voor mij een probleemloze en comfortabele auto is geweest waar ik in krap 2 jaar tijd 20.000 heerlijke kilometers mee heb afgelegd. De nieuwe eigenaar wens ik veel plezier met dit fijne karretje.