Chrysler PT Cruiser 1.6i Touring (2006)

autoreview

Chrysler PT Cruiser 1.6i Touring (2006)

Signalement

UitvoeringPT Cruiser 1.6i Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf153.000 km
KM-stand laatst166.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Even wennen, maar dan..

  • 156.000 km

Na altijd Japanners te hebben gereden, Nissan / Honda, werd het tijd voor wat nieuws. Na flink wat rondkijken en zoeken, wilde ik wat bijzonders. Na een poos verhalen te hebben gelezen over mini coopers en wat bezichtigingen, besloot ik het toch niet te doen, te klein.
Nu las ik ook dat de mini cooper 1.6 motor een prima motor was, stukje BWM techniek en nou zit diezelfde motor ook nog eens in deze PT.
Dit model is uit 2006 dus heeft vergeleken met de modellen hiervoor een ander model lampen en een mini dak spoilertje, verder volgens mij weinig veranderingen.
Verder is dit de 'touring' uitvoering, dus hij heeft 16 inch wielen ipv 15 en licht metalen velgen.

Het model:
Je vind de auto mooi of lelijk, ik krijg verschillende reacties. Ik hou daar wel van. Sommige vinden het een PT loser ;) Ik denk dat er veel mensen zijn die er wel eens in zouden willen rijden maar het door het model niet aandurven.

De proefrit:
De zit is lekker hoog en ik kreeg het idee dat ik in een Engelse taxi zat. De stoel beweegt elektrisch naar voren en omhoog en omlaag, voelt luxe.
De auto reed lekker soepel en was ook nog eens vrij stil
Na wat onderhandelingen heb ik hem dus ook gekocht.

Beurtje:
Na de aankoop heb ik de olie laten verversen en de boel laten nakijken, alles was in orde.
Zelf heb ik nog een setje nieuwe bougies erin gedraaid, dat was best nog even ene klusje, omdat het luchtsysteem over de cilinders heen zit, met een paar schroefjes los draaien, was de klus te doen.

Rijden:
Motorisch rijd de auto heel soepel, ik krijg er veel minder het 'haast' gevoel in. Gewoon lekker zitten en rijden. Mocht je echt willen, dan laat je de toeren oplopen boven de 4000, dan zit er nog best wat vermogen in. Daaronder hoef je echt geen wedstrijdje te doen met je straatgenoten.

De auto stuurt prima, ook op uitritten van de snelweg houdt ie zich op hogere snelheid vrij strak in de rails. Ik lees dat de vering wat wiebelt, maar ik merk daar weinig van. De auto is prima te controleren.
Bij langzaam rijden of inparkeren moet je wel wat kracht zetten soms, dat gaat soepeler als je wat gas geeft. Het lijkt dat de stuurbekrachtiging beter werkt met gas geven.

Het schakelen is even wennen, korte slagen en ze gaan een beetje stug. Als je gewend bent, werkt het perfect.

Comfort:
4 electrische ramen bedienbaar in het midden van de console, is gewoon wel grappig.
Koplampen gaan aan bij ontgrendelen deur met afstandsbediening.
Auto wordt na 3 a 4 kilometer rijden warm met lichte vorst.
Bij achteruitrijden is een geluidsindicator, die waarschuwt voor wat er achter je zit.
De standaard radio werkt super, echt goed geluid ook.
Het dashboard licht is in een aantal standjes te dimmen, het klokje en de radio dimmen dan mee, heel leuk.
Wanneer je tank bijna leeg is brand het oranje tank lampje wel hysterisch en piept daarbij, dat lampje is niet te dimmen, maar dat is ook niet zonder reden.

De achterbank biedt voldoende ruimte aan 2 kinderen , zelfs wanneer ze vrij lang zijn. De bank is plat te leggen en zelfs nog met de zitting los verder door te klappen. Je hebt dan een extra grote kofferbak.

Verbruik:
Heb ik eigenlijk totaal niet op gelet nog. Zal ik binnenkort even bijhouden.

De achterklep gaat helemaal omhoog, makkelijk met spullen laden.

Tot nu toe bevalt deze auto prima, een auto die niet is voor een beginnende bestuurder met haast en scheur drang.

Volgende update volgt later..

Leuk rijden

  • 166.000 km

Weer een tijdje onderweg met de Cruiser.
De auto blijft leuk om mee te rijden en om naar te kijken.

Ik rijd ondertussen 1 op 13, dat is niet heel zuinig vergeleken met auto's van nu. Maar goed, misschien rijden we in onze laatste benzine auto's op dit moment, dus geniet ik er nog maar van.

De toeren die de auto maakt zijn hier vast debet aan, bij 120 kmph draait hij 3500 toeren, das is best absurd.
Toch valt de herrie binnen wel mee, en valt er ook dan nog handsfree in te bellen.

Met het uitrijden van parkeerplekken merk ik nu ook dat deze auto een vrij grote draaicirkel heeft.

Op dit moment is er een foutmeldingslampje gaan branden. Hij gaat daarom naar de garage voor inspectie, hopelijk valt het mee. Aan het rijden merk ik niks, rijd gewoon prima.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.