Chrysler Le Baron Convertible V6 (1990) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Le Baron Convertible V6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 190.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
zoemmmmmmmm
Een impulsieve koop, deze Amerikaan. Altijd al mooi gevonden Amerikaanse auto's, en ik kon deze overnemen van een vriend. Het betreft een 3 Liter V6 motor automaat. Dit rijdt natuurlijk fantastisch. Veel koppel, veel comfort. De stoelen leken wel uit een bioscoop (of bordeel..) te komen en de styling is natuurlijk gewoon fout maar wel GAAF te noemen.
De automaat is voortreffelijk en zoemt in elke 'versnelling' zacht hoorbaar (oorstrelend geluidje) door de regionen heen.
Remmen gaat echt amerikaans, soppig dus. Máár wel met bite.
Wat verder wel typisch is, is dat dit motorblok er een is uit de Mitsubishi fabriek, en niet van Chrysler zelf zoals de 2.2 turbo 4 cilinder motor die toendertijd ook in sommige Barons lag. Dit komt uiteraard wel de betrouwbaarheid ten goede aangezien japanners eerlijk maar waar, de beste motorblokken bouwers zijn. Het is trouwens een zero-interface engine. Dat houdt in dat als de distributieriem knapt, je geen meter meer vooruit komt maar de 6 zuigers niet hun 24 kleppen kapot rammen... Ik zie dat als een voordeel, aangezien de distributieriem vervangen bij deze auto's best een aardig werkje is. Ik heb offertes aangevraagd van 300 tot 1000 (!) euro. Even om aan te geven dat deze auto's eigenlijk liever niet gezien worden bij garage bedrijven..
Verder, ach... het was een top wagen, rijdt voortreffelijk maar het is altijd een haat-liefde verhouding geweest. Hij slurpte namelijk zo'n tank van 60 liter leeg op 300kilometer. 1 op 5 dus. Het kán zuiniger, namelijk 1 op 11 maar dan moet je alleen maar snelweg rijden en op de rechterbaan blijven. De wegenbelasting valt best mee, ze wegen 1400kilo en dat is nog best te overzien vergeleken met de grote jongens uit de jaren 70 die soms wel 2500 kilo wogen.
zoek je een leuke zomer cruiser die je in de winter schorst, kopen deze wagen. Zoek je een daily driver, lekker laten staan. Bedenk dat je ze moeilijk kwijt raakt, máár ook voor weinig geld kunt kopen. Ik zou dan wel alleen en puur voor de 3.0 en convertible gaan, want als 2.2 4 cilinder uitvoering met een stalen dak wordt het wel een beetje erg gedateerd voor een 'normale' auto.
Al met al een zeer fijne auto maar niet praktisch voor dagelijks gebruik. Echt een hobby bak!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.