Chrysler Le Baron Convertible V6 (1990) #2

autoreview

Chrysler Le Baron Convertible V6 (1990)

Signalement

UitvoeringLe Baron Convertible V6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

zoemmmmmmmm

Een impulsieve koop, deze Amerikaan. Altijd al mooi gevonden Amerikaanse auto's, en ik kon deze overnemen van een vriend. Het betreft een 3 Liter V6 motor automaat. Dit rijdt natuurlijk fantastisch. Veel koppel, veel comfort. De stoelen leken wel uit een bioscoop (of bordeel..) te komen en de styling is natuurlijk gewoon fout maar wel GAAF te noemen.

De automaat is voortreffelijk en zoemt in elke 'versnelling' zacht hoorbaar (oorstrelend geluidje) door de regionen heen.

Remmen gaat echt amerikaans, soppig dus. Máár wel met bite.

Wat verder wel typisch is, is dat dit motorblok er een is uit de Mitsubishi fabriek, en niet van Chrysler zelf zoals de 2.2 turbo 4 cilinder motor die toendertijd ook in sommige Barons lag. Dit komt uiteraard wel de betrouwbaarheid ten goede aangezien japanners eerlijk maar waar, de beste motorblokken bouwers zijn. Het is trouwens een zero-interface engine. Dat houdt in dat als de distributieriem knapt, je geen meter meer vooruit komt maar de 6 zuigers niet hun 24 kleppen kapot rammen... Ik zie dat als een voordeel, aangezien de distributieriem vervangen bij deze auto's best een aardig werkje is. Ik heb offertes aangevraagd van 300 tot 1000 (!) euro. Even om aan te geven dat deze auto's eigenlijk liever niet gezien worden bij garage bedrijven..

Verder, ach... het was een top wagen, rijdt voortreffelijk maar het is altijd een haat-liefde verhouding geweest. Hij slurpte namelijk zo'n tank van 60 liter leeg op 300kilometer. 1 op 5 dus. Het kán zuiniger, namelijk 1 op 11 maar dan moet je alleen maar snelweg rijden en op de rechterbaan blijven. De wegenbelasting valt best mee, ze wegen 1400kilo en dat is nog best te overzien vergeleken met de grote jongens uit de jaren 70 die soms wel 2500 kilo wogen.

zoek je een leuke zomer cruiser die je in de winter schorst, kopen deze wagen. Zoek je een daily driver, lekker laten staan. Bedenk dat je ze moeilijk kwijt raakt, máár ook voor weinig geld kunt kopen. Ik zou dan wel alleen en puur voor de 3.0 en convertible gaan, want als 2.2 4 cilinder uitvoering met een stalen dak wordt het wel een beetje erg gedateerd voor een 'normale' auto.

Al met al een zeer fijne auto maar niet praktisch voor dagelijks gebruik. Echt een hobby bak!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.