BMW Z4 Roadster sDrive28i Executive (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Z4 Roadster sDrive28i Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 41.500 km |
KM-stand laatst | 102.000 km |
eerste dagen
- 41.650 km
Opel GT ingeruild voor deze BMW Z4 Sdrive28 beetje met een dubbel gevoel en de vraag of de Z4 wel kon evenaren aan de performance van de GT.. Wat direct opviel was de stilte, de souplesse, wegligging, comfort etc. Dit is echt een andere klasse. Geen behoefte om direct het uiterste uit de auto te halen omdat het zo heerlijk rijdt, de automaat die je nauwelijks voelt en soepel overgaat Toch maar de sportstand geprobeerd en wat een verschil! het geluid is echt fantastisch sprintje 0-100 5.3 echte seconden!
Minpuntje, het verbruik, relaxt rijden kom je op 1 op 13 uit maar zodra je leuk sportief gaat rijden haal je de mooie cijfers van BMW echt 0,0...
Italië, Oostenrijk
- 44.900 km
vrijwel direct na aanschaf op vakantie met de auto, richting Oostenrijk en Italië. Er gaat verrassend veel bagage mee in de wagen zelfs met dak open heb je plaats voor 2x 80liter rijstassen (80x30x30). wat direct opviel was de stilte in de auto, zowel dicht als open. zeker bij lage snelheden (max80) is het uiterst soepel en stil genieten in de wagen. De souplesse die de motor heeft is echt heerlijk, het zoeft door de versnellingen heen. Het verbruik was echt een cadeautje 4800km gereden met uiteindelijk 1 op 14,2. Maar goed ook een minpuntje, na de 180 a 200 houd het accelereren wel een beetje op, en dat ervoer ik echt als grote teleurstelling.. Waar de Opel GT met gemak door bleef accelereren was het behelpen met de Z4. Maar ook hierbij wederom bij 200 voelde de wagen uiterst relax was het geluid aangenaam (GT was niet prettig) en de wegligging wederom fantastisch.
winterbanden
- 49.500 km
inmiddels wat maandjes verder, winterbanden er onder en in de sneeuw gereden. optrekken bij nat en glad wegdek gaat echt super, electronica doet zn werk erg goed. Winterbanden rondom 225 en het verbruik komt nu nog lager uit, A2 100km komt op 1op21 !! Overigens met dak dicht accelereert de wagen wel soepel door tot 240... Toch een minpuntje gevonden, stuur is wel heel erg soepel en ligt, op de snelweg is het echt wel opletten...
eerste issue
- 53.200 km
na sportief te hebben gereden, bij optrekken begonnen zo een beetje alle lampjes te branden, motor op half vermogen lawaai alsof ik een wiel kwijt was :-( Na stilstand uitzetten afkoelen en weer starten alles ok (..) toch ff bij BMW lang gegaan, na diagnose bleek 1 van de injectoren problemen te hebben gegeven, deze is vv incl bobine en bougies (alles onder garantie vv :-). Auto rijdt weer als nieuw, iedere kilometer nog steeds met een glimlacht,. oja nog 1 leuk mankementje auto maakte bij starten zwaar geluid of de uitlaat lek was... ook met accelereren meer brom etc.. bleek het klepje in de uitlaat welke bij sportstand open komt te staan vastzit en nu constant openstaan, ik vindt het helemaal super :-)
Oja onderhoud, inmiddels bijna 15.000 km gereden 1e jaar en olie vv pas over 10.000km, niet standaard 12mnd, ik vindt het echt helemaal leuk
Zimmermann sportschijven
- 62.100 km
achterblokken waren aan vv toe dus maar direct alles vv, zelf geef ik de voorkeur aan sportschijven eigenlijk hoofdzakelijk voor de looks.. Ik ben blij met het resultaat, remweg kan ik eerlijk gezegd nog niet echt verbetering in merken komt wellicht omdat de originele BMW parts eigenlijk al perfect werkte.. Voorts alles nog steeds probleemloos met de auto, bijna aan onderhoud toe, maar dat mag ook wel na 19 maanden. Verleden week Duitsland eindelijk de 260km/u gehaald, moet zeggen dat het na de 220 wel wat langzamer ging, wegligging werd iets lichter, maar voor de rest probleemloos..
1e beurt
- 70.000 km
Na precies 24 maanden en een kleine 30.000 km tijd voor eerste beurt, alleen de olie's moesten vv worden das best mooi geregeld bij BMW. Probleem dat de auto minder snel accelereert werd helaas weer afgedaan met geen fout kunnen vinden bij uitlezen dus de auto is goed.. Dat 0-140 nu ruim 1,5 sec langer duurt is blijkbaar geen issue voor BMW dat viel wel ff tegen. Op zich erg jammer dat je hierbij bij 2 BMW garages niet gehoord wordt en af wordt gedaan dat men dat niet kan meten, maar onderzoek doet men ook niet.. als iemand een idee heeft, of een BMW dealer kent die serieus meedenkt hou ik me aanbevolen. Voor de rest blijft het een zalig wagen uiterst te vrede en onderhoudskosten zo erg betaalbaar.
Verkocht
- 102.000 km
Met corona nagenoeg niet meer gereden en de ritjes die gemaakt werden door alle beperkingen, trajectcontrole ed haalde wel elke fun uit de auto. Even leuk oprekken en je moest weer hard op de rem, leuk inhalen idem… Daarbij komt ook (aap uit de andere mouw) leeftijd van mijzelf in en uitstappen ging iets minder, het rijden in de avond is niet fijn met deze wagen, ze beperkt licht en slecht overzicht met inparkeren.
Wel met pijn in m’n hart de auto verkocht want het is en blijft een prachtige wagen, rijdt fantastisch, super betrouwbaar en eigenlijk (achteraf) goedkoop in het onderhoud.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.