AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW Z3 coupé 3.0i (2001)

autoreview

BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupé - interieur
BMW Z3 coupé - interieur

Signalement

UitvoeringZ3 coupé 3.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf91.358 km
KM-stand laatst145.162 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 145.162 km

Ervaringen
Dit is elke dag weer een feest. Ik vraag me af of ik ooit hierin rond kan rijden zonder me gelukkig te voelen. Wat een gewéldig geluid. En wat een trekkracht.
Ik heb in 2000 een folder van de Z3 coupé onder ogen gekregen waarin ergens achterin een foto van een kale carroserie staat afgebeeld. Recht van boven. Zo’n krachtig ontwerp! Als een kikker die klaar zit voor een enorme sprong. En vanaf dat moment dacht ik: ’Dat wordt de mijne’
Nu, vijf jaar later, is het dan zo ver... Jezus wat VET!

Over het geluid:
Bij 80 km/h in z’n vijf (ja, dat komt wel eens voor) draait ’ie 1500 toeren. Als je dan voorzichtig gas geeft hoor je een prachtige donkerbruine roffel die rond de 2000 toeren het mooist is. Kippenvel. En als je dan eindelijk die straat met die irritante kastjes(!) uit bent kan ’ie terug naar z’n twee. En die pin onderin. Wroááp!!! door naar z’n drie en je rijdt al weer 120 km/h. Kan ’ie dus meteen in z’n vijf...
Ik ben er nog niet uit wat nu mooier is, die donkere, warme roffel onderin of die enòrm vette blér bij +/- 6.500 toeren.
Oja, het benzineverbruik neem gelijkevenredig met de fun toe. Da’s dan wel weer jammer. En ondanks dat ik er 18’ Lichtmetaal (Org. BMW M V-spaken styling 72) op heb gezet valt het comfort niks tegen. Ik had me waarschijnlijk op erger voorbereid.

PROBLEMEN

  • 145.162 km

Nog geen problemen gehad.
Gewijzigd op 09-01-2005

Gisteren m’n remschijven (had ik al een keer af laten draaien) en blokken voor vervangen wegens trillen op het stuur.
Nu moet ik de komende 200 km rustig rijden...

Kan nu wél weer heerlijk trillingsvrij remmen, vooral bij hogere snelheden een heel fijn (en veiliger) gevoel!

Ben trouwens nog steeds zéér gelukkig. Kan nog elke dag genieten van die prachtige sound.



Datum invoer 18-04-2005
Datum laatste wijziging 09-01-2006

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren