BMW X3 3.0sd High Executive (2008)

autoreview

BMW X3 facelift
BMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3BMW X3BMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3BMW X3BMW X3

Signalement

UitvoeringX3 3.0sd High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na drie jaar en 200.000km (zonder noemenswaardige problemen!) in mijn vorige BMW X3 2.0d Executive te hebben gereden werd het tijd voor een nieuwe auto. Aangezien de X3 me erg goed is bevallen koos ik voor wederom voor een X3, echter ditmaal voor de X3 3.0sd High Executive. Na een proefrit bij de BMW dealer was ik verkocht.

Voordat ik mijn eerste X3 kocht heb ik in een aantal andere SUV's gereden, o.a. de VW Touareg, de Mercedes ML en ook de X5. Deze auto's geven je allemaal het gevoel met een enorm grote en logge bak te rijden. De X3 geeft je echter een sportief en dynamisch gevoel, alsof je in een sportieve limousine rijdt. Bovendien zijn de Touareg, ML en X5 naar mijn idee te lomp voor het dagelijks gebruik.

Naar mijn idee is de X3 er na de facelift flink op vooruit gegaan. Zo zijn o.a. de lelijke kunststoffen bumpers verdwenen en is het interieur er qua afwerking stukken op vooruit gegaan.

De X3 3.0sd High Executive is een ware belevenis. Standaard is deze auto voorzien van vrijwel alle opties. De (xenon) adaptieve bochtverlichting is fantastisch (hoewel tegenliggers dat niet met mij eens zullen zijn...), het grote panorama dak is ook zeker een aanrader. De motor is natuurlijk het grootste pluspunt. In vergelijking met de 2.0d is dit natuurlijk een gigantisch verschil. De motor blijft maar doorgaan. De automaat heeft geen moeite al die pk's bij te houden.
Ideaal is de auto met een grote, zware caravan in de bergen. Je merkt nauwelijks dat er een caravan achter de auto hangt!

Minpunt van de X3 3.0sd High Executive is toch wel de prijs, ruim € 90.000,-
In vergelijking met de X3 2.0d of zelfs 3.0d een flinke extra investering.
Feit is wel dat ik bij inruil van mijn oude X3 nog een flink bedrag terugkreeg, zelfs met 200.000km op de klok.

PROBLEMEN

Motorisch heb ik met beide X3’s weinig problemen gehad. Wel heb ik met beide auto’s het probleem dat de banden scheef afslijten. Verder heb ik met de eerste X3 problemen gehad met windgeruis bij de voorportieren, wat ook door de BMW dealer niet te verhelpen was. Buiten het reguliere onderhoud (wat flink aan de prijs is bij de BMW dealer) eigenlijk nooit gekke dingen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.