BMW M5 (1999) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | M5 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 237.500 km |
KM-stand laatst | 241.000 km |
Bevalt goed !
- 241.000 km
In april dit jaar was het dan eindelijk zover ! Mijn jongensdroom kwam uit, ik kocht een echte M5 van het E39 model.
En wel in de kleur Carbon Black, oftewel heel diep blauw. Een van de mooiste kleuren vind ik persoonlijk.
Ik ben altijd al een groot BMW fan geweest, en heb er dan ook al heel wat gereden (niet versleten); E30,E36,E39. Allemaal 6 of 8 cilinders met het mooie geluid, behalve de E30 M3.
Ik blijf dan ook vermoedelijk levenslang bij dit merk, tis een virus.
Deze M5 is weer van een heel ander caliber, en met geen elke andere te vergelijken.
Die power en dat typische geluid: werkelijk unbelievable.
Je ziet helaas (te)veel bmw´s rondrijden met een vergelijkbaar M sportpakket en logo´s, nep of echt. Dus de uitstraling is daarom minder bijzonder meer. Als je naar binnen kijkt zie je pas dat het toch om een echte gaat, door oa de mooie kuipstoelen.
De 4 uitlaatpijpen maken ook een verschil natuurlijk.
Wat ik zelf aan de auto veranderd heb: weinig
Standaard is ie al heel goed en compleet natuurlijk.
De 18` originele M5 velgen waren niet de mooiste meer en er moesten andere banden op. Ik heb gekozen voor een 19` set van BBS (origineel) met nieuwe banden.
Kost een paar (veel) centen maar dan heb je ook echt wat !
Verder heb ik de oudbollige houten interieurlijsten vervangen voor donkere lijsten in de kleur vd auto, veel mooier.
Ik ben nog bezig met face/lift verlichting.
Verder nog een beurt gegeven en alle filters vervangen.
Auto is hier erg gevoelig voor, dus elke 10000 een beurt !
En let op: alleen 10w60 olie gebruiken ! speciaal voor M modellen.
Auto had bij aanschaf al een nieuwe koppeling erin zitten, en nieuwe bougies.
Remschijven heb ik nog geen last van gehad, schijnen snel krom te zijn ?!
Wat ik erg apart vind is het stationair geluid, het lijkt wel een diesel. Echter bij navraag bij de dealer en mede M5 gebruikers schijnt dit gewoon normaal te zijn, doen ze allemaal.
Zolang de auto nog koud is houdt ie een klein beetje in. In de normale stand tenminste. In de sport stand met verder geopende kleppen heeft ie altijd voldoende vermogen. Het gaspedaal reageerd veel sneller en feller.
Tevens heb je in de sportstand opeens een kartstuur in je handen. Minder bekrachtigd en veel sneller en scherper sturend. Echt gaaf is dat.
De kosten van zo´n M5 zijn uiteraad hoger dan bij vrijwel elke andere bmw.
En op elke vlak wel te verstaan.
Verzekering kan moeilijk doen bij een aanschafprijs van boven de ton. Wegenbelasting... sja...1695kilo.
En onderhoud, dan betaal je een speciale M prijs.
En benzine... hij kan op zn best 1 op 10.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren