BMW M3 (2017)

BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie

UitvoeringM3
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017

Het eerste half jaar na aanschaf

De 335XI Sedan met 411 PK ingeruild...voor een facelift M3 F80...via dealer van de eerste eigenaar met alle historie en de o zo belangrijke eerste oliewissel binnen 2500km na ingebruikname!
Alle klopt aan deze auto, de kleur, het interieur, de velgen, de stoelen, de motor, het geluid...
Auto was perfect afgeleverd bij aflevering incl. originele winterset zoals afgesproken.
De zomerset is de optionele 19 inch velgen 255/275 banden, de winterset de originele 18 inch 255 set.
De beleving, ongekend wat een kanon, wat een machine wat een genot en wat een dorst ◡̈ toch viel het mij niet tegen...ik had op erger gerekend qua verbruik.
Qua instellingen perfect te personaliseren ideaal voor mijn wensen en rijstijl.
Bij uitlezen bleek er 0 launch control starts mee gedaan te zijn en dat is een goed teken!
De eerste eigenaar bleek diep in de 50 te zijn en een rijder met passie en geen bewijsdrang.
De auto rijd werkelijk als nieuw, geen piepje, geen kraakje, geen krasje, geen deukje.
Lastig te verzekeren dat wel ondanks maximale no claim....maar het hield mij niet tegen.

Bijna 2 jaar in bezit

Bijna 2 jaar verder, ik blijf elke keer als ik haar start smilen.
Sportknop standaard “aan” en nog steeds bloedzuinig erop.
Qua onderhoud geen storingen, normaal en preventief onderhoud gedaan zoals remslangen vervangen voor Goodridge exemplaren.
Bakolie vervangen + pomp, pakkingen etc, setje Michelins PS4 sloffen en uit voorzorg de Multiriem vervangen, volgens de dealer onzin maar dat zeiden ze bij mijn vorige BMW ook en toen stond ik 3 maanden later voor LUL op 2’e kerstdag met een gebroken Multiriem langs de weg en alles dicht en einde gezellige kerst, om vervolgens de kortgerokte vrouw met panty en high heels de bergingsauto in te hijsen voor een gezellig ritje in de vrachtwagen.
Enfin, de beleving is nog steeds gigantisch en voor het eerst in mijn wagen carrière denk ik nog steeds, dit is het summum. Op uitnodiging van de dealer (ineens weet de dealer je te vinden voor vip avonden, bijeenkomsten over M modellen of nieuwe BMW onder het genot van hapje en drankje) een nieuwe M5 gereden maar nee terug in de M3 dacht ik, no way dat ik je “inruil” ondanks geile prijzen beloftes bij inruil.
Ook de G M3 kan mij niet bekoren, de beleving is compleet anders, lees saaier, geluid is fors minder door DB eisen vanuit de EU. Ook lees ik vanuit professionele hoek dat de F serie de betere M3 is dan de nieuwe generatie. Voorlopig ben ik het ermee eens, tja het blijft een duurdere auto in verbruik, onderhoud, verzekering e.d. maar de return ervoor is echt priceless. De lach krijg ik niet van mijn smoel…en ja ik word wel eens uitgedaagd bij een stoplicht en nee ik laat mij niet meer verleiden om piemels te showen bij een stoplicht eigenlijk niet 1x sinds de M3 die Badge op de kofferklep zegt genoeg en er hoeft niets bewezen te worden.
Ook op vakantie of weekend weg is de auto ideaal, wat een fijne cruiser die ik graag voorzie van BP98 voor die 6 man aan de bar en nog een rondje van het huis voor de 6 heren.
Valt er dan helemaal niets tegen? Volmondig nee eigenlijk niet bij vochtig weer kan de M3 bij een ongecontroleerde voet gaan kwispelen als een jonge hond, ik vind het gaaf maar ik kan mij goed voorstellen dat het bij een jonge, lees minder ervaren rijders dan wel eens behoorlijk fout kan aflopen. Het is best raar dat als je de auto nieuw koopt en je wil het M drivers package hebben (gekieteld en begrenzer eraf) wat erop zit, je verplicht een rijtraining moet volgen om die optie te hebben vanuit BMW en koop je hem 2’e hands wordt er nergens naar gevraagd, terwijl in verkeerde, lees onervaren, handen de auto echt listig kan zijn met alle gevaren van dien.
Speel ik met de gedachte om weer eens “rond” te kijken voor wat nieuws op termijn, nee absoluut niet, speel meer met de gedachte om de wagen nog meer te koesteren en echt alleen voor de fun te rijden. Een Cooper S als daily zal denk ik deze winter nog naast de M3 gebroederlijk in de garage staan. De M3 blijft en gaat denk ik nooit meer wisselen van eigenaar.

PRIVATE LEASE BMW 3-serie