BMW 320i Corporate Lease Edition (2017)

BMW 320i Corporate Lease Edition (2017)

Uitvoering320i Corporate Lease Edition
Bouwjaar2017

320i ervaringen

Na 2 Skoda Octavia's te hebben gehad, waarvan de laaste richting de 190.000 km liep, besloot ik dat het tijd was voor iets anders. Een sedan of station maakte niet heel veel uit met maar 1 kind in huis, ruimte hebben ze beiden. Zowel een 3-serie als een Mini Clubman vind ik geweldig, maar best verschillend van elkaar. Beiden onderdeel van BMW maar daar houdt het ook op. In beiden ook proefritten gemaakt (Clubman S natuurlijk met 192pk), dit beviel goed. Helaas kwam ik er niet uit qua inruilprijs met de dealer... jammer want de occasion was er een met vele opties (schuifdak, leren bekleding, groot navigatiescherm, LED-pakket in een zandkleurige metallic lak. Na deze misser geen Mini meer kunnen vinden voor deze prijs en met dezelfde specs, alleen wat geïmporteerde modellen. Niks mis mee wellicht maar mijn voorkeur ging toch uit naar een NL model.

Ik verlegde mijn aandacht naar de 3-serie. Mijn eerste proefrit werd in een 330E (hybride / 250pk). Reed super, maar er zat een flinke kras in het leer van de achterbank. Bij de dealer wilden/konden ze daar niks mee dus helaas, opzoek naar een andere. In de tussentijd toch veel reviews gelezen over de 330E, die niet slecht is maar toch best wat nadelen kent. Aan de zware kant natuurlijk door het accupakket, maar de actieradius ook niet best. Komt neer op 30km in de zomer en 25km in de winter... Daar haal ik mijn kantoor niet eens mee enkele reis.

Gezien ik toch van wat vermogen hou heb ik de 316i/318i niet overwogen maar naar een 320i opzoek gegaan. Mijn huidige auto stond in Naarden te koop bij een Opeldealer. Prima onderhouden, goede prijs kunnen onderhandelen inclusief een onderhoudsbeurt en 3 maanden garantie.

in bijna 4 maanden tijd zo'n 4000km mee kunnen rijden, en ik ben nog steeds tevreden over de aankoop. De leren sportstoelen zitten als gegoten, mede door de in te stellen zijsteunen. Hiernaast heeft de 3-serie een groot breed navigatiescherm, waarop ook Apple Carplay te activeren is. In combinatie met de geprezen iDrive knop natuurlijk top.

Qua rijden is het comfortabel maar ook sportief als dit nodig is, in te stellen met de rijmodusknop. Verbruik valt me nog mee, ik rij nu 7L / 100km. Dit is een mix van snelweg maar ook redelijk wat km's binnen bebouwde kom. De automatische versnellingsbak schakelt snel op en in comfort of Ecostand ramt ie het toerental snel richting de 900 toeren... verbaasde me in het begin maar in de praktijk niet storend. Zodra het gas wat harder wordt ingetrapt is er snel veel koppel beschikbaar (290Nm).

De ruimte achterin en van de kofferbak is wat minder dan bij mijn Octavia hatchback, maar genoeg voor ons. Alleen jammer dat dit echt een sedan betreft waarbij alleen de kofferbak open kan en niet inclusief het hele achterraam. Dit vond ik echt een plus van de Octavia.

Behalve deze praktische zaak en de ruimte zijn eigenlijk alle aspecten van de 320i beter en daarom een vooruitgang. Kosten heb ik nog niet gehad, wellicht dat ik daarna deze review aanpas ;) We gaan 't meemaken...

Tot de volgende!

PRIVATE LEASE BMW 3-serie