BMW M3 (2017)

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie

Signalement

UitvoeringM3
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf71.000 km
KM-stand laatst116.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het eerste half jaar na aanschaf

  • 71.000 km

De 335XI Sedan met 411 PK ingeruild...voor een facelift M3 F80...via dealer van de eerste eigenaar met alle historie en de o zo belangrijke eerste oliewissel binnen 2500km na ingebruikname!
Alle klopt aan deze auto, de kleur, het interieur, de velgen, de stoelen, de motor, het geluid...
Auto was perfect afgeleverd bij aflevering incl. originele winterset zoals afgesproken.
De zomerset is de optionele 19 inch velgen 255/275 banden, de winterset de originele 18 inch 255 set.
De beleving, ongekend wat een kanon, wat een machine wat een genot en wat een dorst ◡̈ toch viel het mij niet tegen...ik had op erger gerekend qua verbruik.
Qua instellingen perfect te personaliseren ideaal voor mijn wensen en rijstijl.
Bij uitlezen bleek er 0 launch control starts mee gedaan te zijn en dat is een goed teken!
De eerste eigenaar bleek diep in de 50 te zijn en een rijder met passie en geen bewijsdrang.
De auto rijd werkelijk als nieuw, geen piepje, geen kraakje, geen krasje, geen deukje.
Lastig te verzekeren dat wel ondanks maximale no claim....maar het hield mij niet tegen.

Bijna 2 jaar in bezit

  • 95.000 km

Bijna 2 jaar verder, ik blijf elke keer als ik haar start smilen.
Sportknop standaard “aan” en nog steeds bloedzuinig erop.
Qua onderhoud geen storingen, normaal en preventief onderhoud gedaan zoals remslangen vervangen voor Goodridge exemplaren.
Bakolie vervangen + pomp, pakkingen etc, setje Michelins PS4 sloffen en uit voorzorg de Multiriem vervangen, volgens de dealer onzin maar dat zeiden ze bij mijn vorige BMW ook en toen stond ik 3 maanden later voor LUL op 2’e kerstdag met een gebroken Multiriem langs de weg en alles dicht en einde gezellige kerst, om vervolgens de kortgerokte vrouw met panty en high heels de bergingsauto in te hijsen voor een gezellig ritje in de vrachtwagen.
Enfin, de beleving is nog steeds gigantisch en voor het eerst in mijn wagen carrière denk ik nog steeds, dit is het summum. Op uitnodiging van de dealer (ineens weet de dealer je te vinden voor vip avonden, bijeenkomsten over M modellen of nieuwe BMW onder het genot van hapje en drankje) een nieuwe M5 gereden maar nee terug in de M3 dacht ik, no way dat ik je “inruil” ondanks geile prijzen beloftes bij inruil.
Ook de G M3 kan mij niet bekoren, de beleving is compleet anders, lees saaier, geluid is fors minder door DB eisen vanuit de EU. Ook lees ik vanuit professionele hoek dat de F serie de betere M3 is dan de nieuwe generatie. Voorlopig ben ik het ermee eens, tja het blijft een duurdere auto in verbruik, onderhoud, verzekering e.d. maar de return ervoor is echt priceless. De lach krijg ik niet van mijn smoel…en ja ik word wel eens uitgedaagd bij een stoplicht en nee ik laat mij niet meer verleiden om piemels te showen bij een stoplicht eigenlijk niet 1x sinds de M3 die Badge op de kofferklep zegt genoeg en er hoeft niets bewezen te worden.
Ook op vakantie of weekend weg is de auto ideaal, wat een fijne cruiser die ik graag voorzie van BP98 voor die 6 man aan de bar en nog een rondje van het huis voor de 6 heren.
Valt er dan helemaal niets tegen? Volmondig nee eigenlijk niet bij vochtig weer kan de M3 bij een ongecontroleerde voet gaan kwispelen als een jonge hond, ik vind het gaaf maar ik kan mij goed voorstellen dat het bij een jonge, lees minder ervaren rijders dan wel eens behoorlijk fout kan aflopen. Het is best raar dat als je de auto nieuw koopt en je wil het M drivers package hebben (gekieteld en begrenzer eraf) wat erop zit, je verplicht een rijtraining moet volgen om die optie te hebben vanuit BMW en koop je hem 2’e hands wordt er nergens naar gevraagd, terwijl in verkeerde, lees onervaren, handen de auto echt listig kan zijn met alle gevaren van dien.
Speel ik met de gedachte om weer eens “rond” te kijken voor wat nieuws op termijn, nee absoluut niet, speel meer met de gedachte om de wagen nog meer te koesteren en echt alleen voor de fun te rijden. Een Cooper S als daily zal denk ik deze winter nog naast de M3 gebroederlijk in de garage staan. De M3 blijft en gaat denk ik nooit meer wisselen van eigenaar.

Weer een half jaar verder….

  • 101.000 km

We zijn weer een paar maanden verder, het huwelijk is er nog steeds en vertoont geen scheuren.
De APK + een beurt (elke 12.000 max!) laat ik de motorolie en het filter vervangen bij dé M dealer van Nederland in Echt.
0 opmerkingen en alles was dik in orde.
Inmiddels staat de M3 gebroederlijk mooi te wezen naast een Mini Cooper S handbak in de garage en heeft een soort Pré pensioen hiermee te pakken.
Ik gebruik de M3 alleen nog voor vakantie (nu staat ze dus naast me in Zuid Europa) en voor fun.
De Cooper S is een soort daily geworden en is eigenlijk een nieuw virus, het modificeren en afstellen en upgraden van dit kart wagentje is een soort nieuwe hobby geworden want oh wat kan je hiermee smijten ook zeg té leuk gewoon.
De M3 bekijkt het allemaal vanuit de garage aan de BMW druppellader voor Li-ion accu’s en denkt ik sta hier prima.
Wel heb ik de M3 voorzien van een complete poetsbeurt en Gyeon Pure Evo glascoating wat een machtig spul is dat! De velgen zijn voorzien van Gyeon Rim ook een ware uitvinding, velgen wassen is een eitje geworden.
Klachten, nee nog steeds niet, wensen met de M3, nee ook nog steeds niet en dat is dus echt een teken dat dit een match made in heaven is.
Tevreden, ja dus een dikke 10 voor het rijden en de beleving.
Kan de nieuwe M3 mij bekoren inclusief de station variant….nee ook nog steeds niet.
Een M3 koop je niet voor jezelf….maar voor je kinderen die gaan haar erven ?

Na 5 jaar nog steeds die rush

  • 116.000 km

Zo...een paar jaar verder en 116.000 km op de klok.
Behalve een gebroken veer achter (schijn wel eens voor te komen) geen gebreken of storingen gehad.
Wel op uitnodiging van de dealer eens proefgereden met een M5 de verkoper dacht die halen we wel ff over, niet dus.
De M3 is fijner- en scherper en daarbij die digitale iPad dashboards van de huidige auto's kunnen mij HE-LE-MAAL niet bekoren dus de M3 ging sowieso weer mee naar huis.
De M3 staat vrijwel in de in de winter altijd binnen en voor de daily hebben we een MINI Cooper S aangeschaft die uiteraard al de nodige mods heeft moeten ondergaan.
De M3 blijft een big smile auto en elke keer bij start blijft die smile en kippenvel moment staan, elke 10-12 K verse olie & filter erin (dealer vind het maar onzin maar voert het natuurlijk wel uit)
Airco vorig jaar eens laten checken en leegtrekken en weer vullen ook dat weer fris.
Dif Olie laten vervangen bij de dealer.
Verder is het een vrije tijd/vakantie auto geworden, speel ik met de gedachte om haar weg te doen? Zeker niet! Ze staat binnen te wachten op pure verwennerij en dat is het verwennerij.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.