AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW M140i (2019)

autoreview

BMW M140i (2019)

Signalement

UitvoeringM140i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf28.083 km
KM-stand laatst48.121 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lang gezocht, eindelijk gevonden

  • 28.450 km

Al ruim een jaar was ik op zoek naar een M140i, waar ‘de kop’ vanaf is. Nieuw kan ik zo’n wagen echt niet betalen. Mijn eisen waren in ieder geval: het nieuwe dashboard, automaat, Harman Kardon geluid, navigation professional, stuurflippers en liefst een open dak. Zo’n 2 jaar jong en met minder dan 40.000 kilometer. Verder Premium Selection, dus dealer-onderhouden.
In 12 maanden heb ik maar 3 wagens voorbij zien komen die aan mijn wensen voldeden, waarvan één in Duitsland. Deze was echter al verkocht toen ik dezelfde dag belde.
In die 12 maanden heb ik wel heel wat geleerd over de M140i-markt. In Nederland mag je blij zijn als je er één per kwartaal ziet voorbijkomen, althans met mijn wensen.
In Duitsland zijn dat er zo’n 8 a 12 per week, helaas vaak met hogere km-standen en soms handgeschakeld. Opmerkelijk hierbij is, dat je zo’n ‘Duitser’ een paar weken later in Nederland opnieuw te koop ziet staan.
Ik ben ook bij DAS import in Zaandam geweest. Puur om te informeren hoe zij werken en welke keuzes je hebt. Ik heb echt vertrouwen in die jongens, dus als ik een Duitse wagen had kunnen vinden, had ik zeker van hun diensten gebruik gemaakt. Maar dan wel het pakket (ze bieden verschillende keuzes aan) waarbij ik als eerste zelf in de betreffende garage zou zijn gaan kijken.
Net toen ik het wachten en zoeken beu begon te raken kreeg ik een melding dat Ekris in Zeist een mooie M140i had binnengekregen. Ik had nog niet gedoucht, maar direct gebeld en een afspraak gemaakt en op naar Zeist. Proefrit gemaakt en onderweg de wagen helemaal bekeken (ik ben een mierenneuker wat dat betreft). De wagen is gaaf, alleen banden (gemeten), remmen en remvloeistof (boordcomputer) hadden niet lang meer te gaan. Maar rijden….. pfft super! Wat is zo’n zes-in-lijn toch een fijne machine.
Zelfs in de Comfort-stand levert de wagen een trekkracht, ongekend. Verder zitten al mijn wensen er op, ik mis alleen de adaptieve cruisecontrol die mijn vorige wagen had, maar dat is geen showstopper.
Dus, na wat handjeklap, kon ik vorige week de auto ophalen. Nieuwe remmen rondom er op, nieuwe achterbanden.
Helaas, ik merkte wel gelijk dat er weer run flats onder zitten. Die had ik in mijn 120i ook en na vervanging reed ik heel wat prettiger, met name in een weg met lengte sporen.
Hoe het verder gaat met de auto, je leest het in de volgende reviews. Voor nu ben ik alleen maar blij!

Wow!

  • 48.121 km

Inmiddels heb ik de wagen ruim een jaar en ik kan alleen maar zeggen: wat een genot! Hij ligt werkelijk als een plank op de weg en de motor is een pretmachine eersteklas.
Ik heb achter een nieuwe diffuser laten monteren.
Verder heb ik de BimmerLink / Bimmercode app aangeschaft, samen met een ODB adapter. Hiermee kan ik niet alleen zelf de klep in de uitlaat bedienen, ook kan ik werkelijk alle sensoren die op de wagen zijn gemonteerd uitlezen.
Daarnaast is het mogelijk om de fabrieksinstellingen naar wens aan te passen. Ik heb de startstop functie permanent uitgezet, Fullscreen Apple Carplay en nog talloze andere aanpassingen gedaan.
De kosten van het onderhoud vallen tot dusverre mee.
Ik heb nu ongeveer 20.000 kilometer met de wagen gereden. Twee nieuwe voorbanden en een servicebeurt van iets meer dan 600 euro’s zijn de enige kosten tot nu toe. In deze kosten is de APK en de jaarlijks verplichte keuring van het alarm inbegrepen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren