BMW i4 M50 (2022) #4

Uitvoeringi4 M50
Bouwjaar2022

Eerste indruk i4M50

• 300 km

Op 8 oktober jl. was het dan zover, ik kon (eindelijk) mijn i4 ophalen. Besteld in januari en tussentijds nog de kleur gewijzigd in het nieuwe Frozen Pure Grey II metallic. En toch ook maar de BMW M 50 Jahre uitvoeren gekozen. Ik wilde eigenlijk 20 inch velgen, maar de uitgekozen velg bleek niet meer leverbaar, dus toch maar voor de 19 inch 895M gegaan. Dan heb je dus niet dat extra randje op de spatborden en eigenlijk vind ik hem wel mooier zo. En ook iets zuiniger dan met 20 inch begreep ik.
De optielijst is behoorlijk aangevinkt met o.a. sportstoelen, carbon pakket, schuifdak, nou ja zo'n beetje alles eigenlijk. En allemaal weer top geregeld bij de dealer in Nijkerk.

De eerste indruk is erg goed. Ik ben al gewend aan elektrisch rijden met de iX3, maar dit is toch echt wat anders. Het rijdt zoals je gewend bent van een BMW. Uiteraard veel stiller dan mijn vorige auto, de 440i. Maar dan die power... echt niet normaal. Leuk om zo af en toe even weg te sprinten, maar je moet wel bij de les zijn. Binnen no time rij je 150. De stoelen zitten heel fijn en het nieuwe interieur went snel. Ik merk dat veel mensen de nieuwe kleur erg mooi vinden. De combinatie met zwarten accenten is ook heel fraai. Ik heb voor aflevering nog een Swisstec behandeling laten doen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar het leek me niet verkeerd om te doen.
Al met al dik tevreden dus, ik zal proberen de review af en toe bij te werken met meer ervaringen.

15-10: 1e week, met 300km, zit erop. Door veel stadsverkeer komt het verbruik nog niet echt onder de 25kWh. En ik doe rustig aan. En het is erg opletten bij drempels, meer nog dan met de 440i. Dus die neem ik maar stapvoets voor de zekerheid. De auto is natuurlijk ook fors zwaarder.

Draaicirkel

• 400 km

Het is me opgevallen dat de draaicirkel groter is dan die van de normale 4-serie. Heb ik me al een paar keer op verkeken in de parkeergarage. Ik meen 12,5 ipv 11,3 meter.

Spraakbediening

Inmiddels iets meer dan 2000 km gereden. Nog steeds voornamelijk korte ritjes van tussen de 3 en 15 km in de stad. Gemiddeld verbruik sinds de start is ca. 23 kWh per 100 km. Af en toe gaat het gas er flink op maar meestal is de rijstijl redelijk normaal. Vind ik zelf..
De activatie van spraakbediening door 'Hallo BMW' te zeggen heb ik uitgeschakeld. Het ging te vaak zomaar aan, ook als er iets heel anders werd gezegd. De bediening van dit systeem is sowieso niet vlekkeloos en vergt wat oefening.
Luxeprobleem.
Binnenkort gaan de winterbanden erop, ben benieuwd hoe dat het rijden zal beïnvloeden.
Al met al nog steeds dik tevreden met deze auto. Deze kleur heb ik nog niet ergens anders gezien op een i4, veel mensen vinden het erg mooi.

PRIVATE LEASE BMW i4