BMW i4 eDrive40 (2022) #5

autoreview

BMW i4 eDrive40 (2022)
BMW i4 eDrive40 (2022)BMW i4 eDrive40 (2022)BMW i4 eDrive40 (2022)BMW i4 eDrive40 (2022)BMW i4 eDrive40 (2022)

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive40
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst112.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e update

  • 11.000 km

Sinds 2 maanden hebben we (eindelijk) de I4 binnen.
Hele mooie auto. Groene lak en bruin leren bekleding, hele mooie combi.
Hiervoor hadden we de I3, op zich ook een fijne auto maar bereik was niet genoeg. ongeveer 250km als je voorzichtig was met je rechtervoet, nu 520 goed haalbaar.
Mijn vrouw rijd deze auto voor haar werk en rijd veel kilometer, vandaar de km stand van 11000, waarvan 2500 voor de vakantie. Onze zoon mocht de auto meenemen naar oostenrijk, Hij heeft er keurig mee gereden , super zuinig( zie de foto's) 14 kw per 100 km is erg goed.
Rij eigenschappen zijn erg goed, echt een BMW, niet te vergelijken met de I3. Beetje wennen is wel de lage instap.
+ zeer rustig/stil tijdens rijden
+ alle mogelijke manieren je stoel kunnen verstellen
+ Luchtvering!
+ zeer mooi afgewerkt
+lane assit

- lage instap
- geen ruitewisser op het achterraam
- achterklep gaat automatisch open maar erkent niet dat er een obstakel is, eerst deukje zit er al in.
-......
Op naar de volgende 11000km!

2e update

  • 34.000 km

kleine 6 maanden rijden we nu de I4. en met heel veel plezier.
Eigenlijk niets geks te melden.
Bereik in de winter maanden is flink terug gegaan, wat natuurlijk te verwachten is, en is nu op koude dagen rond de 320 km.
gemiddeld verbruik zit nu vanaf fabriek op 16.5 Kwh/100 km. Ik denk dat dat een mooi cijfer is, zeker voor zo'n zware auto.

De grootlicht assistentie vind ik echt een fijne optie, werkt echt goed.
Lane assist werkt ook wel goed maar soms moet je het toch zelf doen, en ben er nog niet achter hoe dat nou komt.

Mijn vrouw rijd er de meeste km mee en is er helemaal tevreden mee, ik heb 1 dingetje wat ik niet fijn vind en dat zijn de stoelen, ik kan geen goede stand vinden zonder pijn uit te stappen in mijn onderrug. Zelf rij ik de espace (2008) en daar heb ik dat niet, maar dat is ook een heel andere zitpositie.

Verder zou ik niet weten wat niet goed is , erg fijne en mooie auto.
Op naar de volgende 30.000 km!

3e update

  • 90.000 km

Afgelopen jaar aardig wat kilometers gemaakt (door mijn vrouw het meeste) en we kunnen niet anders zeggen dat het een fijne auto is.
Verbruik ligt rond e 17/18 Kw. En omdat we thuis laden met zonnepanelen en gunstig op het werk kunnen laden, zijn de kosten om te rijden laag.
Mijn vrouw is zeer tevreden zelf zou ik graag een hogere zit willen. Ook kan ik zelf niet een fijne zit vinden, als ik aan het rijden ben, krijg ik na een tijdje last van mijn onderrug.


Op dit moment staat de auto bij de dealer. Tijdens het rijden viel de auto uit/stil met een rode waarschuwingslampje, dat er iets met de aandrijving was.
Gelukkig reden we op de rechtse baan en konden we snel naar de vluchtstrook.
Als de auto uitvalt, dan remt de auto ook snel af, best gevaarlijk, geen idee of dan ook de remlichten het nog doen. Dit is een aantal keren voor gekomen. De auto uit en aan doen "lost" het wel tijdelijk op, maar hebben toch vervangend vervoer gevraagd omdat het best wel gevaarlijk is.
Garage heeft de fout wel kunnen uitlezen maar meer dat de auto de melding kreeg maar niet wat er precies fout is gegaan.
Verwachting is dat het ligt aan de aansturing van het gas pedaal naar.....!?
Er zijn nieuwe onderdelen besteld maar niet met de 100% garantie dat ze het probleem daarmee gaan oplossen.
We gaan het mee maken.
Heel benieuwd hoe bmw dit gaat oplossen.
Naast dit euvel is het verder een betrouwbare auto.

4e update

  • 110.000 km

Helaas staat de bmw weer bij de garage, weer met het zelfde euvel, alleen moet er nu veel vervangen worden.
De auto staat nu al meer dan 2 maanden bij de dealer en nog niet duidelijk wanneer de auto klaar zal zijn.
Hele nare ervaring als alles uit valt en je razendsnel naar de vluchtstrook moet.
Betrouwbaarheid is flink gedaald.
Gelukkig is het een leaseauto, dit wordt een dure reparatie.
Liefst zouden we de auto terug geven en dan naar een ander merk gaan kijken.

5e update

  • 112.000 km

Eindelijk de I4 terug, er zitten (2?) nieuwe motoren in.
Garage melde dat er meer auto's uit die periode, carona, kapot zijn gegaan en ook nieuwe motoren hebben gekregen.
Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt.
Wel zien we bij thuiskomst dat de voorbanden zijn afgesleten aan de buitenring , we weten dat de auto opnieuw is uitgelijnd omdat de auto waarschijnlijk met het afvoeren door de takelauto te strak is vast gesjord, en de ophanging krom was?!
En de winterbanden zijn gelijk verwissel. Lijkt ons een duidelijk geval dat deze niet meer apk waardig zijn maar de dealer vindt het geen nieuwe banden waardig.(zie foto)
(auto is een leaseauto vandaar de discussie)
Zijn wij nu te kritisch? vindt dit niet echt veilig.
En wat kunnen we doen?

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.