BMW i3 120Ah Executive Edition (2020) #2
autoreview

Signalement
| Uitvoering | i3 120Ah Executive Edition |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2020 |
| Jaar van aanschaf | 2023 |
| KM-stand bij aanschaf | 42.120 km |
| KM-stand laatst | 42.120 km |
Underpromise overdeliver
- 42.120 km
Wij reden een 2012 bmw x1 xdrive, die had 2023 behoorlijk wat kilometers erop zitten en ik voorzag dat daar wat onderhoudskosten aan zaten te komen en ik heb een hekel aan onverwachte reparaties dus leek het mij een goed moment om deze nu te vervangen.
Mijn vrouw -die daarin het meeste reed- was erg verknocht aan die X1 maar ook gehecht aan de portomonaie. Dus haar kunnen overreden om tijd vrij te maken voor een paar proefritten.
Ik had drie autos besproken en tijd in haar drukke agenda. Drie auto's die naar mijn idee gelijkwaardig zijn in kwaliteit en kosten. Ik heb gezwegen en de keuze aan haar gelaten en zij koos een i3 120ah. Zij heeft daar nu bijna 2 jaar in gereden.
Ze/wij moest(en) even wennen aan electrisch rijden. Dat duurde ongeveer een jaar. We laden meestal mode 2 thuis of bij een snellader.
Ze heeft éénmaal een lekke band gehad door scheef langs een stoeprand te rijden (merk op de spoorbreedte is achter een fractie breder dan voor).
Een steenmarter had een aan een kabel geknaagd en dat moest gerepareerd (we hebben dit overigens ook gehad met de x1) de auto heeft nu ook een sonische marterverjager dat lijkt te helpen.
Sterk punt van de auto is het rijgedrag en de draaicirkel (9,9m). Ook is hij verrassend ruim achterin. Je kunt er prima met vier man in. De voordeuren zijn vrij groot maar niet zwaar. De instap voorin is ruim en ook voor oudere mensen echt bijzonder goed toegankelijk. Nadeel is wel dat de vrij grote deuren soms in krappe garages wat lastig zijn. ("elk voordeel hep z'n nadeel" zelfs vleugeldeuren hebben nadelen). Ook is hij erg zuinig in de praktijk. Heel erg zuinig zelfs als mijn vrouw rijdt. Vooral in druk verkeer en op binnenwegen veel zuiniger dan welke moderne brandstofmotor dan ook.
Zwakke punten zie ik eigenlijk niet zo. Nou ja het is een auto die rijd als een mini (altijd als eerste weg bij het stoplicht ongeacht wie er naast je staat, 1300kg 0-100km/h 6,1 sec). Daar moet je van houden. Ook vind ik de stoelen minder dan die van onze id-buzz of Volvo V70 nochtans zijn ze best wel goed.
Wij zijn er nog steeds erg blij mee, hele fijne auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW i3 120Ah 42 kWh | Uniek | Sport | Panodak | H&K | Leder | Carplay | 20 inch |
- 2020
- 94.075 km

BMW i3 S SPORT Executive Edition 120Ah 42 kWh, dab, navi, 20 inch, achteruitrijcamera , 31-12-2019, Nederlandse auto met nap
- 2019
- 61.173 km

BMW i3 Unique Forever 120Ah 42 kWh/Sunroof/Carplay/Leder/Camera/W-pomp/3-fase/20"
- 2022
- 23.962 km
Lees ook

Praktijkervaring BMW i3: dit vinden eigenaren van hun elektrische pionier

300 kilometer bereik vanaf €15.000: 7 betaalbare elektrische occasions

Waarom de BMW i3 wegbereider was voor elektrische BMW's en andere EV's

BMW i3 houdt het dit jaar voor gezien

Lezersreacties (0)
Reageren