BMW 850i (1990)

autoreview

BMW 850i (1990)

Signalement

Uitvoering850i
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf228.650 km
KM-stand laatst240.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 230.000 km

De 850i. Een droomauto voor velen, zo ook voor mij. Op een gegeven moment ben je het milieu gezeik, de subsidie's op hybriden en betutteling van de overheid zat. En dan koop je zo een apparaat, als je lef hebt.

Met een gemiddeld verbruik van 1:4,5 is het geen economische auto om mee te rijden, met over de € 1000,- aan HSB per jaar ook niet om stil te laten staan.

Maar op het moment dat je achter het stuur zit, dan zit je wel in een technisch hoogstaande wagen. Ramen zonder stijlen die na 20 jaar nog perfect werken bij het in- en uitstappen. Een rechterspiegel die nog mooi naar beneden draait als je de automaat in de 'R' zet. En dan het mooiste, de loop van de V12. Het geluid, het gevoel, het idee. Het klopt allemaal. Dít is een auto. Een echte auto.

Met 150 km/h de cruise control erop gooien en je hebt het gevoel dat je zo nog 5000 km weg kan rijden zonder enige moeite.

Ik zal de review updaten na de eerste beurt, ik ben benieuwd wat de kosten zullen zijn.

Inmiddels al de verdelerkappen laten vervangen. De prijzen van onderdelen zijn wel om bang van te worden.

Ervaring twee..

  • 240.000 km

Na 10.000 km kan ik zeggen dat het werkelijk een geweldige wagen is. Power, souplesse, comfort en nog steeds het directe van een 3-serie.

Het is alleen zeker geen auto voor dagelijks gebruik in Amsterdam. Überhaupt de auto ergens durven parkeren. Het lukte mij vaak niet. Ja, ik was de aso die twee parkeerplaatsen in nam. Omdat ik geen afdrukken van deuren in mijn auto wil.

Meerdere malen prooi geworden van vandalisme. Krassen op de auto, een eraf getrapte rechterbuitenspiegel.

En de auto heeft ook best veel onderhoud nodig, wat niet goedkoop is wil je het goed laten doen.

Maar op het moment dat je de auto in stapt, denk je. Wat maakt het allemaal uit?

Totdat je weer moet tanken, of een parkeerplaats moet vinden. Het is het niet waard, al die hoofdpijn.

Ooit komt er weer een Teutoon van dergelijke aard. Een auto waarin je je de koning van de wereld voelt, gewoon omdat dat de bedoeling is van de auto. Een auto die altijd nagekeken wordt, een auto die zijn tijd ver vooruit was.

Een auto die je nooit zal vergeten.

Vaarwel, RF-JZ-62.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.